2009-05-27, 18:57
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira

Den andra var en otroligt humoristisk och trevlig person som pratade ganska öppet om sin roll i kyrkan vilket var fascinerande.

Tom Cruise?
Citera
2009-05-27, 19:31
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Tom Cruise?

Haha, nej. Vad jag tycker om Tom Cruise är något helt annat.
Citera
2009-05-27, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoldenCaulfield
Intressant läsning där. Jag känner igen mig i resonemanget och gick i en sorts gråzon jag med i ett par år. Ska man "kamma till sig" och bli en "riktig" Scilon eller inte? Men de gånger jag gjorde ambitiösa försök slutade alltid i personlig katastrof, för jag är helt enkelt för kritiskt lagd som person, och sånna är inte välkomna i "kyrkan".

Om du fortsätter läsa lite mer kritiska sidor, och plocka gärna upp A Piece of Blue Sky av Jon Atac, så ska du se att fler och fler bitar kommer falla på plats. Bilden du har fått av LRH genom kyrkan stämmer inte alls med verklighetens LRH.

Undrar om jag vet vem du är?
Chansen är ju ganska stor att jag vet vilka dina föräldrar är iallafall. (naturligtvis ber jag inte om ditt namn, men det hade varit intressant att höra om du är tjej eller kille och om dina föräldrar hör till Malmö, Göteborg eller Stockholm

Läste din andra tråd och känner igen mig i dig väldigt mycket. Jag har egentligen varit tveksam rakt igenom. Ändå har jag tagit mig nästan till Clear

Känns väldigt skönt att hitta andra som varit med och sett det jag sett. Jag känner mig jävligt ensam i det jag upplevt och liksom lite udda i samhället.

Man blir väldigt tafatt i livet när man levt över tio år inom scientologin och inte längre gör det. Jag har inte offentligt lämnat kyrkan, vilket jag aldrig skulle göra då jag hade blivit hämtad för att seccheck förmodligen. Eller så hade jag fått en sp-declare på mig. Jag har redan en del etikproblem sedan tidigare, så som att jag tagit droger, haft en sex år lång relation där vi nästan dödade varandra (mycket pga att vi var så pressade ekonomiskt och vi aldrig hade tid att umgås och han hade inte tid att träffa sina barn mer än någon halvtimma om dagen,) så de är inte så efterhängsna när det gäller mig i dagsläget. Däremot är det troligt att mitt ex återvänder för att göra sina OT nivåer, och den dagen fasar jag för, för jag tror inte de kommer att låta mig vara ifred i det läget. Han känner sig ju på något sätt skyldig till att jag drog.

De senaste åren i scientologi har varit helt sjuka. (nu har jag inte varit där på två år nästan) Jag pressade verkligen mig själv att inte känna obehag under eventen, att vara glad och försöka tro på allt jag läste och allt de sa. Det kändes som jag förlorade något väsentligt i mig själv. Det kändes som jag var tvungen att göra mig själv mer korkad än jag i själva verket är. Det som fick mig att stanna så länge var definitivt alla vänner och att människorna som jobbar inom scientologin till stor del är idealister på ett sätt som tilltalar mig på något sätt.

På slutet kunde jag inte sluta tänka sjuka saker om mina auditörer när jag var i session, oftast saker av sexuell natur. Som jag sedan förstås var tvungen att berätta för personen ifråga då de såg att jag tänkte på något på e-metern.

Det roligaste var när jag inte kunde sluta tänka på min strikta, unga, kvinnliga MAA (en person som jobbar i etiksektionen i seaorg för den som inte vet) på ett sexuellt sätt. Hon såg ju väldigt dominant ut. Hon tittade på mig på ett väldigt speciellt sätt när jag var tvungen att säga det till henne.

Seaorg är väldigt strikt överhuvudtaget, och det är allra svårast att klara kraven där som jag upplevt det.
Senast redigerad av JuliaFleur 2009-05-27 kl. 20:39.
Citera
2009-05-27, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Nej jag är inte Scientolog men jag vet de grundläggande sakerna, som bron t ex.

