2008-12-26, 02:03
Medlem
Deliras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinglebo
Internet användes ju knappt på den tiden...

2004?
Citera
2008-12-26, 18:35
Medlem
dinglebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
2004?
1997
Citera
2008-12-26, 18:39
Medlem
dinglebos avatar
[quote=Seburo C-X]
Citat:
se ovan QUOTE]

Jag känner själv och har känt flera scientologer, varav en i synnerhet var mycket mån om att uppmärksamma en om vilka kända personer, utomlands såväl som insocknes, som var scientologer, för denne var detta mycket viktigt och jag kan inte tro att någon som är så mån om att berätta detta skulle ha missat att berätta om ifall någon riksdagsman eller kvinna var scientolog. Jag tror att du fått ta del av ett rykte som förmodligen uppstått ur ett missförstånd eller liknande. Hade vi haft någon sådan person så hade det varit allmänt känt. Men jag får väl ändå medge att jag inte förkastar det helt utan att det hos mig också uppstått ett tvivel i frågan.

Vad man kan säga om ku´s utlåtande är att det är ett mycket olyckligt beslut, och att om lagen är sådan att regeringen kan med utrikespolitik som skäl sekretessbelägga dokument som dessa, så, är det en mycket dålig lag som förmodligen kan användas som svepskäl på godtyckligt dokument - det gör också att offentlighetsprincipen så som den är folkligt uppfattad är missvisande och inte alls som vi föreställer oss att den är. Vidare så låter oss regeringens beslut förstå att regeringen är mycket svag i sina utrikesrelationer som kan av ett så litet tryck på regeringen som detta rimligen måste ha inneburit ge vika och ändra sin första, och faktiskt riktiga, ståndpunkt att över Sverige råder Sverige och ingen annan. Då är det väl en himla massa tur att vi har ett underbart Internet som kan tillgodose oss med den information som scientologerna försöker dölja. Så när politikerna sviker oss så gör Internetkrigarna det inte och det gäller att spara så mycket som möjligt på hårddisken innan också denna domän blir domesticerad och kuvad.
Nyktert inlägg, jag är också förbryllad och skeptisk.

Håller med om att "haveristerna" har en viktig funktion att fyll och nästa steg i informationsfrigörelsen, och därmed förverkligandet av demokratin, blir att göra offentliga handlingar tillgängliga, och sökbara på internet.

Pul är en styggelse som inte alls skyddar medborgarna, utan endast beslutsfattarna.
Citera
2008-12-29, 16:35
Medlem
Mark Gs avatar
Dokumenten som sådana är egentligen ganska obegripliga och jobbiga att läsa. För att förstå dem krävs att man har studerat en massa scientologi och har tillgång till scientologiska ordlistor.

Det är dock bra att scientologins hemliga lära har avslöjats. Det borde vara allmänt känt att scientologernas "bro till total frihet" innefattar flera processer där man med hjälp av en E-meter (en batteridriven resistansmätare) ska lokalisera "demoner" (andar från jordiska och extraterresta människor som förolyckats för flera miljoner år sedan), kommunicera med dem och få dem att ge sig iväg. En form av exorcism alltså.

Här finns en sammanfattning av NOTs-dokumenten:

http://www.xenu.net/archive/nots/summary.html
Citera
2008-12-30, 16:22
Medlem
Fox Mulders avatar
Dom jävla scientologerna ringde mig från USA flera dagar i rad och letade efter en man som hade samma efternamn som mig..dom är helt förstörda i psyket allihopa
Citera
2008-12-30, 21:03
Medlem
Fox Mulders avatar
Citat:
.... varför händer sånt aldrig mig, dom enda jag får skoja med på telefon är oskyldiga (?) kalsongförsäljare.

Det var mest irreterande..sista gången de ringede skällde jag ut dem och la på..de lämnade massor av meddelanden också.
Citera
2008-12-31, 08:17
Medlem
dinglebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fox Mulder
Det var mest irreterande..sista gången de ringede skällde jag ut dem och la på..de lämnade massor av meddelanden också.
Kan du inte testa att spela med nästa gång, se var ni hamnar någonstans?
Det vore intressant att få ett direkt vittnesmål om fotfolkets modus operandi.
Citera
2008-12-31, 12:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Stämmer det att Lidl är en frontorganisation för Scientologikyrkan? Jag har hört folk säga detta efter reportaget som Uppdrag Granskning visade nyligen då många har sagt att det var konstigt att de missade Lidl men att det troligen berodde på att kommuner inte har affärer med Lidl, vilket var lite av huvudsyftet att visa i reportaget.
Men det florerar ofta rykten om olika företag så man kan aldrig veta, så jag frågar, har tyska matvarukedjan med Scientologerna att göra??

