• 1
  • 2
2008-10-16, 14:42
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag finner det föga sannolikt att det inte skulle finnas riktlinjer för hur en moderator skall agera, och när.

Ja, det får vi hoppas. Naturligtvis ska det finnas ett visst grupptryck från andra mods där. Men hur detta ser ut kan vi bara spekulera i. Förhoppningsvis inte som i 1:a april tråden.
Citera
2008-10-16, 14:56
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Det hoppas jag att du inte hade gjort. Är det inte reklam så finns det ju ingen anledning att radera en dålig trådstart, då låser man den och/eller flyttar den till Papperskorgen.

Trådar som https://www.flashback.org/showthread.php?t=766253 får däremot ligga kvar. Märklig bedömning.
Citera
2008-10-16, 15:07
Inaktiv Administrator
admin3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Trådar som https://www.flashback.org/showthread.php?t=766253 får däremot ligga kvar. Märklig bedömning.
Tack, användaren är numera bannlyst som spammare (och raderat inlägg). Väljer man att börja sin karriär med dylika annsoner så har man gjort sitt här.

Ang valet att radera och tex låsa/skicka till papperskorgen så är impieteer inne på rätt spår. Vi bör i dessa fallen inte radera tråden utan använda något utav de andra alternativen. Dock så kan ju moderatorn ha sina skäl till en radering. Skall se om detta är ett problem och i såna fall lyfter vi frågan i outlaw.

admin3
Citera
2008-10-16, 18:27
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Jag kan vara fel ute, men vad jag har förstått under min tid här så ska inte trådar raderas om det inte finns starka skäl till det (t ex att TS:en innehåller regelbrott). De ska låsas eller papperkorgas, och det är något som är upp till den enskilda moderatorn. Meningen med papperskorgen är ju just att spara trådar som inte kvalificerar för diskussion, annars kunde ju allt kastas på en gång likväl. Att även impieteer som har lång erfarenhet som mod också ställer sig bakom stärker bara min tro på att detta är korrekt.

Det är även min linje, de gånger jag raderat trådar är uteslutande när det varit annonser eller andra regelbrott i trådstarten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in