Citat:
Ursprungligen postat av
Orkavr
Jag gr utbildningen just nu och blir klar i december. Ftt jobb som vikarie p en sterilenhet och jobbar hela sommaren. Tjnar 169kr i timmen dvs 28000kr om man jobbar 100%. Tjnar bra och r inte ens klar med utbildningen. Hr dr jag r skriker dom efter folk s jag tror det r relativt enkelt att f jobb. Dom flesta som arbetar just nu r underskterskor men dom vill ju helst ha utbildade steriltekniker.
Angende LIA s frgade jag via mail en utbildningssamordnare eller liknande om den r 16 veckor i strck, eller om den r uppdelad, och fick ordet "Uppdelad" till svar. Du kanske kan utveckla svaret ngot?
Kan du bertta ngot om utbildningen i allmnhet? Och om jobbet?
Jag sg en liten video p en utbildningssida dr en instrument- och steriltekniker sa att en sak som hon inte hade tnkt p innan var lukten, allts lukten av torkat blod (och kanske annat). Jag tog mig an att tvtta bort blodflckar p golvet i en korridor en gng nr jag jobbade p ett sjukhus - dessa hade kommit frn en kartong (ngon hade gjort fel och bestllt kartonger med stansade hl i) med ppnade provrr i, som hade hmtats frn dr jag jobbade och lckt p vgen - och efter en stund blev jag illamende.