• 1
  • 2
2009-06-21, 16:58
Medlem
hej, det r s att jag har kommit in p utbildningen som heter:
Instrument och steriltekniker, s jag tnkte kolla om kanske nn av er vet om hur det ser ut med jobb i framtiden nr det gller just den hr branchen. jag har valt detta utbildningen eftersom man kan jobba p mnga olika stllen som sjukhus, inom tandvrd, seriliserings centraler osv men tnkte kolla ifall nn av er vet lite mer om just branchen och jobb mjligheterna. mvh alen. ps hr e lnken till utbildningen och beskrivningen:

http://www.kyguiden.se/Docs/Course.a...rt=Name&order=
Citera
2023-02-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
hej, det r s att jag har kommit in p utbildningen som heter:
Instrument och steriltekniker, s jag tnkte kolla om kanske nn av er vet om hur det ser ut med jobb i framtiden nr det gller just den hr branchen. jag har valt detta utbildningen eftersom man kan jobba p mnga olika stllen som sjukhus, inom tandvrd, seriliserings centraler osv men tnkte kolla ifall nn av er vet lite mer om just branchen och jobb mjligheterna. mvh alen. ps hr e lnken till utbildningen och beskrivningen:

http://www.kyguiden.se/Docs/Course.a...rt=Name&order=

Gick du utbildningen sen?
Citera
2023-02-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
Gick du utbildningen sen?

n blev cnc operatr istllet, orkade inte flytta och allt det medfr
Citera
2023-02-02, 21:56
Medlem
Citat:
n blev cnc operatr istllet, orkade inte flytta och allt det medfr

OK. Jag blev smtt intresserad av den utbildningen. andra sidan vet jag av tidigare arbetslivserfarenhet att det inte r srskilt hlsosamt i lngden (fr mig) att knna som att man r instngd i en bunker hela dagarna p jobbet.
Citera
2023-02-04, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
OK. Jag blev smtt intresserad av den utbildningen. andra sidan vet jag av tidigare arbetslivserfarenhet att det inte r srskilt hlsosamt i lngden (fr mig) att knna som att man r instngd i en bunker hela dagarna p jobbet.

Ta nt med just CNC cad cam s har du ditt p det skra
Citera
2023-02-04, 18:26
Medlem
Citat:

ven om ocks det kanske skulle knnas instngt; jag tyckte att det gjorde det i en provinlmning p ett sjukhuslabb med samma fnsterlsa vggar omkring mig hela dagarna. Men vrt att kolla upp, helt klart! Ni verkar kunna tjna rtt skapligt ocks.
Citera
2023-06-08, 20:44
Medlem
Bumpar trden

Hur ser det ut fr Steriltekniker i dagens arbetsmarknad?

Finns det mycket jobb och vad tjnar man?
Citera
2023-06-09, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren1
Bumpar trden

Goda mjligheter att f jobb (enligt de som ger utbildningen).

30,7k.
Citera
2023-07-12, 20:36
Medlem
Citat:
Bumpar trden

Jag gr utbildningen just nu och blir klar i december. Ftt jobb som vikarie p en sterilenhet och jobbar hela sommaren. Tjnar 169kr i timmen dvs 28000kr om man jobbar 100%. Tjnar bra och r inte ens klar med utbildningen. Hr dr jag r skriker dom efter folk s jag tror det r relativt enkelt att f jobb. Dom flesta som arbetar just nu r underskterskor men dom vill ju helst ha utbildade steriltekniker.
Citera
2023-07-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkavr
Jag gr utbildningen just nu och blir klar i december. Ftt jobb som vikarie p en sterilenhet och jobbar hela sommaren. Tjnar 169kr i timmen dvs 28000kr om man jobbar 100%. Tjnar bra och r inte ens klar med utbildningen. Hr dr jag r skriker dom efter folk s jag tror det r relativt enkelt att f jobb. Dom flesta som arbetar just nu r underskterskor men dom vill ju helst ha utbildade steriltekniker.

Angende LIA s frgade jag via mail en utbildningssamordnare eller liknande om den r 16 veckor i strck, eller om den r uppdelad, och fick ordet "Uppdelad" till svar. Du kanske kan utveckla svaret ngot?

Kan du bertta ngot om utbildningen i allmnhet? Och om jobbet?

Jag sg en liten video p en utbildningssida dr en instrument- och steriltekniker sa att en sak som hon inte hade tnkt p innan var lukten, allts lukten av torkat blod (och kanske annat). Jag tog mig an att tvtta bort blodflckar p golvet i en korridor en gng nr jag jobbade p ett sjukhus - dessa hade kommit frn en kartong (ngon hade gjort fel och bestllt kartonger med stansade hl i) med ppnade provrr i, som hade hmtats frn dr jag jobbade och lckt p vgen - och efter en stund blev jag illamende.
Citera
2023-07-13, 19:10
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Bumpar trden

Verkar bero p var man bor/sker. Mycket lttare att hitta sommarjobb och timjobb ocks n fast anstllning, men s r det med mnga jobb.
Citera
2023-07-13, 19:18
Avstngd
Vit-Brandbils avatar
Citat:

r du sker p det?
3d printern blir bttre och bttre fr varje dag och fler och fler material gr att skriva ut med riktigt bra precision.

Cadcam delen blir den samma men cnc vet jag inte om vi kommer samma nytta av i framtiden ven om det r lngt kvar innan det frsvinner helt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in