2009-01-05, 22:06
Medlem
Har varit i samma situation som dig, började muay thai efter dess att jag kört en lång viktminskningsperiod. För min del blev det lite väl tungt då jag saknade kondis vilket ledde till att jag inte riktigt orkade hänga med. Har som mål nu att löpträna fram tills höst (ev. sommar) innan jag börjar igen.

Kan tillägga att jag bodde på en ort utan kampsportsföreningar och körde boxercise tiden innan jag började på muay thai, under vilken jag gick ned betydligt mer i vikt.

Lycka till!
Citera
2009-01-06, 01:28
Medlem
Luxuss avatar
jag förstod TS som att syftet med träningen skulle vara att få upp rörlighet och smidighet, inte att gå ner i vikt av kampsportsträningen?
Citera
2009-01-06, 02:34
Medlem
Som tidigare nämts: BJJ!
Riktigt rolig kampsport och din vikt kommer inte alls vara någon nackdel, kanske till och med en fördel!
Citera
2009-01-06, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
jag förstod TS som att syftet med träningen skulle vara att få upp rörlighet och smidighet, inte att gå ner i vikt av kampsportsträningen?

En kombination utav det. Gå ner i vikt och bli mer rörlig
Jag har tittat på Kampsportcentrum och det finns inte så stort utbud hos mig. Finns en Karate klubb. Tre Taekwondo klubbar. En MMA Klubb och en Kali Sikaran klubb och en Judo klubb. Så det verkar som att det är emellan de grenarna jag får välja mellan
Citera
2009-01-06, 14:20
Medlem
SheriffeN^^s avatar
Sen är det väldigt viktigt att du hittar en instruktör/tränare som du gillar och vars metoder passar dig.
Citera
2009-01-06, 15:47
Medlem
Boxercise är boxning fast utan teknik, sparring etc.
Mest bara slå på mittsar (Vet inte ens om man slår på säckar)
Oftast finns det boxercise pass på gym som kanske krävande.

edit:// Såg precis ditt inlägg om vilka klubbar som fanns i din närhet, jag skulle kört på MMA eller karate, fast det är nog mest för att jag vill åt fullkontakten.
Kondis / Gå ner i vikt.. MMA skulle jag gissa på.
Citera
2009-01-06, 16:29
Medlem
fugus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Jag har tittat på Kampsportcentrum och det finns inte så stort utbud hos mig. Finns en Karate klubb. Tre Taekwondo klubbar. En MMA Klubb och en Kali Sikaran klubb och en Judo klubb. Så det verkar som att det är emellan de grenarna jag får välja mellan
Jag avråder från att börja Taekwondo. Tränade det i ett år då jag var yngre och det var ordentligt tramsigt och tråkigt. Men alla har ju sin egen smak.
Citera
2009-01-06, 17:58
Moderator
vfs avatar
Trams raderat/Mod
Citera
2009-01-13, 14:45
Medlem
Her0ins avatar
Jeet Kune Do.

Riiiktigt effektivt!
Citera
2009-01-13, 15:29
Medlem
Citat:
Det känns som att typ Kick Boxning lockar mest. Fast jag tänker på hur det skulle vara för leder o.s.v
Och främst rörligheten. Har ens en kille på 120 panner någon chans att kunna utföra sådan träning till 100%

Spela roll, börja träna det som du tycker verkar roligt och kommer att fortsätta med. Kan du inte köra 100% så kör så mycket du kan, det kommer att ge med sig efter ett tag.
Citera
2009-01-13, 17:54
Medlem
Burdissos avatar
Bara att börja med nåt. Det kommer vara jobbigt i början men efter någon månad kommer du ha tappat massa kg och bli smidigare. Ingen kampsport är lätti början oavsett om man väger 120 panner eller 80.
Citera
2009-01-13, 17:57
Medlem
hbrks avatar
Citat:
Jag skulle ha satsat på MMA, utan tvekan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in