Citat:
Ursprungligen postat av Imponerad
Stämmer det att Lidl är en frontorganisation för Scientologikyrkan? Jag har hört folk säga detta efter reportaget som Uppdrag Granskning visade nyligen då många har sagt att det var konstigt att de missade Lidl men att det troligen berodde på att kommuner inte har affärer med Lidl, vilket var lite av huvudsyftet att visa i reportaget.
Men det florerar ofta rykten om olika företag så man kan aldrig veta, så jag frågar, har tyska matvarukedjan med Scientologerna att göra??
Man hör "folk" säga de underligaste ting. Själv har jag aldrig hört något sådant om
Lidl, däremot har ju
Rusta "anklagats" för att vara ägt av både
Livets Ord och
Jehovas Vittnen. Inget av det stämmer dock.
Citat:
Ursprungligen postat av Fox Mulder
Dom jävla scientologerna ringde mig från USA flera dagar i rad och letade efter en man som hade samma efternamn som mig..dom är helt förstörda i psyket allihopa.
Och du tog inte tillfället i akt att jäklas lite med dem?
För ett tag sedan ringde någon snubbe upp mig och hävdade att jag gjort ett test på nätet. Jag sa, helt sanningsenligt, att jag inte hade en aning om vad han surrade om.
"Men...stämmer det här numret?" frågade han och rabblade upp mitt mobilnummer - som han nyss hade ringt. "
Ja", sa jag, "
men jag har inte gjort något test!"
Han menade på att det var mycket märkligt (underförstått: jag ljög!) och hur kunde någon ha vetat mitt mobilnummer? Ja, för det är ju en statshemlighet...

Han sa också att personen som gjort testet måste ha känt mig väldigt väl för att kunna svara på frågorna, men jag kontrade med att det vet man ju inte, personen kan ju ha svarat precis vad som helst.
Till slut blev jag arg och frågade vem han var egentligen. Han sa något om dianetik någonting, och jag frågade då "
Har inte det med scientologerna att göra?" Då fick han väldigt bråttom att be om ursäkt för att han hade stört, och la på luren.
Mycket underligt, vet fortfarande inte vad det handlade om...troligtvis någon kompis som ville
skämta med mig aprillo - i oktober.