2003-12-24, 19:41
Medlem
Får just nu stesolid och imovane av min läkare utskrivet. Fick förut xanor som jag gillar mycket bättre än stesolid, fråga mig inte varför han bytte.

Iaf, har hittat en läkare som jag vet jag kommer få xanor av. Det tordes inte vara några problem på apoteket va att hämta ut xanor från en annan läkare när det nu trots allt är giltiga recept?

Frågan kanske är lite luddig men nån fattar säkert.
Citera
2003-12-24, 23:30
Medlem
nej

inga problem att hämta ut det då, så länge en läkare har skrivit receptet,,, blir det ofta så kollar apoteken upp det, men det är deras datorer som säger till om en person får speciella läkemedel utskivet ofta ifrån olika läkare..
Citera
2003-12-24, 23:31
Medlem
Ps

Äter själv Stesolid istället för xanor ,, tycker det är bättre,, men smaken är ju som baken, delad...
Citera
2003-12-25, 01:28
Bannlyst
Det ska nog inte vara några problem alls, men du skulle ju för att eliminera alla risker kunna använda ett annat apotek för att hämta ut xanor på.

En annan fråga till dig Diesel: Har du fått några pm på senaste tiden, antingen har du inte kollat dem eller så har de inte kommit fram...?
Citera
2003-12-25, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viceguy1
Äter själv Stesolid istället för xanor ,, tycker det är bättre,, men smaken är ju som baken, delad...

Mjo, blivit så jävla resistant mot stesolid så fort bara. Får inte hämta ut mer förrens på måndag och burkjäveln tog slut under en bra film mitt under julafton (igår alltså).

Istapp, har ju legat inspärrad i 10 dar så har inte så bra koll just nu. Blir enklast om du skickar igen!
Citera
2003-12-26, 01:20
Bannlyst
Resistent, det står faktiskt i fass att efter ett tags konstant användande kan dosen antagligen sänkas, detta beror på att diazepam bildar metaboliter som är ganska långlivade, och detta kan ha den följden.

Hur mycket stesolid petar du i dig då?

Det bästa är nog att undvika fysiskt beroende och inte använda det för länge, så tänker jag iaf. för Diazepam ger inte så mycket positivt förutom att det dämpar ångest.

Inspärrad, vad har hänt?

Men vadå har du inte fått pm:en alltså?
Citera
2003-12-26, 20:09
Medlem
Är väl just därför, stesolid ger inte mkt mer än just tar bort ångesten. Känns som jag blir mer borta på xanor.

Nepp, inget pm än.
Citera
2003-12-28, 09:34
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diesel
Är väl just därför, stesolid ger inte mkt mer än just tar bort ångesten. Känns som jag blir mer borta på xanor.

Nepp, inget pm än.

Så länge receptet är äkta så ska de inte ifrågasätta det om inte mängden som är ordinerad är helt åt skogen för mycket.

Har vid något tillfälle hämtat ut recept från flera läkare på samma apotek samtidigt utan problem...
Citera
2003-12-28, 10:42
Medlem
Tack för alla svar. Låter perfekt!
Citera
2003-12-28, 11:49
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanluc pickard
Så länge receptet är äkta så ska de inte ifrågasätta det om inte mängden som är ordinerad är helt åt skogen för mycket.
jo då d kan dom. mitt geni till läkare tänkte att ist för att skriva ett intyg till mina recept (skulle ha för 1år då jag reste bort) så skrev hon helt enkelt allt på ett vanligt 1 mån recept. på apoteket var d lagom förvånade över att jag skulle ha så där 100mg stilnoct, 400mg cipramil och 1g lugnande per dag... men d löste sig då d ringde henne och hon fick förklara sitt klanarsel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in