2009-04-08, 17:39
Medlem
melus avatar
Hejsan! Hade tänkt fråga om det är möjligt att tjäna pengar på poker. Men tänkte på min fråga ett par gånger och kom fram till att det går! Många lever t.o.m. på det. Men jag vill endast tjäna en tusing, kanske två i månaden. Så att jag kan få lite extra inkomster och minska mina utgifter.

Jag vill alltså ha tips och hjälp på vad jag skall göra för att förverkliga detta. Vill inte veta om det är möjligt utan vad jag skall göra för att ta ut det mesta ur det!

OBS! Har spelat lite poker förr, dock inte online.
Citera
2009-04-08, 17:44
Medlem
Hegamons avatar
Om du ska hålla dig på rätt sida om +-0 så gäller att öva, läsa böcker om ämnet och spela mycket. Finns inga speciella genvägar till att "bara" tjäna en tusing eller två i månaden.

Ingen regel utan undantag förstås. Utan speciell träning så bör du gå + om du spelar på låga nivåer bara du tar till dig lite grundläggande speltaktik. Men då blir frågan om det är värt mycket tid på att vinna lite.
Citera
2009-04-08, 17:50
Medlem
latjoisses avatar
läs lite pokerlitteratur och spela endast på statistik/odds, gäller dock ha nerver av stål likt Rocky, så kommer du vinna i längden. lyckat till
Citera
2009-04-08, 18:04
Medlem
Dreemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melu
Hejsan! Hade tänkt fråga om det är möjligt att tjäna pengar på poker. Men tänkte på min fråga ett par gånger och kom fram till att det går! Många lever t.o.m. på det. Men jag vill endast tjäna en tusing, kanske två i månaden. Så att jag kan få lite extra inkomster och minska mina utgifter.

Jag vill alltså ha tips och hjälp på vad jag skall göra för att förverkliga detta. Vill inte veta om det är möjligt utan vad jag skall göra för att ta ut det mesta ur det!

OBS! Har spelat lite poker förr, dock inte online.
hehe, låter som en bra idé! Jag tänkte lika dant för ett halvår sedan. Det gäller att du är berädd att satsa en del för det är inte bara att sätta sig ner och håva in.
Citera
2009-04-08, 18:04
Medlem
bonnlurks avatar
Det är dödfött om man inte gillar spelet, gillar du spelet så är en tusing inte någon större svårighet. Svs 0.5/1 är bra att börja på. Lär dig lite grundprinciper, typ handvärde och dylikt. Är väl kanske 15 olika saker man behöver kunna för att vara vinnande på lowstakes, typ vilka händer man ska pusha preflop, vilka brädor man bör vara försiktig på och sånt. Dock måste du veta att det inte är någon säker inkomst, men det antar jag att du vet. Lycka till!
Citera
2009-04-08, 18:44
Medlem
steef5s avatar
tror inte det är någon bra ide...
Citera
2009-04-08, 19:03
Medlem
pokergudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnlurk
Svs 0.5/1 är bra att börja på.

Kom och sätt dig HU på svs .50/1 lr 1/2
Citera
2009-04-08, 20:06
Medlem
melus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steef5
tror inte det är någon bra ide...

Om jag inte läser helt fel var de just den här sortens negativa meddelanden jag inte ville se i tråden.
Citera
2009-04-08, 20:13
Medlem
Självklart kan du tjäna pengar på poker men du kan inte räkna med att tjäna pengar från första stund.
Först och främst så spela bara när du är fokuserad och taggad på just poker. Inte bara för tidsfördriv eller du spelar när du är arg för att tänka på annat eller så. Spela speciellt inte som ett fyllenöje. (Finns självklart folk som vunnit på fyllan men det är inte att rekomendera).

Jag har spelat online nu sen december och från början förlorade jag snabbt och mycket. Men höll mig på lägsta nivåerna och spelade tight, så för varje vecka så höll jag i pengarna längre och längre. Och tillslut så vände det att jag går mer och mer plus varje vecka. Så det gäller att nöta och gärna läsa några pokerböcker, läsa på forum, sidor mm..

Lycka till!
Citera
2009-04-08, 20:42
Medlem
BrownEyedBoys avatar
tänk bara på att du inte är den enda som vill vinna pengar vid bordet alla spelar med hopp om att vinna pengar men 90% av alla spelare går back.
Citera
2009-04-08, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
90% av alla spelare går back.

Lite intressant. Vart har du sett den undersökningen? Vore lite kul att veta hur många det är som vinner/donerar.
Citera
2009-04-08, 21:21
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Fotboll, ett sätt att tjäna pengar?

Hejsan! Hade tänkt fråga om det är möjligt att tjäna pengar på fotboll. Men tänkte på min fråga ett par gånger och kom fram till att det går! Många lever t.o.m. på det. Men jag vill endast tjäna en tusing, kanske två i månaden. Så att jag kan få lite extra inkomster och minska mina utgifter.

OBS! Har spelat lite fotboll förr, dock inte i serie A.

Samma jämförelse. Tror du en vanlig Svensson kan tjäna pengar på fotboll direkt? Tror du dom allsvenska spelarna tjänade pengar direkt dom började spela? Nu kan man visserligen vara en jättetalang i poker, och direkt börja tjäna x tusen i månaden, men oftast krävs det träning.

Såklart går det att tjäna pengar, men att sätta sig med ett mål som du har - helt utan erfarenhet - innebär att det kommer ta lite tid. Zlatan har tränat bra många timmar för att bli så duktig som han är, Hysén (spelar han i IFK än? ) har också tränat många timmar, men han blev inte lika bra som Zlatan.
Uffe i division 6 kanske har tränat lika mycket som Zlatan, men Uffe hade helt enkelt ingen talang, så han blev inte proffs.

Allt beror på hur duktig du är, hur mycket du kommer plugga poker, hur mycket du kommer spela, hur tiltbenägen du är, om du kan bankroll manegement (hålla koll på oengarna ordentligt på pokerkontot) plus en massa mer.

Så din fråga är såklart omöjlig att svara på. MEN, ge det ett försök borde du helt klart göra Det kan inte mer än skita sig, och sålänge du inte är dum i huvudet så kommer du inte förlora några livsavgörande summor.

Börja sätt dig och spela med några hundralappar. Många kommer säga att du ska plugga poker och se videor först, men jag lär mig iaf (yeah right :rolleyes) bättre genom att "träna" poker. Att spela och spela gör att man lär sig hur det fungerar. Se till att du lär dig spelet, kanske gör du det bäst genom att läsa en bok. Har du bra läshuvud, läs en bok. Har du inte bra läshuvud, träna.

Du kommer antagligen behöva lägga ner tid och pengar för att bli bra, men förhoppningsvis är du hyfsad (grym kanske t.o.m.?) på spelet och lär dig fort.

Blä vad mycket ordbajsning det här blev
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in