Resultat: Ni som har tagit höga doser tramadol, har ni fått ett krampanfall någon gång?
Ja
33,19%
299 röster
Nej
66,81%
602 röster
2008-05-03, 17:33
Bannlyst
Jag har alltid kört på höga doser men aldrig krampat! Peppar peppar.
Citera
2008-05-03, 18:04
Medlem
Eyeopeners avatar
Kör i stort sett stora doser depo-tabletter av tramadol och har aldrig fått kramp. Brukar iof nästan alltid ta lite stessolid samtidigt.

Men det känns som att kramperna och spänningarna blir mindre när jag tar depo-tabletter än när jag tar vanliga. Krampanfallerna brukar väl komma när effekten utav tramadolet kommer i gång eller (vid början av ruset alltså)? Kanske blir mindre risk för krampanfall då på depo-tabletter eftersom ruset smyger sig på mer än att komma direkt.

En följdfråga då:
Någon som fått krampanfall på depo-tabletter/kapslar?
Citera
2008-05-04, 16:49
Medlem
nakedjunkies avatar
Till er som fått de här beryktade krampanfallen, hur känns det egentligen? Får man några varningstecken? Om det diskuterats i någon annan tråd så tar jag gärna en länk.
Citera
2008-05-04, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nakedjunkie
Till er som fått de här beryktade krampanfallen, hur känns det egentligen? Får man några varningstecken? Om det diskuterats i någon annan tråd så tar jag gärna en länk.
Jag skrev en tripprapport om mitt krampanfall... Kortfattat så började det med kramp i nacken som övergick i en känsla av att en järnhand kramade om hjärnan. Sen kunde jag inte göra annat än att ligga i still och krampa och försöka att andas tills det släppte. Det är möjligt att jag inte var vid medvetande under hela anfallet, för jag minns inte exakt hur länge det häll på och hur det slutade. Jag hade ont i alla muskler i hela kroppen i drygt en vecka efteråt.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=593992
Citera
2008-05-04, 21:22
Medlem
nakedjunkies avatar
Låter ju som en riktigt kass upplevelse.. Tror du att du hade lyckats ta dig till din stash och knapra i dig en benzotablett (om du hade haft en, dvs) om du inte haft svärmor och resten av familjen "i vägen?" Eller ska man gå omkring med en iktoviril i myntfickan just in case när man kör tram?
Citera
2008-05-04, 21:55
Medlem
Pyramids avatar
Har kört omkring 25gram kanske (nej inte på samma gång) och jag har aldrig krampat.. har aldrig kört mindre än 250mg och låg oftast runt 500-600mg..

Tror dock att jag var nära på att krampa en gång när jag la mig för att sova.. Började precis slumra in när jag kände hur jag "tappade känseln" i båda benen samt att de spändes, blev riktigt rädd så jag vaknade till och fokuserade på att ta tillbaka all kontroll över kroppen och då släppte det.. Kan kanske vart en vanlig sömnparalys, vad vet jag? men jag har aldrig haft några sömnparalyser i hela livet tror jag.

Måste nog tillägga att jag alltid börjar lungt med tramadolet tills toleransen successivt ökat, inte så att jag slänger i mig 600mg efter ett uppehåll på tex 4 månader.
Citera
2008-05-05, 01:33
Medlem
evions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Jag skrev en tripprapport om mitt krampanfall... Kortfattat så började det med kramp i nacken som övergick i en känsla av att en järnhand kramade om hjärnan. Sen kunde jag inte göra annat än att ligga i still och krampa och försöka att andas tills det släppte. Det är möjligt att jag inte var vid medvetande under hela anfallet, för jag minns inte exakt hur länge det häll på och hur det slutade. Jag hade ont i alla muskler i hela kroppen i drygt en vecka efteråt.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=593992

Du var alltså vid metvedande? Jag minns ingenting av mitt krampanfall, och då hade jag tydligen legat och spasmat i fem-tio minuter likt en haldol-tant. Värken i musklerna höll i sig ett bra tag, men jag kände inga som helst varningssignaler innan anfallet - det bara skedde, varpå jag vaknade förvirrad och smågroggy framför min panikslagna väninna som hade kört munmotmunmetoden och ringt ambulans. Kramp är skit, hursomhaver.

