2009-09-12, 15:08
Medlem
Supertramp01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvodka
Jag tackar dig för att du tog tid till det här - Dock håller jag kvar med att det finns inga som helst anledning att DÖMMA folkgrupper, ett helt land, kvinnor, barn, män, gamla, unga..

Om en vit hade gått fram till dig, ni hade grälat och det slutade med att du låg på marken rånad, hade du dömt hela Sverige då? Det är väl klart som fan att invandrarna som kommer hit och lever på skattepengar och samtidigt begår brott ska ut, UT, UT ur vårt kära land ( För tro inte för helvete att jag inte håller Sverige kärt ). Men jag är helt öppen till invandrare med utbildning och som verkligen går efter Sveriges levnads standard och lär sig svenska språket.

Men du verkar ju tycka att om man är mörkhyad, muslim och heter Muhammed är man dum i huvudet och borde skickas ut innan Göran persson hinner säga mat.
En sådan oerhörd dumhet. Jag har ingen kommentar. Hoppas du någon gång inser vilken idiot du är.
Citera
2009-09-12, 15:27
Medlem
Jag själv har umgåtts med invandrare (turkar, kurder och etiopier) och vet hur dom tänker. Dom har t.o.m sagt rent ut att svenska flickor är till för att dunkas på men att man ska gifta sig med en kusin. Dom är mer rasister än "svennar".

Att okunskap och att man ser dom som främmande/inte förstår deras kultur gör folk till rasister som politiker jämt hävdar är skitsnack. Det är snarare dom som har umgåtts med utlänningar som är rasister...

Edit: Iranier brukar faktiskt vara okej.
Senast redigerad av abc123def 2009-09-12 kl. 15:41.
Citera
2009-09-12, 15:55
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supertramp01
En sådan oerhörd dumhet. Jag har ingen kommentar. Hoppas du någon gång inser vilken idiot du är.

Är det allt du kan kommentera? Kan du inte förklara för mig vad som är dumt med mitt uttalande?.. Du har ju inget att säga, antingen så förstår du vad jag menar och vågar inte inse att du har fel eller så är du bara korkad och har fått slut på argument.
Citera
2009-09-12, 16:00
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Varför då? Alkisen (om du med alkis syftar på "alkis som lever i misär och går på socialbidrag") bidrar inte med någonting vettigt till samhället men förtjänar förstås hjälp och omtanke ändå.

Ja, det är den alkisen som jag menar. Mitt resonemang är att samhället skulle kunna lägga mer resurser på en sådan person om inte invandrarna hade funnits här.

Hade vi inte haft några invandrare så hade vi inte heller behövt den iranska läkaren, då hade det räckt och blivit över med de inhemska resurserna som vi har.

Mitt tankesätt bygger på följande tes: Vi behöver inte importera skit när vi inte ens kan ta hand om redan befintlig skit. Sverige hade varit så mycket bättre om det hade varit homogent. Alkisen i Hökarängen hade fått adekvat vård och sjukhuset hade inte behövt en iransk läkare.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Den iranske läkaren bidrar till samhället och har förstås minst lika mycket existensberättigande som tidigare nämnda alkis. Så länge den iranske läkaren inte försöker pracka på mig eller någon annan sin eventuella tro eller dylikt kvittar det väl vilket ursprung han har. Många som lämnar MÖ gör det ju just därför att de inte vill leva med islam som en tung sten över dem. Vem bryr sig om var folk kommer ifrån så länge de beter sig som folk?
Sen kan jag villigt erkänna att jag blir provocerad av kvinnor som går runt i såna där spökplumpsdräkter/bhurka. Sånt har ingenting i Sverige att göra och det grundar jag på att jag ser det som ett kvinnoförtryck utan dess like. Männen klär sig som de vill och får gå var de vill, när de vill och umgås med vem de vill men kvinnorna ska gömmas undan i vedervärdiga dräkter så att de knappt kan se fötterna framför sig, behandlas som mindre vetande och mindre värda. Sånt finns det väl nog av redan utan detta talibantänkande?

Det är dock olyckligt att just använda en iransk läkare i resonemanget då dessa oftast är välintegrerade och skötsamma. Men som jag nämnde ovan så skulle inte denna iranska läkare behövas om vi inte hade haft invandringen. Sedan anser jag att denne skulle behövs bättre på hemmaplan och ta hand om sitt egna folk först och främst.