Tack för ett riktigt bra svar! Det är ungefär så andra avhoppare också brukar beskriva saken. Det verkar som om kyrkan biter sig själv i foten med sin extrema arbetsbörda och stress som knäcker folk på vägen. På så sett kommer den aldrig att nå sitt mål med en clearad värld.

Varför har du läst om scientologi?
Citera
2009-05-27, 21:50
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliaFleur
Varför har du läst om scientologi?
Jag har läst om hundratals religioner och sekter. Det är en hobby jag har. Scientologin är mer intressant än de flesta då den är så oerhört komplex och nästintill omöjlig att greppa om man inte är med, eller det är den förmodligen. Hela konceptet är väldigt sinnrikt konstruerat och på så sätt kan jag inget annat än att hålla med om att Hubbard var genialisk. Det är i mina ögon ett fascinerande ämne att läsa om.
Citera
2009-05-27, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Jag har läst om hundratals religioner och sekter. Det är en hobby jag har. Scientologin är mer intressant än de flesta då den är så oerhört komplex och nästintill omöjlig att greppa om man inte är med, eller det är den förmodligen. Hela konceptet är väldigt sinnrikt konstruerat och på så sätt kan jag inget annat än att hålla med om att Hubbard var genialisk. Det är i mina ögon ett fascinerande ämne att läsa om.

Men du har ingen dragning till att bli scientolog? Och varför inte om du inte har det?
Citera
2009-05-27, 22:09
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Men du har ingen dragning till att bli scientolog? Och varför inte om du inte har det?
Nej någon dragning att bli insyltad har jag inte. Inte heller har jag råd med det. Visst finns det en del intressanta saker, men dessa går att få på annat håll också då mycket är ett hopkok av filosofier och religioner och då utan att behöva sälja allt man äger och har, inklusive familj och vänner för att ta del av kunskapen.
Citera
2009-05-28, 00:43
Medlem
HoldenCaulfields avatar
Citat:
Undrar om jag vet vem du är?

Jag är kille, familjen är från Stockholm. Men det är mycket möjligt att vi har träffats eller hört talas om varandra.

Ja, del problem och tankegångar du beskriver är inte alls ovanliga för scientologer, så jag kan relatera. I mitt fall var jag mest runtomkring skiten när jag var grabb, sen har jag mer och mer dragit mig undan, men alltid hållit mig uppdaterad om vad som händer med kyrkan i Sverige och ute i världen. Jag har inte satt en for i kyrkan på snart 10 år, och det var väl 5-6 år sen jag höll i burkarna senast. Saknar det inte ett dyft faktiskt.

De senaste två åren har varit oerhört intressanta. Deras drive att ALLA som nånsin satt sin fot inne i kyrkan ska ny rekryteras och alla ska göra Basics är ju det mest skrattretande jag varit med om. Har kastat ett otal DVD som dom skickat till mig, och ett tag blev jag totalt nerringd. Men nu är det slut med det, jag tillslut att jag käkar SSRI och går i terapi så dom kan inte "hjälpa" mig eftersom jag är Illegal-PC.

Idealister, och betydligt mer bildade och rationella sådana, kan man hitta utanför kyrkan, tro mig. Och 2009 blir det år då kyrkan får mest stämningar nånsin på sig. Många ex-SO members i USA börjar stämma kyrkan för saker dom hänt dem under sig tid där.
Senast redigerad av HoldenCaulfield 2009-05-28 kl. 00:48.
Citera
2009-05-28, 07:28
Bannlyst
Alla vet att Scientologerna hjärntvättar folk, ändå gick ni med, varför?
Ni måste vara förståndshandikappade eller har dragning till masochism.
Citera
2009-05-28, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HoldenCaulfield
Jag är kille, familjen är från Stockholm. Men det är mycket möjligt att vi har träffats eller hört talas om varandra.

Ja, del problem och tankegångar du beskriver är inte alls ovanliga för scientologer, så jag kan relatera. I mitt fall var jag mest runtomkring skiten när jag var grabb, sen har jag mer och mer dragit mig undan, men alltid hållit mig uppdaterad om vad som händer med kyrkan i Sverige och ute i världen. Jag har inte satt en for i kyrkan på snart 10 år, och det var väl 5-6 år sen jag höll i burkarna senast. Saknar det inte ett dyft faktiskt.

