• 1
  • 2
2008-10-15, 20:42
Bannlyst
Satt nyss och läste en tråd om denna artikel:http://blog.wired.com/27bstroke6/200...rket-post.html
Nu är den helt plötsligt borta!
Länk till tråden som försvann:https://www.flashback.org/showthread.php?t=765840

Den låg i itsäkerhet men syns inte ens att den blivit flyttad eller något..
Citera
2008-10-16, 00:08
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Raderad då den bedömdes sakna diskussionsunderlag. Trådstarten bestod av ett löst citat och en länk.

Kan inte svara för den som raderade den, men jag själv hade gjort samma sak. Man måste ju anstränga sig lite iallafall.

/WG2
Citera
2008-10-16, 07:54
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Kan inte svara för den som raderade den, men jag själv hade gjort samma sak. Man måste ju anstränga sig lite iallafall.

/WG2

Det hoppas jag att du inte hade gjort. Är det inte reklam så finns det ju ingen anledning att radera en dålig trådstart, då låser man den och/eller flyttar den till Papperskorgen.
Citera
2008-10-16, 12:49
Medlem
R.Rs avatar
Jag vill passa på att påpeka att det inte är första gången trådar försvinner spårlöst från IT-avdelningen. Särskilt Övriga dator och IT-diskussioner har jag märkt är drabbat av detta. Av förklarliga skäl är det svårt för mej att vederlägga det då jag heller inte sparat på länkar, men det är mer än en gång som en tråd utan reklam eller liknande regelbrott plötsligt har försvunnit då jag tänkt titta in i den några timmar senare.
Citera
2008-10-16, 13:41
Medlem
micaeles avatar
I och med impieteers och WirelessGkit2's åsikter går isär, kanske det vore på sin plats att någon ur ledningen och / eller moderatorskåren faktiskt skriver hur ni resonerar med en tråd. Ifall den ska raderas, låsas eller slängas.
Är det olika tankar per forum? Hur väljer ni mellan radera och låsa?
När är en tråd föremål för papperskorgen istället för att bara låsas och få ligga kvar?
Citera
2008-10-16, 13:44
Medlem
A-Hs avatar
Här kan vi återigen se hur FB:s elit ältar en fråga som redan diskuterats 100 ggr innan. Naturligtvis är det moderatorn som avgör vilken åtgärd som är lämplig.
Citera
2008-10-16, 14:15
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-H
Här kan vi återigen se hur FB:s elit ältar en fråga som redan diskuterats 100 ggr innan. Naturligtvis är det moderatorn som avgör vilken åtgärd som är lämplig.

Jag kan vara fel ute, men vad jag har förstått under min tid här så ska inte trådar raderas om det inte finns starka skäl till det (t ex att TS:en innehåller regelbrott). De ska låsas eller papperkorgas, och det är något som är upp till den enskilda moderatorn. Meningen med papperskorgen är ju just att spara trådar som inte kvalificerar för diskussion, annars kunde ju allt kastas på en gång likväl. Att även impieteer som har lång erfarenhet som mod också ställer sig bakom stärker bara min tro på att detta är korrekt.
Citera
2008-10-16, 14:20
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Självklart är det upp till moderatorn att ta det slutgiltiga beslutet, men det vore högst intressant att veta hur dom generella riktlinjerna för dessa tre olika åtgärder är ställda.
Citera
2008-10-16, 14:32
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Va i hellsike?
Jag skrev nyligen ett inlägg där jag berättade om en användare som av ett skäl jag inte tänker gå in på här, ville ha en tråd raderad.
Då svarade man från moderatorhåll att endast admin och bara admin kunde radera en tråd.

Men nu ser jag att tydligen finns det moderatorer som raderar trådar lite hipp som happ. Tex om förstainlägget var kass.

Något stämmer inte.

/VV
Citera
2008-10-16, 14:34
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Självklart är det upp till moderatorn att ta det slutgiltiga beslutet, men det vore högst intressant att veta hur dom generella riktlinjerna för dessa tre olika åtgärder är ställda.

Vad jag förstått har modsen fler knappar att trycka på, där de bla kan flytta inlägg, radera dom eller låsa trådar. Helt enkelt utökade befogenheter. Hur dessa används bestämmer väl modsen själva om jag förstår det hela rätt. Sen varierar kanske omdömet i frågan från mod till mod.
Citera
2008-10-16, 14:36
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Va i hellsike?
Jag skrev nyligen ett inlägg där jag berättade om en användare som av ett skäl jag inte tänker gå in på här, ville ha en tråd raderad.
Då svarade man från moderatorhåll att endast admin och bara admin kunde radera en tråd.

Men nu ser jag att tydligen finns det moderatorer som raderar trådar lite hipp som happ. Tex om förstainlägget var kass.

Något stämmer inte.

/VV

Nu har du missuppfattat något här. Admin är den enda som får radera en tråd utan att behöva motivera det. Moderatorerna mjukraderar massor av trådar där första inlägget innehåller ett regelbrott, t ex folk som vill köpa och sälja olika olagligheter, då skulle det inte vara så bra om det låg kvar eftersom det fortfarande skulle kunna läsas av vem som helst.
Citera
2008-10-16, 14:38
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor

Något stämmer inte.

/VV
Moderatorer kan mjukradera trådar och inlägg. Dvs dom syns inte för medlemmar, men för andra mods och admins. Endast admins kan fysiskt radera trådar från databasen. Det är standard i vBulletin och har klargjorts gälla på FB tidigare.

Citat:
Vad jag förstått har modsen fler knappar att trycka på, där de bla kan flytta inlägg, radera dom eller låsa trådar. Helt enkelt utökade befogenheter. Hur dessa används bestämmer väl modsen själva om jag förstår det hela rätt. Sen varierar kanske omdömet i frågan från mod till mod.
Jag finner det föga sannolikt att det inte skulle finnas riktlinjer för hur en moderator skall agera, och när.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in