När det gäller islam så har du tyvärr fel. Många, väldigt många faktiskt, som kommer hit är just muslimer. Och deras sidouppdrag, förutom att dränera den svenska välfärden, är att se till så att islam sprids över världen.

Tycker du inte att det är lite konstigt att de flesta moskéer i Sverige är finansierade av rika arabprinsar som tillämpar den extremaste formen av muslimskt troende?
Citera
2009-09-12, 16:20
Medlem
Jesusvodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Ja, det är den alkisen som jag menar. Mitt resonemang är att samhället skulle kunna lägga mer resurser på en sådan person om inte invandrarna hade funnits här.

Hade vi inte haft några invandrare så hade vi inte heller behövt den iranska läkaren, då hade det räckt och blivit över med de inhemska resurserna som vi har.

Mitt tankesätt bygger på följande tes: Vi behöver inte importera skit när vi inte ens kan ta hand om redan befintlig skit. Sverige hade varit så mycket bättre om det hade varit homogent. Alkisen i Hökarängen hade fått adekvat vård och sjukhuset hade inte behövt en iransk läkare.

Det är dock olyckligt att just använda en iransk läkare i resonemanget då dessa oftast är välintegrerade och skötsamma. Men som jag nämnde ovan så skulle inte denna iranska läkare behövas om vi inte hade haft invandringen. Sedan anser jag att denne skulle behövs bättre på hemmaplan och ta hand om sitt egna folk först och främst.

När det gäller islam så har du tyvärr fel. Många, väldigt många faktiskt, som kommer hit är just muslimer. Och deras sidouppdrag, förutom att dränera den svenska välfärden, är att se till så att islam sprids över världen.

Tycker du inte att det är lite konstigt att de flesta moskéer i Sverige är finansierade av rika arabprinsar som tillämpar den extremaste formen av muslimskt troende?

Eh... Det finns ju en anledning till att den iranska läkaren har kommit till Sverige det brukar ju inte vara så att han inte vill hjälpa sitt iranska folk, snarare att han kommer till Sverige pågrund av krig och förtryck.
Citera
2009-09-12, 17:02
Bannlyst
Min teori om rasism

Att vara rasist betyder att man delar upp folkgrupper som Afrikaner, araber och vita i raser med olika nivåer på.

Oftast så är det vita som sätter sin ras högst upp. Över dom andra raserna.
Den vite anser att den vite rasen är bättre än den svarte eller arabiske i majoritet. Att säga att ALLA VITA är bättre är ju idiotiskt. Alla vita är inte perfekt, men om man jämför i majoritet med den vita rasen och en svarta rasen så är den vita rasen bättre, snarare bäst om man tänker hur dom andra beter sej.

Min slutsats är att man kan vara rasist i dagens läge (om man är vit/gul alltså) och sätta sin egen ras som bättre än den svarta/arabiska.

Finns många skäl för den vita att anse att den vita rasen är bättre.
1. Majoriteten av den vita rasen har alltid haft makt.
2. Majoriteten av den vita rasen har alltid varit framgångsrik.
3. Majoriteten av den vita rasen har alltid haft högre IQ än den svarta
http://sv.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations
4. Majoriteten av den vita rasen har alltid smartare än den svarta rasen.

Notera att den vita och den gula rasen har alltid varit smartast. Att se ner på en kines gör en bara dum Den vita och gula rasen är typ lika.
Det är därför svenskar inte hatar kineser/japaner.
Senast redigerad av persson121 2009-09-12 kl. 17:40.
Citera
2009-09-22, 05:46
Medlem
Supertramp01s avatar
Citat:
Är det allt du kan kommentera? Kan du inte förklara för mig vad som är dumt med mitt uttalande?..
Jag har redan kommenterat det du kommenterat för det du kommenterade kommenterade jag som mitt första inlägg eftersom din kommentar var trådstarten och alla kommenterande inlägg sedan du började kommentera kommentarerna.

Så repetativ är du.

