• 1
  • 2
2008-06-13, 08:25
Medlem
Dela med er av roliga historier om "elallergi" eller "elöverkänslighet"!

Självklart är detta fenomen 100% båg och psykosomatiskt, har ni några roliga historier eller artiklar om tillfällen då detta trams motbevisats?

Här är mitt bidrag:

http://www.itivarden.idg.se/17.108/2.1085/1.109048
Citera
2008-06-13, 09:00
Medlem
En bekants morsa påstår sig vara elallergiker, hon är dessutom lapp och ett religöst nutjob så jag gissar att de har med problemet att"allt ska gå så fort nuförtiden" att göra.
När hon kom på besök så sade han min bekante åt alla oss att stänga av mobilerna, vilket vi naturligtvis inte gjorde utan bara satte på ljudlöst.
Jag glömde av mig och gick och micrade en pizza, då springer hans tjocka syrra in i köket och säger åt mig.
Hon visade inga som helst tecken att reagera på någon mobilsignal innan.

Även min bekante(hennes son)hävdar att det är trams.
Citera
2008-06-13, 09:49
Medlem
Kvinnosjukdomar---> inbillade sjuka--->följdsjukdomar på det

Man kan inte arbeta eller gå en utbildning eller en kurs för elen i lokalerna gör en sjuk. Så man springer till läkare och blir sjukskriven. Samtidigt som man springer i affärer utan att bli sjuk. Och i hemmet blir man heller inte sjuk av all el... inte ens när man ringer el. mailar sig sjuk och när man ringer a- kassa för nya dagar, o. s. v, o. s. v, o. s. v.

Vem skall man nu springa till? Nu när man inte ens får vara sjuk när man faktiskt ÄR det!
Fast å andra sidan lider man ju av en massa annat också, förutom elallergin- Fibromyalgi, utbrändhet(fast aldrig jobbat)och Oral galvanism.

Måste vara helvetet på jorden att lida av idel Mystery Diagnosis. Åtminstone för alla läkare doktorer...
Citera
2008-06-13, 10:35
Medlem
Satt en reklamlapp från Elöverkänsligas riksförbund på min bil häromveckan, det var bland det mest komiska jag läst på länge! Ska se om jag kan hitta och scanna in den lilla broschyren så att fler få se den!

De hade en lista med krav på allt möjligt, bla att det offentliga samhället skulle göras strålningsfritt, dvs inga trådlösa nätverk eller ngt. Ja, säkert! Samhället kommer säkert avveckla all utveckling för en grupp fånar som hävdar att de är allerigska mot el

Elallergi-klubben är nästan lika rubbade som delfin-i-människokropp-gänget!

Vill man läsa mer så är adressen www.feb.se, happy reading!
Citera
2008-06-13, 11:41
Medlem
Snazzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansi
Satt en reklamlapp från Elöverkänsligas riksförbund på min bil häromveckan, det var bland det mest komiska jag läst på länge! Ska se om jag kan hitta och scanna in den lilla broschyren så att fler få se den!

De hade en lista med krav på allt möjligt, bla att det offentliga samhället skulle göras strålningsfritt, dvs inga trådlösa nätverk eller ngt. Ja, säkert! Samhället kommer säkert avveckla all utveckling för en grupp fånar som hävdar att de är allerigska mot el

Elallergi-klubben är nästan lika rubbade som delfin-i-människokropp-gänget!

Vill man läsa mer så är adressen www.feb.se, happy reading!

Haha, jag gillar att dom har besöksadress inne i stockholm
Citera
2008-06-13, 11:41
Medlem
Haha, så ingenting ska få gå trådlöst? Ingen TV, ingenting? Fantastiskt!

Jag tycker att vi borde avskaffa jordens magnetfält också.
Citera
2008-06-13, 12:13
Medlem
corpulentcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snazzy

http://i30.tinypic.com/2hsc2rp.jpg
Citera
2008-06-13, 12:47
Medlem
En gammal kompis far arbetade/arbetar på någon myndighet för elsäkerhet där de gjort en del försök, framförallt blindtester på elallergi, det var ingen som kunde påvisa någon som helst säkerhet i sina uttalande om de ver el i ledningarna runt dem eller inte.
Citera
2008-06-13, 13:50
Medlem
SinkaNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snazzy

Jag gillar att dom överhuvudtaget har en hemsida!
Citera
2008-06-13, 14:55
Medlem
Det finns de som har hemtjänst pga elallergi. De kan ju inte vara nära dammsugaren!!! Hon kände inte av att jag hade mobilen på mig jämt

Det jag tänkte på är om de känner av alla wi-fi nät som finns överallt i stan?
Citera
2008-06-13, 15:31
Medlem
h0lles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollihatten
Det jag tänkte på är om de känner av alla wi-fi nät som finns överallt i stan?

"-ajaj måste va minst 54mbps här, mår illa som fan!"
Citera
2008-06-14, 09:31
Medlem
Hmm vore ju kanon att ha med en sån som hotspotsniffare när man wardrivar.
"Teknofobi" eller vad det kallas när man är rädd för modern teknik, kan det vara en del i det hela?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in