Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-10-27, 19:23
Medlem
orgrytes avatar
Hej alla macproffs!

Jag kör en mac mini, 2ghz intel core 2 duo med OS X 10.5.4 och har följande problem:
Jag har mobilt bredband via 3 som fungerar utmärkt och är hur stabilt som helst, vid vanlig surfning. Men så fort jag börjar tanka bittorrent (med Transmission) så upphör stabiliteten. Dels så tankar jag alltid mycket långsammare än när jag tex laddar hem en stor fil från en hemsida. Men det stora problemet är att uppkopplingen "dör" efter ett tag, och det enda som hjälper är att dra ur dongeln, sätta in den igen och vänta nån minut för att sedan koppla upp igen. Detta måste man göra ett antal gånger per torrent, ju större fil, desto fler omstart. Varför?!?!
Jag provade BitRocket för att se om det var Transmisson det var fel på men det programmet kraschade bara. Jag har även provat att begränsa Transmissions hastighet men det hjälper inte ändå. Vad ska jag göra?
Citera
2008-10-27, 19:28
Medlem
Slingshots avatar
Mobilt bredband tillsammans med torrents är lika med kaos, så försök dig inte på det.
Citera
2008-10-27, 19:54
Medlem
keso_411s avatar
jag håller med slingshot i de.. det är fruktansvärt irriterande med det.
har för mig jag läste något som kanske kan hjälpa på typ 99.se eller liknande.ska se om ja kan hitta
Citera
2008-10-27, 19:54
Medlem
orgrytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Mobilt bredband tillsammans med torrents är lika med kaos, så försök dig inte på det.

Men det verkar funka rätt stabilt för en kompis som kör PC. Det går inte så fort men uppkopplingen dör inte i alla fall...
Citera
2008-10-27, 21:30
Medlem
Flärps avatar
Du måste sänka antalet connections i ditt BitTorrent-program. En 3G-dongel klarar inte av så mycket belastning som uppkommer vid torrent-trafik.
Citera
2008-10-27, 21:46
Medlem
orgrytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Du måste sänka antalet connections i ditt BitTorrent-program. En 3G-dongel klarar inte av så mycket belastning som uppkommer vid torrent-trafik.

Ok, nåt speciellt antal?
Citera
2008-10-27, 21:54
Bannlyst
Jag hade liknande problem med min gamla PC, men hittade en lösning.

När jag ville ladda ner med mobilt bredmand gjorde jag detta med Operas webläsare. Den har ett inbyggt torrent-program som i sig är rätt skit om man har andra alternativ. Men funkade stabilt med mobil-bredband. Så mitt tips, ladda ner Opera och kör torrents genom den när du kör mobilt-bredband.

Hoppas att det fungerar.

Ps. Sen rekommenderar jag starkt att du använder något annat när du väl har en annan typ av uppkoppling, för så sexig är inte Operas inbyggda torrent makapär.
Citera
2008-10-27, 22:23
Medlem
StyleWarss avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?p=10002370
https://www.flashback.org/showthread.php?t=523892
Citera
2008-10-27, 22:39
Medlem
orgrytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp

Det verkar faktiskt funka. Kört på ett bra tag nu och det är hur stabilt som helst. Tack!
Citera
2008-10-28, 04:00
Medlem
Bob Luntas avatar
Har bara negativa erfarenheter av torrents + mobilt bredband. Iaf från 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in