De senaste två åren har varit oerhört intressanta. Deras drive att ALLA som nånsin satt sin fot inne i kyrkan ska ny rekryteras och alla ska göra Basics är ju det mest skrattretande jag varit med om. Har kastat ett otal DVD som dom skickat till mig, och ett tag blev jag totalt nerringd. Men nu är det slut med det, jag tillslut att jag käkar SSRI och går i terapi så dom kan inte "hjälpa" mig eftersom jag är Illegal-PC.

Idealister, och betydligt mer bildade och rationella sådana, kan man hitta utanför kyrkan, tro mig. Och 2009 blir det år då kyrkan får mest stämningar nånsin på sig. Många ex-SO members i USA börjar stämma kyrkan för saker dom hänt dem under sig tid där.

Jag bodde i Stockholm tidigare så det är möjligt. Åtminstone dina föräldrar skulle jag tro. Vart fick du din auditering? av dina föräldrar antar jag? För det är väl bara sporadiskt som stockholmsorgen haft auditörer. Jag har aldrig fått auditering där, utan av mitt ex och i Köpenhamn.

Jag har också gått på SSRI rätt nyligen
Jag har även gått i terapi, dock störde vissa delar mig lite eftersom det påminde om scientologi-tänk. (jag fick KBT)
Fast jag har inte ätit tillräckligt med SSRI för att vara helt illegal (det krävs ju längre än någon månad), men tillräckligt för att få extremt jobbiga etikhanteringar och troligtvis inte vara välkommen till SO, vilket är stället där jag skulle ha behövt vara om jag nu skulle gå vidare. Det känns skönt på ett sätt, för det har varit lätt för mig att trilla tillbaka dit om jag inte har en speciell anledning att inte göra det.

Basics var nog den ekonomiska droppen för mitt ex, som gick på ett par av dem men sedan gav upp. Jag har ju också haft full insyn genom att mitt ex fortfarande varit engagerad tills för inte så länge sedan.

För honom är det nog antingen scientologi eller ett liv på droger som gäller. Det gör det väldigt svårt. Jag känner mig väldigt kluven i frågan, för går han tillbaka kommer han säkert att vara drogfri och nöjd med livet, men går han tillbaka så kommer pressen på mig att återupptas. Tror inte han kommer genom eligibility utan att "hantera" mig. Suck.

Jag har också blivit nedringd. Men det har lugnat sig betydligt. Ett tag svarade jag, men fastnade då i tvåtimmars övertalningskampanjer med folk från Flag som nästan tog livet av mig. De ringde senast för några dagar sedan, men jag hör när det är AOSH EU för samtalet kopplas inte direkt och då lägger jag på innan det kopplas. (har ingen nummerpresentatör på hemtelen) Ett tag kunde de ringa tio gånger om dagen eller mer i veckor i sträck.

Eftersom jag kom in i kyrkan som rätt så ung (kan inte ens föreställa mig hur det måste ha varit att födas in i den) så känns det som jag missat rätt mycket, och det har i stort sett ruinerat oss också, mitt ex mer än mig, för han har skulder på flera hundra tusen i Sverige och har stuckit från landet...
Citera
2009-05-28, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PRiVATE

HoldenCaulfield föddes in i scientologin, jag kom in via narconon. Jag skulle knappast säga att jag var förståndshandikappad, däremot i ett stadie i livet där jag var väldigt påverkbar, och fortfarande tonåring.
Citera
2009-05-28, 08:16
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
För det första kan du läsa tråden, för det andra är knarkande inte vad jag kallar för intelligens heller och dig går inte ta seriöst.

Citat:
Är inte torsk på opiater, hur många (max) dex med 10 starka öl vågar jag ta?
De är på 50 mg, har 50 st.

Vill helst vakna i morgon levande

Samt, vid vilken mängd bör jag känna min medelfjuttad?

Citat:

Har inte kört jonk på 12 år
Vill smygfuska på brudens smärtpiller bara på fyllan :eek!:

Citat:
Är uppe i 8 nu, är jävligt speedad, är det normalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in