2009-01-05, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Procrastinator
Boxercise.

Det har jag aldrig hört talas om? Berätta mer är du snäll?
Citera
2009-01-05, 04:12
Medlem
BePatients avatar
Nu lär du inte hitta nån seriös sumoklubb i Sverige, så det är långsökt, men mycket av träningen i sumo går ut på att just stärka kroppen för att orka med den stora vikten. Stor variation inom sumon också, stöt eller grepp är helt upp till dig.
Aikido är ju ingen sport, men jag kan backa upp förslaget ändå. Jävligt skoj.
Citera
2009-01-05, 05:26
Medlem
Hajimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Det har jag aldrig hört talas om? Berätta mer är du snäll?
Tänk dig boxning blandat med typ friskis och svettis, högt tempo, inte så mycket teknik eller olika kombinationer.
Du kommer få träffa mycket sliddjur där och det kan ju vara kul.

Jag skulle däremot rekommendera BJJ, att man är stor är inget hinder och där kommer du också att rasa i vikt.
Lite tyngd tycker jag bara är en fördel i brottningen, speciellt om du är nybörjare och inte är så teknisk.
Mycket rolig och intressant träning.
Citera
2009-01-05, 05:57
Medlem
Krav maga
Citera
2009-01-05, 14:00
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Kubiken vill banta ner kubiken! Därför har jag funderat länge på komplettera min träning (kör fyra pass på gymmet i veckan) med lite kampsport.
Jag tränade Taekwondo ett tag för 4år sedan. Redan då var jag lite små tjock. Och kände redan då att taekwondo kanske inte var det mest ultimata för en tjockis som jag. Med mina 120 panner på 175cm skulle jag vilja påstå att jag är smidig som ett kylskåp. Men är högst motiverad att börja träna upp både min smidighet och rörelseförmåga på riktigt.
Har funderat lite på Boxning. Eller kanske Kick boxning. Brottning känns inte direkt som att det lockar mig. Har inga avsikter med att börja gå matcher eller så. Bara träna för att ha skojj och må bra helt enkelt.
Några tips?

Gör det du vill göra, oavsett om du är fet eller inte, gör du det du gillar så borde du nog röra på dig nog mycket så är det problemet löst.
Lycka till!!!!
Citera
2009-01-05, 14:44
Medlem
SimonSimons avatar
Thaiboxning, Kickboxning, Boxning, Kyokoshinkarate, Sanshou (heter det väl?), Brottning, Submission Wrestling/Brasiliansk Ju Juitsu, Boxercise och MMA.

Submisson Wrestling och Brasiliansk Ju Juitsu är ungefär samma sak, man ska få sin motståndare att ge upp med olika ledlås och strypningar och den mesta av kampen sker på marken. I BJJ har man en Gi ("judo pyjamas") men inte i SW.

MMA är mixed martial arts, där får du Thaiboxning, boxning, brottning och submission wrestling/Brasiliansk Ju Juitsu i samma paket
Citera
2009-01-05, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajime
Tänk dig boxning blandat med typ friskis och svettis, högt tempo, inte så mycket teknik eller olika kombinationer.
Du kommer få träffa mycket sliddjur där och det kan ju vara kul.

Jag skulle däremot rekommendera BJJ, att man är stor är inget hinder och där kommer du också att rasa i vikt.
Lite tyngd tycker jag bara är en fördel i brottningen, speciellt om du är nybörjare och inte är så teknisk.
Mycket rolig och intressant träning.

Nu framstår jag som efterbliven igen. Men vad är BJJ?
Citera
2009-01-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSimon
Thaiboxning, Kickboxning, Boxning, Kyokoshinkarate, Sanshou (heter det väl?), Brottning, Submission Wrestling/Brasiliansk Ju Juitsu, Boxercise och MMA.

Submisson Wrestling och Brasiliansk Ju Juitsu är ungefär samma sak, man ska få sin motståndare att ge upp med olika ledlås och strypningar och den mesta av kampen sker på marken. I BJJ har man en Gi ("judo pyjamas") men inte i SW.

MMA är mixed martial arts, där får du Thaiboxning, boxning, brottning och submission wrestling/Brasiliansk Ju Juitsu i samma paket

MMA låter faktiskt intressant. Och det finns en sån klubb i närheten utav mig. Ska kika närmare på det

Väntar dock tills Hajime har förklarat vad BJJ är
Citera
2009-01-05, 16:37
Bannlyst
Citat:
MMA låter faktiskt intressant. Och det finns en sån klubb i närheten utav mig. Ska kika närmare på det

Väntar dock tills Hajime har förklarat vad BJJ är

BJJ står för Brazilian jiu jiutsu och är enbart brottning med pyjamas. Typ lås och liknande. Vill du ha hög förbränning rekommenderar jag MMA. En kille på min klubb gick ner 18 kilo på 3-4 månader.
Citera
2009-01-05, 17:46
Medlem
OmgHaxxs avatar
Träna det du tycker verkar vara roligt, fysiken kommer efter något år i alla fall. Inget att oroa sig för.
Citera
2009-01-05, 19:51
Medlem
fugus avatar
Det du behöver är ju en riktigt krävande sport som ger resultat. Ska du springa runt i pyjamas och mysa ala aikido lär du förbli överviktig hela livet.
Sluta oroa dig så mycket. Ner och kör det du tror är roligast, fysiken kommer som ett brev på posten. Klarar du inte av att göra armhävningar? Gör fuskhävningar då. Orkar du inte köra spurter? Smålunka. Det är inget elitförband. Folk blir nog snarare impad av att du gör ditt bästa trots halvkassa förutsättningar.
Citera
2009-01-05, 21:18
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Bra tips hittils.

Men jag vill lägga till en sak:

Det finns inte mycket som är drygare än att brottas/grappla med en riktigt tung kille.

Vill du känna dig riktigt grym på det du gör, krossa folks ego, och vara allmänt dryg mot träningspartners så rekommenderar jag Judo, brottning, SAMBO eller BJJ

Men om du vill gå ner i vikt så skulle jag rekommendera boxning. Eller muay thai/kyokushin karate även om det kanske är jobbigt att sparka i början. Det viktigaste är att du hittar något som du tycker är kul. Tränar du ihärdigt och regelbundet kommer din kropp att anpassa sig till aktiviteten utan att du tänker på det. Det sker mycket lättare om man dessutom har kul
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in