Är så jäkla trött på det där "nu är det midsommar å då bara måste man dricka snaps", för det är ju så gott heter det....FEL, det är bara för att ni TROR att man måste dricka det bara för att det är midsommar....Ni går på samma skit år efter år, å skulle det inte vara för midsommar skulle apoteket röda näsan inte få sälja en enda flaska skåne.
Hur många är det av er som köper glögg mitt i sommaren förresten? varför inte det då? TROTS att ni varje år bedyrar att det är så gott varje julafton?
Förr i tiden kryddade man brännvinet, man hade ännu inte lärt sig använda aktivt kol, så då blandade de upp det med diverse starkt smakande saker som malört å liknande så det skulle dölja den värsta finkelsmaken, och där får man säga att Skåne har lyckats, för jag tror aldrig jag druckit nåt sämre i hela mitt liv, men tack å lov finns det aktivt kol nu förtiden.
Själv tänker jag kalasa på ugnsbakad färskpotatis å kolgrillad välmarinerad file till midsommar å skölja ner den med det svenskaste vi har....hemtillverkad sprit