2008-06-20, 13:03
Bannlyst
Jag ringde hans mobilnr som står på sidan och det svarade en man som inte visste något om något mordförsök. I och försig så svarade mannen inte med sitt namn utan bara sa att jag måste ringt fel för han kände inte till något om något mordförsök. Han kände inte till flashback heller när jag försökte förklara att vi var nyfikna på vem politikern var. Han önskade oss lycka till i jakten på rätt politiker och önskade att han kunde hjälpa till. Jag önskade glad midsommar och han sa detsamma och så la vi på.
Citera
2008-06-20, 13:14
Medlem
Jag misstänkte nästan att det kunde röra sig om någonting sådant. Om mannen som svarade inte var BB utan någon bekant så är det fullt troligt att han skulle låtsas vara ovetande även om han mycket väl visste hur det låg till.

Om vi rekapitulerar vad som har framkommit i media om den anhållne mannen så skall han vara "toppolitiker" i Sandviken. Han skall ha varit politiskt aktiv en längre tid, sitter i kommunfullmäktige, är ledamot i två nämnder och utsågs i januari 2007 till nämndeman i Gävle tingsrätt. Han skall därtill komma från Mellanöstern.

Om man tittar närmare på Sandviken kommunfullmäktige så stämmer de uppgifterna endast in på på B*tti B*ttal.

http://www.sandviken.se/kommun/demokratidialog/kommunfullmaktige/ledamoter.4.1ac5f13f95bb7061f7fff728.html
Citera
2008-06-20, 13:28
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Klanbeteende. Vända sig till släkten. Släkten ställer upp. Klanen är lagen.

Sven-Gustaf Staake
Citera
2008-06-20, 13:36
Medlem
Den misstänkte är den socialdemokratiske politikern Battal Batti som har sitt ursprung i den kurdiska delen av Turkiet:

http://www.den-svenske.com/2008-06-20-politiker_misstankt_for_anstiftan_till_mord.html
Citera
2008-06-20, 14:06
Medlem
E.Erikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zatzy
Den misstänkte är den socialdemokratiske politikern Battal Batti som har sitt ursprung i den kurdiska delen av Turkiet:

http://www.den-svenske.com/2008-06-20-politiker_misstankt_for_anstiftan_till_mord.html

Ännu en illustration av hur korrumperat det socialdemokratiska partiet har blivit. Ingen normal svensk arbetare kan väl längre rösta på dem? Sossarna är i dag ett parti för bidragstagarna och den importerade valboskapen från tredje världen.
Citera
2008-06-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ca va
Örebro hade också problem med en kvinnlig nämndeman som blev åtalad för våldtäkt mot barn, erkände vissa sexuella saker men hon blev frikänd och sitter kvar som nämndeman. Det finns en känd polis i Örebro som har blivit dömd för åtskilliga snatterier av bland annat kollegor i omklädningsrummet på polishuset. En känd domare som är öppet gay lurade med sig en 17 årig kille som han tagit upp från busshållplatsen och klätt av sig framför, killen blev skraj och blev jagad av domaren in i köket där killen hittar en kniv och knivhugger domaren lite lätt och flyr. Det var sista gången domaren raggade 17 åriga killar vid busshållplatser.

Snor du något i ett omklädningsrum så kan det ALDRIG bli snatteri. Rubriceringen blir i så fall stöld. Döms du för stöld åtskilliga gånger som polis så blir du garanterat av med jobbet. Låter som en skröna...

http://www.polisen.se/inter/nodeid=10319&pageversion=1.jsp
Senast redigerad av korv20000 2008-06-20 kl. 14:14.
Citera
2008-06-20, 14:24
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Jag ringde hans mobilnr som står på sidan och det svarade en man som inte visste något om något mordförsök. I och försig så svarade mannen inte med sitt namn utan bara sa att jag måste ringt fel för han kände inte till något om något mordförsök. Han kände inte till flashback heller när jag försökte förklara att vi var nyfikna på vem politikern var. Han önskade oss lycka till i jakten på rätt politiker och önskade att han kunde hjälpa till. Jag önskade glad midsommar och han sa detsamma och så la vi på.

