2008-11-27, 08:52
Medlem
Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MEC62
Jag har ett par släktingar som har jobbat som husmor vid Mobackenkyrkan på somrarna. Ska fråga dem om de har upplevt något. Jag har även varit där en del själv, men aldrig varit med om något spöklikt.

Det hade varit väldigt bra ifall du kunde göra det.

Någonting finns här i stan, jag är säker på det
Citera
2008-12-25, 14:00
Medlem
Desertwalkers avatar
Någon som vet något mer ställe?
Citera
2010-02-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valhall
Nordanågårdens värdshus, Mobackenkyrkan, Vithatten.... vad mer har vi här i Skellefteå att uppsöka? Ifall ni har några tips så får ni väldigt gärna dela med er utav dem.

Det jobbas nämligen på en dokumentär vid namn "Swedens Most Haunted", och vi letar efter fler ställen att kolla igenom. Ifall ni vill se dokumentärdelarna som finns just nu så får ni kolla på Youtube (madfmproductions).

Tack på förhand !
Det finns i Kusfors bredvid danshaket ett spökhus inne i skogen. Om ni kommer från stan och kör in första avtagsvägen förbi affären och fortsätter genom byn. Ni har en skogsväg på höger sida. Där inne en bit finns ett hus där mannen skjutit sig. Där lär det spöka rejält. Ni kan stanna på affärn och fråga om vägen. Det är en liten by. Sen har ni ju ålderdomshemmet nere mot älven mot museet till. Kommer inte ihåg vad det heter.
Senast redigerad av skellefteewa 2010-02-16 kl. 22:18.
Citera
2010-02-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EverydayHero
Jag har hört att det spökar i Bonnstan, Folk ska ha sett gestaltet genom fönster och möbler ska ha flyttats utan att någon varit där.
Men alla har ju luckor för fönstren.
Citera
2010-03-19, 00:32
Medlem
Jim Divines avatar
Vad tror ni om Curt Degermans hus/fastigheter? Han kanske vill vara där och "ser efter" även efter sin bortgång.

Ska också finnas åtminstone ett hus kring Ostvik/Byske någonstans där det har ryktats ske kusligheter...
Citera
2010-03-19, 08:26
Medlem
På Morö Backe i åtminstone 3 rätt så nybggda hus, men eftersom det bor folk där kan jag inte lämna ut adresserna. Men det sist byggda områdena. Men kan ju rekommendera partierna runt rundlogen och ut mot stallet utan att utelämna någon. I det området mellan logen och semestergatan finns åtminstone 3 hus som det tidigare spökade i. Bland annat en same som fanns där. Nu är de renade men det finns säkert fler hus också, även grönområdena ut mot stallet kan vara intressanta och bäcken.
Citera
2010-03-19, 23:06
Medlem
Youngboyss avatar
Om du och dina polare orkar masa er upp till boden/Norrbotten så har du seminarietoriet( stavfel) dära och det ska tydligen spöka dära tydligen så var det många som som dog dära framför allt barn när det var TBC dära under om det var 50-talet folk som sett barn hosta vid sängarna och sedan försvunnit bara riktigt läskigt....
Citera
2010-03-26, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim Divine
Vad tror ni om Curt Degermans hus/fastigheter? Han kanske vill vara där och "ser efter" även efter sin bortgång.

Ska också finnas åtminstone ett hus kring Ostvik/Byske någonstans där det har ryktats ske kusligheter...
Jo det har jag också hört, men står det kvar ? kommer inte ihåg att jag sett det på länge då man åkt förbi. Men det är väl det enda huset som är öde. Det var konstiga energier där. Jag har velat stanna till, men det ligger lite svårt till och passagerarna har inte velat.
Citera
2010-06-04, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jo det har jag också hört, men står det kvar ? kommer inte ihåg att jag sett det på länge då man åkt förbi. Men det är väl det enda huset som är öde. Det var konstiga energier där. Jag har velat stanna till, men det ligger lite svårt till och passagerarna har inte velat.
Var det Kurt Degermans hus? Jag har jobbat åt honom i min ungdom. Han bodde på A-torp när han blev gammal. Huset är rivet, Man ska inte riva spökhus, de ska skänkas till forskning. Nu börjar det komma mer och mer om spöken på vårdem och sånt, så kommunstyrelser blir medvetna. Det är bra.
Citera
2010-06-05, 00:07
Medlem
constants avatar
Citat:
Nu börjar det komma mer och mer om spöken på vårdem och sånt, så kommunstyrelser blir medvetna. Det är bra.
Kan du ge ett exempel på en kommunstyrelse som är medveten om att det finns spöken?

Du, jag hittade inte tråden där du påstår att Skellefteåpolisen fått mycket hjälp av Saida att hitta försvunna cyklar och mopeder, så jag svarar här istället: Jag skickade ett mail med frågan till polisen i Skellefteå, och de hade aldrig hört talas om att hon skulle hjälpt dem med det du påstår. Men det kanske är hemliga polisen jag ska kolla med?
Citera
2010-06-05, 00:43
Medlem
hatlogikers avatar
Citat:
Nej det är vanliga polisen, men nu är de förmodligen i pension. Det är flera vårdhem där tjejerna inte vågar jobba natt ensamma och det är kommunen informerad om. Visa meijlet du fått där det står att de inte tagit Saida till hjälp. En av dem har till och med skrivit detta i en bok med sina memoarer så försök inte.
Det känns som du inte klarar av att vara ute på den här sidan, du mår inte bra av det. Hur du än gör, vad du än säger så finns och existerar både medium och andar.

Vem har skrivit detta och vad heter boken?
Citera
2010-06-05, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hatlogiker
Vem har skrivit detta och vad heter boken?
Jag försöker komma på hans namn, han har skrivit 4 böcker (om inte fler nu) säkert någon Skelleftebo som kommer på hans namn, han målar tavlor också. Har köpt hans böcker och gett bort i present till olika personer. Jo Alf Stavlund. Där kom det. Men om Constant talar sanning vill jag se meijlen. Tyvärr har jag inte hans böcker själv en duktig berättare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in