2022-09-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvalls765
Är det inte det här som är fallet?
Nej. Det är ett annat fall. Det är jättekonstigt att det ligger kvar i tråden.
Citera
2022-09-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Nej. Det är ett annat fall. Det är jättekonstigt att det ligger kvar i tråden.

Tack 🙏
Ja, det blev rörigt för mig.
Citera
2023-02-11, 17:17
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
F o m 22:40 i denna ABC-sändning från 1993 intervjuas bl a fadern och Lennart Thorin, dåvarande chef för Stockholms våldsrotel, som tror på faderns oskuld: https://www.youtube.com/watch?v=LugYTZwVaKU

Hor kan en far gå och knolla sin egen dotter? Det är jo helt omöjligt alltså. https://youtu.be/LugYTZwVaKU?t=1397

Gjorde han det eller?

Karln dog tydligen 2004. Fick han upprättelse eller?
Senast redigerad av Charles-Lynton 2023-02-11 kl. 17:20.
Citera
2024-09-10, 19:39
Avslutad
Södertäljeflickan bor inte i Stockholm, utan i ett annat län sedan 2015. Källa: Ratsit. Det är ju dock inte omöjligt att hon officiellt säger sig bo i Stockholm för att få vara ifred? Enligt Facebook har hon kontakt med lillasyster V, så är väl inte omöjligt att hon också hade kontakt med sin mamma.
Citera
2025-08-05, 22:15
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlmaBerlinWalters
Någon med mer information om flickan?
Birgitta Allmos Facebook finns en vän som inte finns med på Ratsit. Kan detta vara flickan?

Alma Berlin

Inte varje dag som jag citerar ett 10 år gammalt inlägg, men i hennes vänlista hittar jag en tjej vars namn har nämnts här i tråden, kan det vara Södertäljeflickans syster?
Senast redigerad av Adelaide 2025-08-05 kl. 22:45.
Citera
2025-08-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max123Sch
FAKTA I SÖDERTÄLJE-FALLET FINNS PÅ INTERNET FÖR GRATIS NEDLADDNING
Du kan i själva verket få mycket god kunskap om Södertälje-fallet, och alla de s.k. bevisen där. Huvudboken har jag själv skrivit:
Max Scharnberg (2009): Textual Analysis of a Recovered Memory Trial Assisted by Computer Search for Keywords.
Det är den bok som Uppsala Universitet brände (fast man fick inte tag i 40% av upplagan). Boken är numera tillgänglig på Internet, dels som html, och dels för gratis nedladdning i pdf-format.
http://www.yakida.se/max/start.html
http://www.yakida.se/max/maxbok.pdf
Boken börjar med en omfattande tidtabell på 29 sidor, där man kan se att "Elvira" (som jag kallar henne) inte hade några minnen av något som helst övergrepp förrän efter lång indoktrinering. Dator-tekniker visar också att fostermodern Birgitta Allmo "visste" allt vad Elvira hade upplevt flera månader eller veckor innan Elvira själv visste det. Detta är naturligtvis bevis för att det var fostermodern som uppfann och indoktrinerade alla övergreppet.
Max Scharnberg & Bo Edvardsson har vidare skrivit ett sammandrag av denna bok, på 25 sidor. Det finns på Digitalt Vetenskapligt Arkiv, på svenska, engelska och danska, och kan även nedladdas gratis.
International Network of Freud Critics finns dels nyss nämnda sammandrag, och dels en redogörelse för turerna kring universitetets bokbål.
- - -
En motbok har skrivits av Elviras fostermoder Birgitta Allmo (2008), Vem vågar tro på ett barn? Södertälje-flickan och verkligheten. Enligt Allmo är i stort sett alla Elviras berättelser sanna – däribland att hon har varit med sin far i Polen och köpt upp barn som skulle ritualmördas i Stockholm. Enligt Elvira ingick i mördarsekten bl.a. (dåvarande) hovrättsrådet Peter Rosén och hans dotter Moa Axelsson. Deras namn finns redan i tryck (dock inte i min bok), så därför avslöjar jag ingenting nytt genom att upprepa dem här.
Jag rekommenderar alla att läsa båda böcker och göra sin egen bedömning av vilken som består av vetenskapliga analyser och vilken som består av överspända fantasier.
Blir nog nästa fall som avslöjas som justitiemord.
Citera
2026-02-01, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Finner det väldigt konstigt. Ett så intressant och udda fall borde finnas mycket info om. Nån som kände personerna i fråga när det begav sig tex? Vore intressant med lite ny info.

Tycker personligen södertäljeflickan verkar rätt trovärdig faktiskt. Hon säger ju även själv i DN artikeln att det är media och andra som förvrängt historien. Hon har tex själv aldrig uttryckt att det rörde sig om ritualmord, satanism etc. Och att hon själv inte såg mord utan gjorde antaganden att något av barnen kan ha dött då man grävde ner plastsäckar. Tycker inte det känns orimligt att ett gäng pedofiler i mitten på 90 talet hade sammankomster. Att tex flyktingbarn kan ha utnyttjats känns inte heller osannolikt med tanke på allt som kom fram i början på 2000 talet med trafficking etc.

Tänker direkt på det ouppklarade fallet i Småland där en albansk tjej Jasmina försvann spårlöst från en lekplats
Citera
2026-02-03, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Håller med. Tycker att det borde finnas någon som sitter på mer information. Då detta skall ha varit "känt".

Noterar att en Nikolas Deli finns i rollistan.

https://m.imdb.com/name/nm12483925/?ref_=tt_ov_1_1

Regissören verkar ha haft en intresse för dokumentär och ”erotik”.

Kanske är det den gubben?
Citera
2026-02-03, 15:44
Medlem
Verkar förärats med en egen tråd på Flashback

(FB) Vem var filmdistributören Bengt Nordsjö och varför totalförbjöds hans filmer?
Citera
2026-02-03, 20:37
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Noterar att en Nikolas Deli finns i rollistan.

https://m.imdb.com/name/nm12483925/?ref_=tt_ov_1_1

Regissören verkar ha haft en intresse för dokumentär och ”erotik”.

Kanske är det den gubben?

Gubben bör bör ha varit minst 70 i så fall vid tiden då detta var aktuellt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in