En okänd människa ringer och anger nyfikenhet som anledning till samtalet och frågor om mordförsök - är det konstigt att mannen nekar till allt? Jag skulle blivit mer förvånad om han sagt att det stämmer, det är jag som är den skyldige och den som alla skriver om....
.
Citera
2008-06-20, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
En okänd människa ringer och anger nyfikenhet som anledning till samtalet och frågor om mordförsök - är det konstigt att mannen nekar till allt? Jag skulle blivit mer förvånad om han sagt att det stämmer, det är jag som är den skyldige och den som alla skriver om....
.

Jag presenterade mig och sa att jag läst i tidningen och på flashback och undrade vem det kunde vara. Visst kunde han ljuga men det gjorde han inte. Han sa att han inte visste något om något mordförsök. Jag har kollat med flera i kommunstyrelsen och ingen verkar veta något om det inträffade. Antingen ljuger alla eller så har inget hänt.
Citera
2008-06-20, 14:29
Medlem
Mr. Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korv20000
Snor du något i ett omklädningsrum så kan det ALDRIG bli snatteri. Rubriceringen blir i så fall stöld. Döms du för stöld åtskilliga gånger som polis så blir du garanterat av med jobbet. Låter som en skröna...

http://www.polisen.se/inter/nodeid=10319&pageversion=1.jsp

Hm, lite av ett sidospår givet trådens ämne, men vad grundar du uppfattningen att ett tillgrepp i ett omklädningsrum aldrig kan betraktas som ett snatteri på?

Kan för övrigt nämna att jag stött på Batti i min yrkesutövning. Likt de flesta nämndemän gjorde han inget större väsen av sig, annat än att då och då kläcka ur sig åsikter som var fullständigt inkompatibla med gällande rätt.
Citera
2008-06-20, 14:31
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Jag presenterade mig och sa att jag läst i tidningen och på flashback och undrade vem det kunde vara. Visst kunde han ljuga men det gjorde han inte. Han sa att han inte visste något om något mordförsök. Jag har kollat med flera i kommunstyrelsen och ingen verkar veta något om det inträffade. Antingen ljuger alla eller så har inget hänt.

Men snälla...bara för att du presenterar dig så är du inte mer känd för mannen och inte ens om du varit värsta skjutjärnsjournalisten så skulle du fått annat svar. Förstår du inte att detta är en fråga där alla skulle neka till att veta nåt och/eller slänga på luren...?
.
Citera
2008-06-20, 14:35
Medlem
callocains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
.

Att han i överhuvud taget svarar är ju ett tecken att han är oskyldig eftersom mannen ska vara häktad. Det har ju tidigare framkommit att han är ifrån mellanöstern och troligtvis borde ha ganska kraftig brytning. Ca va har bara uppgett vad som sas i samtalet. Ca va fattade nog själv att han inte var den häktade...

Kudos till Ca va för att han kollade upp detta.
Citera
2008-06-20, 14:40
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callocain
Att han i överhuvud taget svarar är ju ett tecken att han är oskyldig eftersom mannen ska vara häktad. Det har ju tidigare framkommit att han är ifrån mellanöstern och troligtvis borde ha ganska kraftig brytning. Ca va har bara uppgett vad som sas i samtalet. Ca va fattade nog själv att han inte var den häktade...

Kudos till Ca va för att han kollade upp detta.

Om han nu inte varit häktad och han hade fått samtalet och det hade varit rätt person så hade han ändå inte svarat sanningsenligt på Ca vas frågor, det skulle ingen ha gjort. Förstår du min poäng nu?

Ca va var duktig, det är tur FB har henne som kan kolla upp en massa åt oss men att ta nekande svar på tunga frågor som sanning är inget jag gör och det bör nog ingen annan heller göra.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in