• 1
  • 2
2009-06-23, 00:54
Bannlyst
Jag vill skaffa mig en ny webbläsare och vill då ha den bästa förstås, men jag har ingen erfarenhet av andra än IE, så däför frågar jag er FB:are.

Vilken tycker ni är den bästa webbläsaren och varför tycker ni att den är bäst?
2009-06-23, 00:57
Jag kör med Mozilla Firefox. Tycker det funkat bra. Den blockerar de flesta pop-ups och skyddar mot virus osv. Gillar även att man kan ladda hem sina egna addons och ha sitt eget skin.
2009-06-23, 00:58
Bannlyst
Håll dig till Internet Explorer, den är överlägset bäst.
2009-06-23, 00:59
Medlem
Arch_Angels avatar
har testat alla men fastnat för opera
2009-06-23, 01:00
Medlem
jag gillar safari best... snyggaste och ändå ganska snabb. Internet explorer ska man inte köra för den läser vissa koder fel har jag fått lära mig av mig webbdesignlärare
2009-06-23, 01:02
Bannlyst
Nu har man fått fyra olika förslag på fyra inlägg, det här blev svårt.
2009-06-23, 01:04
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Nu har man fått fyra olika förslag på fyra inlägg, det här blev svårt.

fråga vilken webläsare som e bäst e som att fråga vilken motorolja som e bäst. Alla tycker det som själv använder är bäst. Skillnaden är att med webläsare ere bara att testa alla å ta den du gillar
2009-06-23, 01:08
Bannlyst
Firefox. Bäst i alla avseenden.

Snabb, säker, snygg, finns tusentals tillägg som du kan installera efter behov, finns tusentals skins till den så att du kan få den hur personlig du vill i princip.

För mig är Firefox en självklarhet sedan jag började att använda den för flera år sedan.

Sedan så renderar Firefox kod på ett vettigt vis vilket exempelvis IE alltid har haft svårt för.
2009-06-23, 01:09
Citat:
Ursprungligen postat av BjaarN
Håll dig till Internet Explorer, den är överlägset bäst.

Kan du berätta varför IE skulle vara bäst?
2009-06-23, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andr92
jag gillar safari best... snyggaste och ändå ganska snabb. Internet explorer ska man inte köra för den läser vissa koder fel har jag fått lära mig av mig webbdesignlärare

Och det stämmer också.
Internet Explorer är världssämst på att rendera kod på ett vettigt vis och den har alltid varit det och trots alla nya versioner av den så har den knappt bättrats.
2009-06-23, 01:18
Bannlyst
Gillar Opera bäst men använder för det mesta FF.
Kör virtualiserat genom vmware's thinapp så slipper jag den mesta skiten.
2009-06-23, 01:19
Medlem
svampdamps avatar
Jag kör google chrome och jag utvecklar hemsidor, slår både firefox och IE i snabbhet
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in