• 1
  • 2
2008-05-11, 19:28
Bannlyst
Alprazolam finns ju i många olika märken, tex xanor, xanax, tafil. Säg att alla är på 1 mg, är det stor skillnad på dom? Är vissa tillverkare bättre än andra?

M V H
2008-05-11, 19:29
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR "V"
Alprazolam finns ju i många olika märken, tex xanor, xanax, tafil. Säg att alla är på 1 mg, är det stor skillnad på dom? Är vissa tillverkare bättre än andra?

M V H

nej det aktiva ämnet är alprazolam och funkar lika bra med olika namn på dom
2008-05-11, 19:39
Bannlyst
Xanor

Okej gäller det andra mären också? Tex Oxazepam & Diazepam? verkar de olika märkena med samma substans lika? Lika snabbt, länge etc?

M V H
2008-05-11, 19:42
Medlem
Robbadobbs avatar
så länge det verksamma ämnet är detsamma och i samma mängd så fungerar det likadant!
2008-05-11, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
så länge det verksamma ämnet är detsamma och i samma mängd så fungerar det likadant!

Okej för det finns ju en mängd olika märken med samma substans men priserna skiftar väldigt... alltså spelar det ingen roll?

tacksam för dina svar.

M V H
2008-05-11, 20:02
Bannlyst
Fler åsikter...?

Någon som har en annan åsikt? Alla mediciner jag pratar om är ju givetvis fabrikstillverkade, inget hemmapressat trams...

Spelar det ingen roll vad det är för märke på tex: Diazepam, Oxazepam eller Alprazolam? Finns ju mängder därute... Tacksam för all feedback.

M v H
2008-05-11, 20:09
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR "V"
Någon som har en annan åsikt? Alla mediciner jag pratar om är ju givetvis fabrikstillverkade, inget hemmapressat trams...

Spelar det ingen roll vad det är för märke på tex: Diazepam, Oxazepam eller Alprazolam? Finns ju mängder därute... Tacksam för all feedback.

M v H

Nej, som andra redan har sagt så spelar märket ingen roll så länge det rör sig om seriöst tillverkade tabletter. Originaltabletterna är dock alltid dyrare än generiska kopior helt enkelt för att det är just original. Men 1 mg Alprazolam är alltid 1 mg Alprazolam.
2008-05-11, 20:29
Bannlyst
Nope det är själva (mängd) siffran som är avgörande
2008-05-11, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
nej det aktiva ämnet är alprazolam och funkar lika bra med olika namn på dom

detta är en myt, det är sant att det "ska" vara så men så är fan inte fallet. Ta thai valiumen tex och jämför med roche eller apaurin diazepamet..Jag känner skillnad iaf och jag önskar jag inte gjorde det då de är billigare..
Summa summarum, håll dig till "kända" märken så är chansen större att du får vad du är ute efter.
Kom på ett annat exempel, om nån beställt från ett ställe från sydafrika så vet ni vilket jag menar, de sålde xanax från det kända läkemedelsföretaget Merck och de var skiiit jämfört med en rosa 1mg "football"
2008-05-12, 01:09
Medlem
alprazolam_s avatar
Jag tycker Alprazolam Stada är skumma. Försökte smälta en under tungan, men den blev töjbar och som gummi typ. Var bakis och tog 4st, tog flera timmar typ 2, innan jag kände något; och då dämpade det inte lika bra som Xanor eller Merck gör. Kan ha något att göra med bindningsmedlena i tabletterna kanske?
2008-05-12, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag tycker Alprazolam Stada är skumma. Försökte smälta en under tungan, men den blev töjbar och som gummi typ. Var bakis och tog 4st, tog flera timmar typ 2, innan jag kände något; och då dämpade det inte lika bra som Xanor eller Merck gör. Kan ha något att göra med bindningsmedlena i tabletterna kanske?

För att inte tala om Pfizer Xanor depot, tuggar man dem är det som om hela munnen är full av tuggade råa, gula ärtor + papper. Mycket mysko depottablett.
2008-05-14, 07:55
Bannlyst
Vilket märke rekomenderas då med substansen Alprazolam?

M v H
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in