Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jo, man lär sig. Skulle de undvika att nämna detta sakförhållande menar du? Om jag skulle vilja ta någon av daga, skulle jag bli tvungen att antingen göra det själv eller betala någon för jobbet. Skulle jag vända mig till en yngre släkting i tron att vederbörande skulle göra mig den tjänsten, skulle jag väl få ett besked i stil med:
- Äh, stick och runka!
Sven-Gustaf Staake
Det jag brukar reagera på är att "släktingar" används som en kod som "alla" ska förstå, känns lite lätt hycklande, eller hur?
Mina yngre släktingar skulle nog ringa psykakuten för min räkning om jag bad dem radera någon *s* Min svägerska skulle fråga om jag provat att lösa konfliken genom att
tala med den andra parten *ler ömt åt min familj*