Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Nej, uppenbarligen så bidde Du lite ledsen i ögat av att jag tog upp en sådan sak eftersom den låg så nära Dig personligen. Denna ledsamhet visar Du genom att likt ett barn slugga åt allt och alla som kommer i Din väg. Du vet inte hur målande och frånstötande Du ska beskriva "karlakarlarna" på bygget och hur dom saknar fruntimmer och äter på ett osmakligt sätt.
Du påstår att man inte bara kan vräka ur sig vadsomhelst. Carlson, det är så här i livet; man kan inte ta hänsyn till att det man säger ska stöta andra eftersom allt man säger kan väcka ont blod om "fel" person kommer inom hörhåll. Då kan man antingen jamsa med och hålla god min för att inte såra någon i onödan, men samtidigt få trippa runt på tå för att inte få ovänner. Alternativet är att som jag säga rakt ut vad man tycker. OK, någon kommer garanterat att hänga upp sig på mina åsikter, men det är väl knappast mina problem. Eller hur?
Oavsett vad Du tycker, Carlsson lille, så tycker jag att självmördare är ynkryggar. Jag kommer dessutom att fortsätta tycka så, oavsett om hela Din bekantskapskrets tar till snaran. Det är inte mina bekymmer.
// Roger P.
Du påstår att man inte bara kan vräka ur sig vadsomhelst. Carlson, det är så här i livet; man kan inte ta hänsyn till att det man säger ska stöta andra eftersom allt man säger kan väcka ont blod om "fel" person kommer inom hörhåll. Då kan man antingen jamsa med och hålla god min för att inte såra någon i onödan, men samtidigt få trippa runt på tå för att inte få ovänner. Alternativet är att som jag säga rakt ut vad man tycker. OK, någon kommer garanterat att hänga upp sig på mina åsikter, men det är väl knappast mina problem. Eller hur?
Oavsett vad Du tycker, Carlsson lille, så tycker jag att självmördare är ynkryggar. Jag kommer dessutom att fortsätta tycka så, oavsett om hela Din bekantskapskrets tar till snaran. Det är inte mina bekymmer.
// Roger P.
Du väckte inte så mycket ont blod, faktiskt. Under de tre gånger jag blivit tvungen att deala med vänner som tagit livet av sig har jag stött på åtskilliga som tycker det är fegt. En del kallar det i sitt oförstånd t o m för en enkel utväg. Så jag har tyvärr blivit van. Sedan kan vi väl hoppas att han som hoppade från 8:e våningen var den sista i min bekantskapskrets som gjorde så.
Jag har faktiskt inte några förhoppningar om att du kommer ändra åsikt i den här frågan. Du tycker sjuka människor är ynkryggar för att du inte förstår vad sjukdomen innebär. Jag kan faktiskt inte klandra dig för det. Sedan tror jag att du är en sådan kille som inte ändrar åsikt i några frågor alls särskilt ofta. Du vet hur du ser på världen och du är nöjd med det. Och eftersom du i din bekjantskapskrets ses som lite smart har du absolut ingen anledning att sluta tycka att:
– Kärringar kan inte köra bil.
– Hur fan kan man visa damfotboll på TV?
– Invandrare är ena utsugare (men han på pizzerian är schysst).
– USA räddar världen.
Det mest frustrerande med dig är att du nog är en människa som kan både tänka och uttrycka dig, men väljer envist ha åsikter som bättre passar en kille som inte har förmågan att leva sig in i hur andra människor har det. Det är inte heller mina bekymmer, men lite knepigt är det allt.