• 1
  • 2
2008-10-09, 13:04
Medlem
Valhalls avatar
Nordanågårdens värdshus, Mobackenkyrkan, Vithatten.... vad mer har vi här i Skellefteå att uppsöka? Ifall ni har några tips så får ni väldigt gärna dela med er utav dem.

Det jobbas nämligen på en dokumentär vid namn "Swedens Most Haunted", och vi letar efter fler ställen att kolla igenom. Ifall ni vill se dokumentärdelarna som finns just nu så får ni kolla på Youtube (madfmproductions).

Tack på förhand !
Citera
2008-10-09, 13:51
Medlem
Hellfir3s avatar
På Mobacken i Skellefteå finns det ett stort gammalt vitt hus som jag alltid tyckt verkar lite spökligt, har för mig att det sägs att det spökar där. Men det bor någon/några där så be om lov innan ni börjar leta spöken där.

http://maps.live.com/default.aspx?v=...cl=1&encType=1
Citera
2008-10-09, 14:42
Medlem
Valhalls avatar
Tackar, jag ska ta och kolla upp det där .
Citera
2008-10-09, 18:56
Medlem
mischief_s avatar
Det enda spöket i skellefteå är väl Hans Särkijärvi?
Citera
2008-10-10, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellfir3
På Mobacken i Skellefteå finns det ett stort gammalt vitt hus som jag alltid tyckt verkar lite spökligt, har för mig att det sägs att det spökar där. Men det bor någon/några där så be om lov innan ni börjar leta spöken där.

http://maps.live.com/default.aspx?v=...cl=1&encType=1

Gått förbi där ett antal ggr, mycket fint hus
Citera
2008-10-13, 20:37
Medlem
Valhalls avatar
Vi i Madnesscrew stack iväg och fotade/filmade lite igen på Sunnanå kyrkogård för våran dokumentär, "Swedens most haunted" och jag fotade här en ganska creepy bild. Här nere så kan ni titta på delarna som ligger uppe just nu.

Vi har upplevt konstiga saker på platserna vi varit på....och det märks på bilderna!

http://i33.tinypic.com/2pq0xg5.jpg
Citera
2008-10-15, 21:24
Medlem
MEC62s avatar
Spökar det i Mobackenkyrkan? Det har jag aldrig hört. Berätta mer!
Citera
2008-10-15, 21:34
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEC62

Inte jag heller. Kyrkan är ju relativt "ny". Byggd någon gång på 80-talet. Är det inte ovanligt att det spökar i sådana hus?
Citera
2008-10-15, 21:36
Medlem
Peddojannes avatar
Vi har ju ett psykhus som är övergivet sedan 1980 där 155 psykiskt störa män har dött. Ligger dock i Dalarna > Ludvika > Pärlby

Det ska hända rätt mycket där tydligen...

Dock så äger Pain Psykhuset...
Citera
2008-10-20, 15:07
Medlem
EverydayHeros avatar
Jag har hört att det spökar i Bonnstan, Folk ska ha sett gestaltet genom fönster och möbler ska ha flyttats utan att någon varit där.
Citera
2008-10-22, 14:36
Medlem
Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEC62

Ja alltså, inte inne i själva kyrkan. Men ifall du har varit där i närheten så borde du ha sett att det finns några röda träbyggnader bredvid. Det är i dom husen som det sägs spöka, och det märktes ju en hel del konstiga saker när vi var där.

Vi kommer säkert dra dit någon fler gång, och ifall någon vill hänga med så är det bara bra att vi blir en större grupp.
Citera
2008-10-22, 22:43
Medlem
MEC62s avatar
Jag har ett par släktingar som har jobbat som husmor vid Mobackenkyrkan på somrarna. Ska fråga dem om de har upplevt något. Jag har även varit där en del själv, men aldrig varit med om något spöklikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in