2009-09-09, 12:47
Bannlyst
Har sökt på forumet men inte hittat några bra svar på denna fråga som jag har sett kommit upp ett par gånger.. Nu börjat på en ny skola och fått en skol laptop men har inga admin rättigheter.. Finner det väldigt störande för de är ny laptop som är totalt låst.. Skulle gärna kunna installera lite program som tex MSN och dylikt.. Finns de något program som skulle kunna lösa detta ? Är ju ett skolnätverk som man loggar in på skulle gärna inte göra så det sluta fungera oxå..

Tackar i förhand
Citera
2009-09-09, 13:45
Medlem
hishultas avatar
Sitter själv på en skol dator nu som varit låst.

Men det brukar gå att installera vissa program i "mina dokument" mappen.

Eller så installerar du programet/spelet du vill ha på en annan dator och kopierar över alla filer till din skoldator så slipper du installera och alla saker jag gjort så med har funkat
Citera
2009-09-09, 13:50
Bannlyst
får tacka så mycket för ditt tips.. hittat ett program som heter OBHCRACK.. som tar reda på admin lösenordet.. sätta igång sen låta det stå på en natt så har man sedan lösenordet tydligen.. Ska testa senare sen ikväll. Annars går det väll köra 2 st operativsystem brevid varandra men de känns lite störande
Citera
2009-09-09, 16:43
Medlem
Eller så letar du upp ett program som heter ERD Commander och så sätter du ett nytt lösen på administratörslösenordet på en gång :-)

Man bara bootar med skivan, funkar om det är Windows XP iallafall.
Citera
2009-09-10, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xist
Eller så letar du upp ett program som heter ERD Commander och så sätter du ett nytt lösen på administratörslösenordet på en gång :-)

får tacka så mycket ska testas
Citera
2009-09-10, 00:03
Medlem
En lösning är http://portableapps.com/
Senast redigerad av Lanix 2009-09-10 kl. 00:06.
Citera
2009-09-10, 09:39
Medlem
hishultas avatar
Kan säga att du inte borde byta admin passet.
Om dom t,ex ska göra något på datorn och märker att det är bytt kan dom säkert dra in datorn för dig 1månad eller mer.

Gör som jag gjorde, sa att jag ville ha photoshop på min dator eftessom det ar långt tid att installera, och dom loggade in på deras och satte igång den, medans dom gick iväg så ändrade jag mina rättigheter
Citera
2009-09-11, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xist

Fungera utmärkt tack så mycket
Citera
2010-09-14, 17:52
Medlem
finns det nått liknande program som hittar pw till admin på windows 7?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in