Man hör "folk" säga de underligaste ting. Själv har jag aldrig hört något sådant om Lidl, däremot har ju Rusta "anklagats" för att vara ägt av både Livets Ord och Jehovas Vittnen. Inget av det stämmer dock.

Citat:
Dom jävla scientologerna ringde mig från USA flera dagar i rad och letade efter en man som hade samma efternamn som mig..dom är helt förstörda i psyket allihopa.

Och du tog inte tillfället i akt att jäklas lite med dem?

För ett tag sedan ringde någon snubbe upp mig och hävdade att jag gjort ett test på nätet. Jag sa, helt sanningsenligt, att jag inte hade en aning om vad han surrade om. "Men...stämmer det här numret?" frågade han och rabblade upp mitt mobilnummer - som han nyss hade ringt. "Ja", sa jag, "men jag har inte gjort något test!"

Han menade på att det var mycket märkligt (underförstått: jag ljög!) och hur kunde någon ha vetat mitt mobilnummer? Ja, för det är ju en statshemlighet... Han sa också att personen som gjort testet måste ha känt mig väldigt väl för att kunna svara på frågorna, men jag kontrade med att det vet man ju inte, personen kan ju ha svarat precis vad som helst.

Till slut blev jag arg och frågade vem han var egentligen. Han sa något om dianetik någonting, och jag frågade då "Har inte det med scientologerna att göra?" Då fick han väldigt bråttom att be om ursäkt för att han hade stört, och la på luren.

Mycket underligt, vet fortfarande inte vad det handlade om...troligtvis någon kompis som ville skämta med mig aprillo - i oktober.
Senast redigerad av Bella_Donna 2008-12-31 kl. 12:24.
Citera
2008-12-31, 12:17
Medlem
LiLWizs avatar
Citat:
Dom jävla scientologerna ringde mig från USA flera dagar i rad och letade efter en man som hade samma efternamn som mig..dom är helt förstörda i psyket allihopa

Ja heter man Fox Mulder får man nog räkna med en del lustiga samtal
Citera
2009-04-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southpacific
Har en bekant som blivit inlurad i Scientologkyrkan och de lurade av henne alla hennes pengar. Under den tid hon var med där pratade hon med många som var med där om hur de kunde betala så mycket för scientologernas kurser och andliga vägledning. De sa att de ex sålt gamla ärvda smycken, tagit banklån och många hade nu skulder som det skulle ta dem hela livet att betala tillbaka. De flesta anhängare där verkade leva på väldigt lite pengar, många hade lämnat familj och barn för att de inte hade samma tro. Det är förbjudet för scientologer att umgås med människor som är negativt inställda till scientologin, även om det är deras egen familj.
Jag undrar hur denna religion kan vara tillåten? Är anledningen att scientologer infiltrerar bland högre makthavare i landet eller att folk är rädda för dem.

Dem flesta skriver ju på ett kontrakt för 1 miljard år och då ska de bara ägna sig åt frivilligt arbete inom kyrkan med fick pengar på sådär 50 dollar i månaden.
Citera
2009-05-03, 17:05
Medlem
ubersantas avatar
Idag stod/står scientologerna på gågatan i Malmö och raggade nya kunder.

Blev lite sugen på att gå in i diskussioner med dom, men hade bråttom. Hoppas inte dom lyckas lura alldeles för många vilsna själar.
Citera
2009-05-03, 17:33
Medlem
Jag finner det otroligt fascinerande att scientologin kan överleva. En SF-författare säger mer eller mindre ordagrant att han ska starta en religion för att bli rik, han hittar på en otroligt långsökt historia som hämtad ur Månbas Alpha och bestämmer att medlemmarna måste betala enorma summor pengar för att kunna avancera inom kyrkan/sin tro. Dessutom får man inte veta vad det är man förväntas tro på förrän man uppnått en viss nivå. Vad får en egentligen att bli scientolog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in