Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-03-22, 21:49
Medlem
snapcases avatar
Så var det söndagkväll och återigen känner jag mig som världens nördigaste pirat. Anledningen? Time team S16E12 är på nedladdning.
Jag fastnade för serien när discovery körde den på oregelbundna tider och det kändes som en lotterivinst när man lyckades få se ett nytt avsnitt. Modern teknik har givit mig tillfälle att se alla säsongerna men ännu har jag inte fått nog
Egentligen är det en rätt monoton serie men det känns som man lär sig nåt varje avsnitt och jag antar att det är känslan av skattletning som fångar en så hårt. Att sen Tony Robinson är en både rolig och kunnig programledare gör inte saken sämre. Är det fler som delar min kärlek till TT?
Citera
2009-03-22, 22:01
Medlem
irrus avatar
Räcker upp handen!

Time Team(Tidsresenärerna på svenska) går ju även på kanal 9 kl 19.00 på söndagar. Dock är det äldre avsnitt så endel av dom har man ju sett.

Jag tycker vanligtvis arkeologi/historia är skittråkigt, men på något sätt tycker jag att detta programmet gör det intressant. Det kan som du säger ha med att Tony är en bra programledare som är en "länk" mellan oss dödliga som inte har så stor koll på gammalt och arkeologerna som ser lite färgändringar på marken och säger att här stod det ett trähus för 1000 år sedan.
Min personliga favorit får nog vara Phil, gillar hans skratt.
Citera
2009-03-22, 22:08
Medlem
snapcases avatar
Phil är en riktigt skön snubbe, helt klart man gärna skulle ta en pint med nån dag. Överhuvudtaget tycker jag att Channel 4 har lyckats samla ett lysande team till programmet. Min personliga favorit är nog Stewart Ainsworth, snubben som brukar dra iväg på mountainbike och räkna ut hur det hela hänger ihop geografiskt. Den typen av arkologi fascinerar mig.
Citera
2009-03-22, 22:14
Medlem
irrus avatar
mm, han är riktigt fascinerande. Han kan ju i stort sett gå runt lite och kolla på lite kullar och bäckar och sen vet han hur hela området såg ut förr i tiden.

och som du säger, få följa med dom ut efter en dag och ta en öl det hade nog varit riktigt intressant. Hela gänget är ju klockrent

Väntar dock fortfarande på att ep12 ska komma ut på en tracker nära mig Men men, den som spar han har, eller vad är det man säger
Citera
2009-03-22, 22:28
Medlem
snapcases avatar
Jag antar att man är übernörd om man vet att killen som kör grävskopan i TT heter Ian och man dessutom beundrar hans grävarskillz
Citera
2009-03-22, 22:35
Medlem
Min brors kusins avatar
Helt klart ett favoritprogram här också. Kul med ett program som är så seriöst också, varje avsnitt/utgrävning resulterar ju i ett antal vetenskapliga skrifter. Serien har verkligen ökat statusen för arkeologin i Storbritannien.

Synd bara att Carenza Lewis inte är med längre

http://www.archdiggers.co.uk/diggers/frame_tmt0002.htm

hittade en bild på Phil Harding utan hatt också

http://www.archdiggers.co.uk/diggers/frame_tmt0001.htm
Citera
2009-03-23, 19:27
Medlem
Åh, jag älskar det programmet! Gillar både arkeologi och "han från Black Adder". Dock missar jag många avsnitt, men ska försöka bli bättre på att följa serien!!
Citera
2009-11-14, 06:42
Medlem
Flytande_argots avatar
Lär ju fråga en sak. Är det ALLTID dåligt väder i det där programmet? Tycker att jämt när jag råkar titta på det så regnar det som fan och blåser och är allmänt pissigt väder.
Citera
2009-11-14, 09:13
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Lär ju fråga en sak. Är det ALLTID dåligt väder i det där programmet? Tycker att jämt när jag råkar titta på det så regnar det som fan och blåser och är allmänt pissigt väder.

Dom är ju för det mesta på de brittiska öarna, därav vädret
Citera
2010-04-19, 07:42
Medlem
irrus avatar
Säsong 17, Episod 1 finnes ute nu!

Hoppas det är lika bra som förut
Citera
2010-04-19, 16:32
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irru
Säsong 17, Episod 1 finnes ute nu!

Hoppas det är lika bra som förut
Tackar för den infon Time team är egentligen aldrig dåligt men vissa episoder känns ibland som tomgång. Personligen föredrar jag när de gräver "modernare" objekt och inte stenålder. Min absoluta favorit är nog WWII utgrävningen i en park i London.
Citera
2010-04-26, 12:02
Medlem
snapcases avatar
De två första avsnitten av säsongen har hållit hög klass. I första gräver de vid Westminister Abbey på jakt efter en försvunnen sakristia och gårdagens avsnitt utspelar sig på den skotska ön Mull där de undersöker vad som kan vara ett kapell från 700-talet.
Underligt att jag älskar den här serien efter att ha sett 16 säsonger. Man borde tröttna tycker jag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in