2009-05-25, 05:48
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Den är nästan lite löjligt att en person som Per Moberg, bara för han svär lite och skjuter ett och annat djur. Så blir han tydligen jättemacho och ubermanlig. Det visar snarare hur bristen på vanligt människor och manliga förebilder i rutan är. Jag tycker trots all den manlighets hype kring Moberg att endock är ganska homofilurisk.

Peta med fingret i såsen och posera med ett älgstudsare, då är du cool.

Svenska skådespelare överlag är ett vekt och divigt släkte.

Hurvida Per är som person kan jag inte uttala mig om men hypen kring honom är ju löjlig.

Från Wikipedia:

"I tonåren tävlade han i judo, fick svart bälte och korades till svensk och skandinavisk mästare. 1979 kom han trea vid EM i Östberlin"

Lite smått macho är han allt iaf
Citera
2009-05-25, 08:31
Medlem
_Dante_s avatar
Har ett svagt minne av att han hade ihop det med Carola en period under sin Judoera..

Kan någon bekräfta eller dementera detta?
Citera
2009-05-25, 10:19
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Från Wikipedia:

"I tonåren tävlade han i judo, fick svart bälte och korades till svensk och skandinavisk mästare. 1979 kom han trea vid EM i Östberlin"

Lite smått macho är han allt iaf

Pyjamasbrottning är inte, jag upprepar - INTE - macho!
Citera
2009-05-25, 14:42
Medlem
inter-preters avatar
Skum känsla

Jag har absolut inget belägg för det jag nu ska säga. Det är bara, enbart och fullständigt baserat på min egen känsla.. (har jag garderat mig tillräkligt nu? för att inte riskera tillsägelse för förtal el likn?)

Jag får en känsla av att denne skådespelare/kock har en mörk baksida.. typ att han är elak mot sin familj och så..

Jag vet att han ofta skickligt spelat ett ärkesvin i olika roller - men det är inte därför jag tror detta... Tanken började gro hos mig när han började laga mat i TV...

Någon som känner igen sig i min "känsla"?

....och ja, jag vet att detta låter halvflumigt, så ni behöver inte håna mig för att jag saknar bevis.. de vet jag redan - jag är bara nyfiken om det finns någon fler som fått liknande tankar/vibbar..!?

Ps. jag startade en tråd om detta tidigare - som låstes omedelbums. Så, hoppas att jag denna gång bättre får fram vad och hur jag menar..
Citera
2009-05-25, 16:23
Medlem
TröttSvensks avatar
Han har varit misstänkt i ett kokainärende på 90 talet, ej dömd.

Citera
2009-05-25, 16:31
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Ja, tänk om det varit tyskt eller brittiskt blod i hans ådror!

Hans mor är hälften same, hälften irländska Hellre irländskt blod än brittiskt tycker jag

Jag bläddrade igenom en tantblaska (Allas tror jag) på jobbet för nån dag sedan,
han gjorde ett undantag för dem och lät dem göra ett 'hemma-hos' repotage.
Han och frugan hans har varit gifta i nära 30 år. Hon jobbar som psykolog eller liknande.
Han berättade glatt om sin familj, tyvärr lägger inte den tidningen ut sina grejjor på nätet (vad jag vet).

Här är nämner han dock litet om familjen:

Citat:
Jag är sprungen ur de enklaste rötter. Far var född i ett torp på ett kungligt gods där mina förfäder tjänat i mer än tvåhundra år.
Min mor är född i Kiruna, men boken tar avstamp i den sörmländska myllan där jag vistats om somrarna och där jag nu bor.
Självklart är Tullgarn en central plats inom och runtom mig!

http://www.bokia.se/morberg-per-morb...9789174240085/
Citera
2009-05-25, 17:23
Medlem
MadamMims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Pyjamasbrottning är inte, jag upprepar - INTE - macho!

Håller med dig, men att vara på toppen är macho.
Citera
2009-05-25, 18:33
Medlem
Tagelapas avatar
*ryser*

Jag tycker PM är jätteäcklig i köket. Petar med händerna/fingrarna i maten. Samma händer som han med jämna mellanrum använder för att få sitt flottiga hår ur ögonen.
Nä huvva!
Citera
2009-05-25, 18:42
Bannlyst
Var på studiebesök på Europa Studios i sthlm för 2 år sedan och när jag satt i en soffa utanför restaurangen gick Per Morberg förbi men vänder sig hastigt om och säger "- Tjena grabbar hur är läger?" Jag och polarna blev rätt förvånade men fick ändå ett intryck av att han verkar vara en rätt hyvens snubbe iaf!
Citera
2009-05-25, 19:55
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inter-preter
Jag har absolut inget belägg för det jag nu ska säga. Det är bara, enbart och fullständigt baserat på min egen känsla.. (har jag garderat mig tillräkligt nu? för att inte riskera tillsägelse för förtal el likn?)

Jag får en känsla av att denne skådespelare/kock har en mörk baksida.. typ att han är elak mot sin familj och så..

Jag vet att han ofta skickligt spelat ett ärkesvin i olika roller - men det är inte därför jag tror detta... Tanken började gro hos mig när han började laga mat i TV...

Någon som känner igen sig i min "känsla"?

....och ja, jag vet att detta låter halvflumigt, så ni behöver inte håna mig för att jag saknar bevis.. de vet jag redan - jag är bara nyfiken om det finns någon fler som fått liknande tankar/vibbar..!?

Ps. jag startade en tråd om detta tidigare - som låstes omedelbums. Så, hoppas att jag denna gång bättre får fram vad och hur jag menar..
Då kan jag dementera dina farhågor.
P. Moberg är, enligt egen (väldigt, väldigt liten) erfarenhet men framför allt enligt vad en kollega till mig som känner honom väl sagt, en ytterst trevlig person.

Han är burdus och har ett "ruffigt" sätt men det är en del av hans personlighet.

Om det är något han inte är så är det en dålig make eller familjefar, snarare tvärtom.
Citera
2009-05-25, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
I dagens avsnitt kör han med läderbrallor. Imponerar inte på mig i alla fall.. Sedan är stilen lite väl överlägsen, för ge lite råd och dåd i köket...

haha det är ju kul!
Citera
2009-05-25, 22:10
Medlem
inter-preters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 00010000
Då kan jag dementera dina farhågor.
P. Moberg är, enligt egen (väldigt, väldigt liten) erfarenhet men framför allt enligt vad en kollega till mig som känner honom väl sagt, en ytterst trevlig person.

Han är burdus och har ett "ruffigt" sätt men det är en del av hans personlighet.

Om det är något han inte är så är det en dålig make eller familjefar, snarare tvärtom.

Tack för att du svarade på mitt flummiga inlägg! Och, som sagt, jag vet att allt talar för att det är exakt som du säger .. han har varit samma kvinna trogen i över 25 år! (bara en sån sak )

Men ändå....
Senast redigerad av inter-preter 2009-05-25 kl. 22:11. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in