edit: flun+alpra+brom+öl gör att jag inte orkar korrekturläsa. hoppas ovanstående är förståeligt nog (:
Citera
2008-05-05, 01:36
Medlem
Gambinos avatar
Jag har varit uppe i 1 gram utan kramper och då var jag inte ens van. Har druckit en hel del alkohol tillsammans med 600-800 mg utan kramper också.
Citera
2008-05-05, 08:09
Medlem
Dolcontinas avatar
Jag har varken tagit några stora mängder eller krampat men har flera vänner/bekanta som krampat. Faktiskt så har samtliga vänner, som jag vet om knaprat Tram, krampat Vilka mängder det handlar om vet jag inte. Två av fallen har varit låga doser iaf. En av vännerna har krampat flera ggr. Jag vet att det inte handlar om några monsterdoser i det fallet iaf. Men jag är nästan säker på att just den människan hade tagit tidigare på dagen också... Han tog dagligen, morgon & eftermiddag typ... Länge. 5-6 tabletter åt gången, men det är ju en låg dos... typ 300 mg bara.

Nej förresten... Har EN kompis som inte krampat Men hon har aldrig tagit mer än ca 3 tabletter heller... Och det är väl vad jag tagit som mest också... som en dos alltså.

Jag är väldigt mottaglig för alla Opi så jag har stor respekt för Tram. Jag skulle förmodligen krampa på väldigt låga doser... med min tur här i livet. Så jag riskerar inget Alltså... att krampa på Tram är så vanligt att jag faktiskt räknar in det i "ruset". Som en vanlig biverkning typ... som klåda. "Jaha, du krampade igår. Ja, så blir det ju..."

Vad 17 är det med Tram som gör det så krampigt... En vanlig, relativt svag värktablett. Nu känner jag inte ens av dom så jag behöver iaf inte oroa mig för några krampanfall.
Citera
2008-05-05, 11:21
Medlem
Det verkar variera så hemskt.
Har käkat över 2000mg och inget hänt men när jag fick ep anfall så hade jag käkat 1300mg.
Citera
2008-05-05, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nakedjunkie
Tror du att du hade lyckats ta dig till din stash och knapra i dig en benzotablett (om du hade haft en, dvs) om du inte haft svärmor och resten av familjen "i vägen?" Eller ska man gå omkring med en iktoviril i myntfickan just in case när man kör tram?
Nä, jag kunde ju inte ens röra mig, och ännu mindre själv pilla i mig något botemedel. Det skulle i så fall vara om någon annan hade lyckats bända upp mina käkar och pilla in en ikto under tungan. Men bättre är att skaffa IV-lösningen alt. rektallösningen av ikto eller stesolid. Oftast så går det nog iof över av sig själv utan medicin, men man vill ju inte chansa.
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramid
Tror dock att jag var nära på att krampa en gång när jag la mig för att sova.. Började precis slumra in när jag kände hur jag "tappade känseln" i båda benen samt att de spändes, blev riktigt rädd så jag vaknade till och fokuserade på att ta tillbaka all kontroll över kroppen och då släppte det.. Kan kanske vart en vanlig sömnparalys, vad vet jag? men jag har aldrig haft några sömnparalyser i hela livet tror jag.
Det låter ju som ett lätt krampanfall, eller början till ett i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av evion
Du var alltså vid metvedande?
Jag vet inte om jag var vid medvetande hela tiden, det är svårt att avgöra. Men jag minns att jag hörde en klocka som slog och försökte att fokusera på att lyssna på den och att andas. Jag var ju ensam i rummet också, så jag vet inte heller hur länge det varade eller hur jag såg ut. Men efter att det värsta släppte så var jag vid medvetande i alla fall och musklerna fortsatte att krampa och ha sig hela natten, dock inte alls på samma intensiva sätt och alla på en gång.
Citera
2008-05-05, 16:29
Bannlyst
Skulle vara intressant att se en poll i ämnet, skulle ingen kunna be en moderator fixa det? Min uppfattning är att det är väldigt få av det totala antalet som kör tramadol som får kramper, men att det ser ut som om det är fler, eftersom större andel av de som skriver av sig har negativa upplevelser. En anonym poll skulle kunna vara intrssant.
Frågan skulle kunna vara något i stil med "Fråga till dig som tagit tramadol i rekreationellt(rus)-syfte i doser om 200 mg eller uppåt - Har du någon gång drabbats av ett epileptiskt krampanfall under ditt tramadolrus?"

EDIT: haha, vad dum jag är, det fanns ju redan en poll!! Men just termen "höga" kanske är lite missvisande. Hade hellre sett att frågan var ställd som jag föreslog den, så det inte bara är folk som käkar 1g och uppåt som svarar!
Själv har jag nog aldrig överskridit 500 mg på en dag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in