2009-09-09, 02:34
Medlem
the_c00l_guys avatar
Hej!
Min acer aspire 5530 har spårat rätt rejält.
Datorn har fungerat perfekt tills efter denna fest jag hade hemma. Jag har ingen aning om vad som hände med datorn på festen, ingen annan heller.
Men den blev OTROLIGT långsam, alltså den går inte att använda.. Tar 5/10min att få upp kontrollpanelen tex..
Jag beslöt mig sedan att installera om mitt Windows Vista Home Premium, till ett nytt likadant OS. Samma problem.
Jag installerade efter det Windows 7, samma problem.
Nu sitter jag här och har tankat ett nytt Vista Home Premium, installerat och nu kommer jag inte ens in i Windows?

Efter att jag har satt ihop ett och ett så inser jag nu att det är ett hårdvarufel (rätta mig gärna om jag har fel).

Och nu till frågan, vad i helvete kan ha korvat sig inne i fittburken som får mig att ana misstankar att någon idiot har tryckt ut en eller två sirapstuber rakt ner i processorn?
Citera
2009-09-09, 02:37
Medlem
Zlapptazks avatar
kollat så fläkten snurrar som den ska och att den inte blir för varm?
kolla minnesplatserna. Kolla helt enkelt allt som kan lossna.

Annars måste det ju vara m-vara.
Citera
2009-09-09, 02:42
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlapptazk
kollat så fläkten snurrar som den ska och att den inte blir för varm?
kolla minnesplatserna. Kolla helt enkelt allt som kan lossna.

Annars måste det ju vara m-vara.
Jag hör fan-i-mig ingen fläkt, men datorn varken är elr blir särskilt varm.
Minnesplatserna? Du menar att jag ska öppna upp fanskapet? Kan bli lite jobbigt men om det är det som måste göras..
Citera
2009-09-09, 03:01
Medlem
Zlapptazks avatar
nej då, brukar inte vara så svårt... Brukar vara färdiga luckor att öppna, 1-2 skruv bara.
Citera
2009-09-09, 04:28
Medlem
the_c00l_guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlapptazk
nej då, brukar inte vara så svårt... Brukar vara färdiga luckor att öppna, 1-2 skruv bara.
Jag har fått nån vild ide om att det var för att jag inte har installerat moderkortschipset? Är jag helt ute och cyklar? Jag får inte fram namnet på moderkortet heller, jag har visserligen installat alla drivisar som finns på acers sida men jag litar inte fullständigt på det där.
Enligt Everest så är moderkortsnamnet identiskt med datorns?

Citera
2009-09-09, 07:51
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-09-09, 08:00
Medlem
larceny666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_c00l_guy
Jag har fått nån vild ide om att det var för att jag inte har installerat moderkortschipset? Är jag helt ute och cyklar? Jag får inte fram namnet på moderkortet heller, jag har visserligen installat alla drivisar som finns på acers sida men jag litar inte fullständigt på det där.
Enligt Everest så är moderkortsnamnet identiskt med datorns?

Jag hade samma problem med min Acer 5535. Efter ett par veckors användande och total avsaknad av intresse från Acer Support så beslöt jag mig för att öppna skiten. Det visade sig att en kabel hade lossnat i till en fläkt plus att minnesmodulen va fucked up så jag bytte den och vips så va fanskapet som ny.

Kan ju dock tilläggas att jag slänge Vista åt helvete så fort jag köpte datorn.
Körde efteråt med Windows 7 och det blev en jävulsk skillnad.
Citera
2009-10-04, 21:14
Medlem
the_c00l_guys avatar
Tack för tipsen.
Bytte efter många om och men hårddisk, och nu går den som en klocka igen!

Om mod vill så kan han ju lägga till [LÖST] eller något i topic, om folk har samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in