2008-10-03, 14:32
Medlem
pang olufsens avatar
Det är med gråten i halsen då jag tvingas erkänna att den så kallade Dokusåpa genren mobbing och Förnedrings-tv jag alltid har älskat har dött ut.

Jag får en personlig tillfredställelse av att se Socialt dysfunktionella människor grina ut och slåss i Tv på bästa sändnigstid,såsom:
Baren Farmen Robinson Villa medusa Bigbrother Club Goa osv

Dessa har gått i graven för mer "Show" liknande Program (med vissa inslag av Förnedring).
Typ vem kan slå Filip och Fredik, Japanska rip-offs, Lets dance, lets sing, lets bli miljonär och annan skit.

Vad säger ni? Är denna typ av underhållning på väg att försvinna från Tv? Borde den försvinna?
Dela med er av era bästa/sämsta minnen från den så kallade "Förnedrings-Tv" som sändes slutet av 90 till början av 2000-talet.

Edit:Om nån grinig moderator vill låsa den här tråden med hänvisning till att det redan finns separata trådar, så flytta den åtminstonde till LB istället för Pk.
Senast redigerad av pang olufsen 2008-10-03 kl. 14:39.
Citera
2008-10-03, 14:35
Medlem
Fina Herrns avatar
"Terapeuten" Sebastian(?), med glasögonen från någon säsong av farmen. (Han som kallade all för "vidriga kräk" hela tiden)
Mer dysfunktionell människa får man nog leta efter.
Citera
2008-10-03, 14:42
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Herrn
"Terapeuten" Sebastian(?), med glasögonen från någon säsong av farmen. (Han som kallade all för "vidriga kräk" hela tiden)
Mer dysfunktionell människa får man nog leta efter.

Du har inget favoritscenario med herr Dawkins som fastnat ordentligt?

Själv kommer jag ihåg när man låg på soffan på söndagarna och kollade reprisen av hela veckans program av Baren. Bakisångesten kändes genast lite lättare, när man såg Järnrörs-Danne vifta till en kille på Axeln. Ljuva tider.
Citera
2008-10-03, 14:46
Medlem
CommonKnowledges avatar
När Meral gav av en annan deltagare från Baren en örfil i pratshowen Hannah.
Minns inte hennes namn men något polsktklingande. Östermalmshoe.
Citera
2008-10-03, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
När Meral gav av en annan deltagare från Baren en örfil i pratshowen Hannah.
Minns inte hennes namn men något polsktklingande. Östermalmshoe.
Anna Dabrowski menar du nog.
Citera
2008-10-03, 15:05
Bannlyst
linda rosing i big brother... nostalgi till tusen.
Citera
2008-10-03, 15:05
Medlem
schabo-labos avatar
2a och 3dje säsongen av Baren var en definetiv höjdpunkt. Robban i storform och alla idioter som gjorde bort sig. Klockrent.
Citera
2008-10-03, 15:11
Medlem
Club Goa,När Jugge grinade för Nalle hade skällt på honom.
Citera
2008-10-03, 15:17
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Anna Dabrowski menar du nog.
Precis, läste för något tag sen att hon hade ändra efternamn för att det skulle låta mer exklusivt!?!?
Citera
2008-10-03, 15:42
Medlem
Sailormans avatar
Tribal ink (Wannabe)

Nu har jag inte haft chansen att fått se så mycket förnedrings tv. Men brukar kolla aftonbladet.se mfl när jag får tillfälle, överst på första sidan brukade det alltid stå något om big brother Linda eller något annat miffo. Tragiskt...

Men följde ett program när jag var hemma några månader Tror det gick på tv3, För kanske 5år sedan. Programmet handlade om att göra ett rockband med casting och Micke D (mötorhead) satt i panelen, han la skit sköna kommentarer om alla miffos som visade vad dom kan.
Sen fick man följa det ihop satta bandet på tour och när dom spela in en skiva. Kommer ihåg hur dom ragga upp någon fet brud och tog med sig in i turnebussen. På morgonen fick man se hur hon gick ensam hem i snön... the walk of shame... haha
Sångaren hette Funky Dan... haha bandet Tribal ink.

Edit: Wannabe hette programmet.

http://www.youtube.com/watch?v=t20iA4dFs2Y
http://www.myspace.com/tribalink2007
http://en.wikipedia.org/wiki/Tribal_ink
Citera
2008-10-03, 17:36
Medlem
MadamMims avatar
Bästa radarparen var utan tvvekan Özcan och Blondie i Farmen samt Molle och Marcus Krite i Baren.

Sebastian Dawkins är väl karaktär nr. 1?
Citera
2008-10-03, 17:54
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Bästa radarparen var utan tvvekan Özcan och Blondie i Farmen samt Molle och Marcus Krite i Baren.

Sebastian Dawkins är väl karaktär nr. 1?

Ja juuust det, Marcus Krite hade ju numera Pokerproffset Alex Stevic som bodyguard! hahaha.

Marcus & Keith var ju ingen dålig Duo heller, visade kuken för barnfamiljer och Krökade som fan med Godzilla.

För er 18åringar: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=152 431040

Vila i frid Marcus förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in