Awaiting Email Confirmation
Reg: Jun 2009
Följande gäller:
Jag har tidigare kört väldigt mycket märkeskläder, jag har alltid bara haft märkeskläder rent ut sagt. Jag har varit i "street" svängen sedan jag var 10 ungefär, och till viss del när folk klagat på min törst efter "dyra" fina kläder så har jag alltid svarat med att jag gillar dom, och att de sitter mycket bättre på mig än "vanliga" kläder från tex. HM.
Jag är ganska vältränad, men smal och ca 180 lång, vilket gjort att jag alltid dragit smal. Jag kan helt enkelt inte köpa en billigare tshirt eller skjorta på tex. Dressman , de sitter fruktansvärt dåligt på mig, medans dyrare kläder alltid känts mindre och mera bra helt enkelt.
Nu är det så att jag haft ekonomiska problem, som till viss del varit grundat i överkonsumtion ( ca 8-9000/månad på kläder ) men som jag nu rätt ut och nu har jag en stadig inkomst som jag har ca 5000 efter betalningar, sparande,kost,nöjen. Jag är i en fas där jag mer och mer börjar snegla åt "casual" modet, jag jobbar i en sådan miljö där det känns rätt, prydligt men inte kostym, och jag gillar märken som Paul Smith, Stone Island, Tommy H och dyliga. Säga vad ni vill om huligan stämpeln, det handlar inte om det, jag gillar helt enkelt stilen.
Skulle vilja ha lite tips på butiker, gärna på nätet, där jag kan handla dessa märken. Jag har tex. kikat på terrace.se , men där är utbudet inte så bra, eller rättare sagt, mycket verkar hela tiden vara slut eller bara säljas i udda storlekar.
Kanske finns det någon site där man kan handla märkena lite billigare?
Man kan i princip säga att jag är i någon form av identitets kris vad det gäller stil, då min "street/skate" stil helt enkelt blivit för ungdomlig i många sammanhang.
Jag skulle helt enkelt behöva lite tips och vägledning, utan att det blir för skrikit. Mina vänner har tyvärr inte en suck, och min sambo tycker bara att jag ska unna mig saker sedan jag sparat hårt och betalat mina skulder, men det känns så extremt dyrt att köpa en ny outfit för ca 13 000.
Senast redigerad av JanusPlague 2009-09-09 kl. 14:23.