2009-05-13, 18:18
Medlem
Billigt Lego?

Någon som känner till var man kan köpa billigt Lego antingen i Stockholm eller på nån svensk hemsida? Är inte så pigg på att köpa en liten byggsats för 600kr. Gärna en såndär hink med "klassiska" bitar, eller paket med Lego gubbar.

Fusklego som Enlighten Brick går också bra, om någon vet var man hittar.

Har gluttat på Blocket.se och liknande men hittar inget av intresse.
Citera
2009-05-13, 18:32
Medlem
nogger.blacks avatar
Ebay och tradera, med en gnutta tur kan det bli väldigt billigt
Citera
2009-05-13, 18:54
Medlem
TIMESHIFTs avatar
kanske finns på blocket annars så kan du ju gå på loppmarknad,
Citera
2009-05-13, 18:55
Medlem
Pranchas avatar
Jag köpte en låda med de klassiska bitarna för typ 150 spänn till ett typografiprojekt för några månader sen. Är inte säker på hur många bitar det var, men om det räcker med runt 10 av varje storlek (gånger antalet färger som finns) så borde den funka. Finns i de flesta leksaksbutiker.
Citera
2009-05-13, 19:03
Medlem
mbois avatar
Kolla upp med nån polare.. kan nog ligga gömd Lego bland damm på vinden eller källaren
Citera
2009-06-18, 13:27
Medlem
Den stora tråden om Lego [Sammanfogad tråd /mod]

Jag är 18 år, rätt mogen för min ålder skulle jag säga. Men när jag tänker på LEGO och hur jag brukade leka med det när jag var mindre smälter jag.

Är jag dum i huvudet som vill gå ut i förrådet, hämta allt mitt LEGO och börja bygga en sjukt grym rymdbas?
Citera
2009-06-18, 13:31
Medlem
Bajskaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KollaEnHink
Jag är 18 år, rätt mogen för min ålder skulle jag säga. Men när jag tänker på LEGO och hur jag brukade leka med det när jag var mindre smälter jag.

Är jag dum i huvudet som vill gå ut i förrådet, hämta allt mitt LEGO och börja bygga en sjukt grym rymdbas?

Varför inte. Finns massor av forum där du kan visa upp dina alster. Själv föredrar jag att lägga pärlplattor.

p.s Det är ett tecken på omognad om man är orolig för att göra barnslia saker.
Citera
Medlem
Uschers avatar
Tycker du om att leka med bilar på en bilmatta också eller är det bara legot som finns kvar?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KollaEnHink

Nej, men jävligt omogen skulle jag vilja säga.
Det är dock lite charmigt, bygg lite lego förfan!
Citera
2009-06-18, 13:32
Medlem
deKrakas avatar
Nej du är inte dum i huvet. LEGO är grymt roligt faktist. Jag skulle faktist kunna säga att lega är brutalt roligt . Man utvecklar sin ingenjörskonst lite
Citera
2009-06-18, 13:35
Medlem
Bajskaffes avatar
http://romanempress.files.wordpress....1/lego-art.jpg
http://i36.tinypic.com/if3eia.jpg
http://www.newlaunches.com/entry_ima...Lego_art_2.jpg

Kalla det konst bara så går det hem hoss vännerna med

Men seriöst, hobby som hobby. Kör hårt!

p.s jag är nästan 30 och köper Bionicle gubbar då och då och bygger ihopdom, dock tröttnar jag när dom är färdigbyggda (man är väll vuxen)

D.s
Senast redigerad av Bajskaffe 2009-06-18 kl. 13:42.
Citera
2009-06-18, 13:39
Moderator
NewDeers avatar
Lego är sjukt roligt!

Det var bättre förr också när inte allt var färdigbyggt från början. Att sitta där med sina små bitar och skapa stora häftiga grejer är ju hur kul som helst

Pärlplattor är också kul, skapade nån tråd om det för länge sen. Vi brukade klistra upp våra verk på stan ála knitta - men det finns knappt några kvar nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in