2009-02-03, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piekna
jag fattar inte hur folk orkar försöka lura till sig pengar, bara för 3000 kr..
Jag tycker inte 3000 är så "bara", iaf inte om det är gratis. Men hade snarare tänkt mig hyra+3000 samt att de betalar mediciner m.m. Funderar på att dryga ut kassan genom att jobba lite svart på en restaurang också, så det kan nog bli en fin sommar med mkt ledighet och avkoppling.
Citera
2009-02-03, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstolpe
Jag tycker inte 3000 är så "bara", iaf inte om det är gratis. Men hade snarare tänkt mig hyra+3000 samt att de betalar mediciner m.m. Funderar på att dryga ut kassan genom att jobba lite svart på en restaurang också, så det kan nog bli en fin sommar med mkt ledighet och avkoppling.

så bara för o kunna gå hemma o dra och tjäna pengar svart så sätter du hela din utb på spel? CSN kan dra in allt om du åker dit för svarta pengar...

Mkt ledighet blir det definitivt då.

Förresten anledningen till o inte jobba var ju o få vara hemma o göra som du vill, men nu ska du ju ändå jobba? Och svart, då har du inte en enda rättighet och det kan sluta med att du får jobba ihjäl dig för o kunna ens få din lön av resturangen...

Dröm sött.
Citera
2009-02-03, 18:08
Bannlyst
Citat:

Jobbar du svart samtidigt som du lyfter bidrag kan du åka dit så du sjunger om det. Då blir du återbetalningsskyldig till allt det du snyltat dig till Risken är dessutom ganska stor att det händer också. Många av oss anständiga medborgare som inte vill parasitera på samhället är mer än duktigt less på att försörja arbetsskygga as som du
Citera
2009-02-03, 23:56
Medlem
I somras glappade det ett par månader mellan lön från sommarjobb och maj-utbetalningen från CSN, vilket gjorde att när jag inte längre kunde låna av morsan till hyran var tvungen att vända mig till soc. Som någon sa så blir man som studerande återbetalningsskyldig, hur mycket du får betala baseras på dina inkomster efter sommaruppehållet. Själv betalade jag tillbaks alla sex laxar som soc la ut eftersom jag hade ordentligt med pengar i inledningen av höstterminen.
Kan tänka mig att allt över existensminimum ryker när den första "stora" utbetalningen från CSN kommer i augusti, och om du inte kan styrka dina inkomster innan ett visst datum åker du på att betala tillbaks hela summan till soc.
Om du inte redan har ett sommarjobb och bara behöver pengar till "glappet" så måste du dessutom skriva in dig på AF och delta i någon form av aktivitet/praktik under ett antal veckor, tror det var sex veckor som gällde i min kommun.

Summan blir att jag rekommenderar dig att styra upp ett sommarjobb.
Citera
2009-02-05, 00:43
Bannlyst
Citat:
vägrar slava inom hemtjänsen som undersköterska eller dyl.

Men andra ska göra det så att du ska kunna slappa hela sommaren? Det är andras skattepengar du tänker snylta åt dig, din parasit.

Som tur är brukar det vara väldigt svårt att få försörjningsstöd när man är student. Det är meningen att du ska spara av de där första utbetalningarna du får i börja av termin.

Varför ska andra betala för att du inte har vett att lägga undan lite?
Citera
2009-02-05, 10:03
Medlem
timpakays avatar
Om du spenderar denna tid du försöker fixa soc på att försöka fixa ett jobb kan du jobba en månad av tre och få betydligt mer pengar än vad soc hade gett dig under tre månader. Du får ha din lediga tid och du får mycket mer pengar att röra dig med under din lediga tid.
Citera
2009-02-05, 12:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av timpakay
Om du spenderar denna tid du försöker fixa soc på att försöka fixa ett jobb kan du jobba en månad av tre och få betydligt mer pengar än vad soc hade gett dig under tre månader. Du får ha din lediga tid och du får mycket mer pengar att röra dig med under din lediga tid.

TS är en parasit och ett avskum. Sådana brukar vara " allergiska" mot allt vad arbete heter. Botas bäst med noll bidrag +en fet spark i röven Hoppas ts inte får en krona.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in