2008-12-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Föräldrarna skyddade väl också barnen som gjorde det. De kände i varje fall till ungefär vad som hade skett. Vill inte minnas att det väcktes åtal för skyddande av brottsling - varför?
Måste inte någon eller några dömas för huvudbrottet först, så att säga?
Citera
2008-12-07, 23:06
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Måste inte någon eller några dömas för huvudbrottet först, så att säga?

Med andra ord fritt fram att skydda icke straffmyndiga som dödar.
Citera
2008-12-07, 23:22
Moderator
blomvattnares avatar
Jag har för mig att jag läste en artikel om det här för några år sedan, där någon insatt uttalade sig.

Det hade ju tidigare uppgetts att det var en lek som gick överstyr osv, men det var tydligen inte hela sanningen. De som utredde fallet bedömde att allt inte behövde komma fram.

Det som inte kom fram var att det inte var någon lek. De som dödade Kevin visste mycket väl vad de gjorde. Som tidigare har nämnts här i tråden var det tortyrliknande. Den som uttalade sig sade något sådant; att det var rent och skärt mord. Så kan man dock inte säga om barn, i vår värld är barn aldrig medvetet elaka. Därför sades det att det var en lek som gick överstyr.

Jag har funderat på var jag läste detta, men kommer inte ihåg. Någon som minns?
Citera
2008-12-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har för mig att jag läste en artikel om det här för några år sedan, där någon insatt uttalade sig.

Det hade ju tidigare uppgetts att det var en lek som gick överstyr osv, men det var tydligen inte hela sanningen. De som utredde fallet bedömde att allt inte behövde komma fram.

Det som inte kom fram var att det inte var någon lek. De som dödade Kevin visste mycket väl vad de gjorde. Som tidigare har nämnts här i tråden var det tortyrliknande. Den som uttalade sig sade något sådant; att det var rent och skärt mord. Så kan man dock inte säga om barn, i vår värld är barn aldrig medvetet elaka. Därför sades det att det var en lek som gick överstyr.

Jag har funderat på var jag läste detta, men kommer inte ihåg. Någon som minns?

I den här artikeln så sägs det lite åt det hållet som du beskriver i alla fall:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9811/03/arvika3.html
Citera
2008-12-08, 20:12
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
I den här artikeln så sägs det lite åt det hållet som du beskriver i alla fall:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9811/03/arvika3.html

Ja, jag har sett den, men det var inte den artikeln jag tänkte på. Den som jag en gång läste var "hårdare" mot barnen som dödade Kevin. Jag kan nog inte leta fram den, det var så länge sedan jag läste den. Har ingen aning om var någonstans det var.
Citera
2008-12-08, 20:17
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Detta dåd har jag av någon anledning inte lagt på minnet, men när jag läser om det känns det hemskt. Dels att något dylikt kan hända och dels att förövarna klarade sig utan straff.
Båda barnen skulle naturligtvis ha avrättats. Något annat lämpligt straff finns inte. Detta är dock en ståndpunkt som inte accepteras i dagens dekadenta samhälle.
Citera
2008-12-08, 20:27
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det kunde lika gärna ha hänt på en lekplats i ett villaområde.

jo, men en 4-åring hade lika gärna kunnat ramla i och drunknat i vattnet? Mamman kanske låter honom leka på motorvägen också...
Citera
2008-12-08, 21:49
Medlem
Mindfuckeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PacmanSwe
jo, men en 4-åring hade lika gärna kunnat ramla i och drunknat i vattnet? Mamman kanske låter honom leka på motorvägen också...

Strax ovanför mordplatsen ligger en skola med lekplats. Jag skulle tro att det var meningen att de skulle leka där. Men naturligtvis ska inte en 4-åring lämnas utan uppsyn så nära vatten..
Citera
2008-12-09, 00:13
Medlem
Alfons Åbergs avatar
Är det ingen som har lite information om gärningsmännen, det skulle vara intressant!
Citera
2008-12-09, 00:40
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlomo ben Goy
Detta dåd har jag av någon anledning inte lagt på minnet, men när jag läser om det känns det hemskt. Dels att något dylikt kan hända och dels att förövarna klarade sig utan straff.
Båda barnen skulle naturligtvis ha avrättats. Något annat lämpligt straff finns inte. Detta är dock en ståndpunkt som inte accepteras i dagens dekadenta samhälle.

I vilket friskt samhälle har man avrättat 5-åriga mördare?
Citera
2008-12-09, 01:58
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
I vilket friskt samhälle har man avrättat 5-åriga mördare?
De som idag tillämpar dödsstraff på minderåriga verkar främst vara diverse diktaturer i tredje världen, men jag ser inget fel i att avrätta en gärningsman bara för att han är ung. Sanna mina ord, den pojken kommer begå fler brott. Du vet det gamla talesättet "det börjar med en knappnål och slutar med en silverskål"? Han började sin kriminella bana med att mörda, och hur den kommer att sluta vågar man knappt ens tänka på. Därför är det bäst att kväsa denna framtida serievåldtäktsman och massmördare i sin linda.
Citera
2008-12-11, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons Åberg
Är det ingen som har lite information om gärningsmännen, det skulle vara intressant!
Hörde via en arbetskompis från orten(som kände Kevins pappa ytligt) att det gått ett rykte i Arvika om att gärningsmännens familjer flyttat tillbaka till hemorten och att barnen i fråga satts i skola där. Ta det med en stor nypa salt, men det skulle inte förvåna mig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in