Batti kräver ersättning från JK
/.../
Genom sin advokat begär han högre ersättning än praxis eftersom han namngavs i flera medier, bland annat Arbetarbladet. Att han dessutom är nämndeman och att det uppdraget ifrågasattes ska också vara en orsak till att han vill ha högre ersättning.
Han vill också ha ersättning för att han efter att ha varit misstänkt för brotten inte har fått tolkuppdrag i samma utsträckning som tidigare. Enligt hans advokat har han därför förlorat nästan 30 000 kronor.
http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.390716