Citat:
Du har ju inget att säga, antingen så förstår du vad jag menar och vågar inte inse att du har fel eller så är du bara korkad och har fått slut på argument.
Du är verkligen patetisk. Wops, ja det verkar verkligen som jag har slut på argument p g a mina personangrepp. Det är verkligen infantilt av mig, dumjävel. Usch, tvi och stön. Fa-an vad jag är trött på dig. Synd att det är den mest passande tråden.

Rant påbörjas (detta är syftet med mitt inlägg):
Hur som helst, jag känner mig sorgsen att bumpa den här patetiska tråden med den drygaste TS jag sett på länge, men jag noterade någonting som förändrats i mig som jag tyckte var rätt kul. Här satt jag och bläddrade igenom Supernatural säsong 1 avsnitt, och så kom S01E13 upp - Route 666. Den handlar om rasism, hur några rasister spöar en neger som spöar tillbaka en rasist som dör så att rasistens rasistiska rasse-vänner rasse-dödar negern (eller någonting liknande iallafall).

Jaja, allt drama cirkulerar om att negern också var älskare till någons (vita) syster eller något sådant. För fyra år sedan när jag såg detta avsnittet för första gången har jag var mycket ung, då grät jag och tyckte det var oerhört sorgligt och mådde dåligt över rasismen och rasister och allt sådant, bla bla bla. Jag var med andra ord lika dum och patetisk som Jesusvodka! Och nu, när jag kom över det här avsnittet då var det första som flög förbi i mitt huvud: "Öeäh, jävla viting som förnedrar sig genom att ligga med en neger." Yahepp. Där ser man hur saker och ting förändras. Vad har jag egentligen gjort som förändrat mig då? Jo! Jag växte upp och skaffade egna erfarenheter genom att leva livet och inte lära mig allting från alla min lärare jag haft! Med lärare menar jag inte bara skollärare och deras böcker, utan även moraltanter och nyhetsuppläsare som berättat för mig vad som är rätt!

Slut på historie-tid.

Citat:
Spelar ingen som helst roll. En iransk läkare i Sverige är livsrumskrävande sandneger extra.
Helt jävla jätte-allvar nu Donco om du någonsin läser detta; anser du verkligt vad du skriver här? Inget jävla "super-macho jag bryr mig inte om någonting jag är uber-rasist" attityd som du vanligtvis spelar med, utan säg helt enkelt om du verkligen tycker detta eller du överdrev. Jag vill veta lite så jag kan balansera och förstå (tolka) dina andra inlägg som du gjort och kommer göra.

(edit 34694603) Du skrev detta innan:
Citat:
<-
Senast redigerad av Supertramp01 2009-09-22 kl. 05:55.
Citera
2009-09-22, 08:49
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supertramp01

Helt jävla jätte-allvar nu Donco om du någonsin läser detta; anser du verkligt vad du skriver här? Inget jävla "super-macho jag bryr mig inte om någonting jag är uber-rasist" attityd som du vanligtvis spelar med, utan säg helt enkelt om du verkligen tycker detta eller du överdrev. Jag vill veta lite så jag kan balansera och förstå (tolka) dina andra inlägg som du gjort och kommer göra.

Rent krasst så är jag allvarlig. Jag tycker att svenskar alltid ska sättas i det första rummet, oavsett om de är alkisar ifrån Hökarängen eller direktörer ifrån Djursholm.

Vidare tror jag inte att iransk läkare skulle behövas i Sverige om det inte fanns några invandrare då invandrare är extremt (ej överdrift) resurskrävande när gäller sjukvård.

I grund och botten är jag rasist. Men självklart är jag pragmatisk dock så överger jag inte mina grundvalar om att Sverige är till för svenskarna och de som är lika oss.
Citera
2009-09-22, 09:24
Medlem
Ian Ss avatar
Citat:
Eh... Det finns ju en anledning till att den iranska läkaren har kommit till Sverige det brukar ju inte vara så att han inte vill hjälpa sitt iranska folk, snarare att han kommer till Sverige pågrund av krig och förtryck.
Du måste vara helt jävla dum i huvudet.
Det första du bör lära dig är att människor från olika kulturer och folkslag har totalt olika sätt att leva på och se världen på. Det går inte alltid att kombinera dessa kulturer utan att det leder till väldigt stora problem, se dagens Sverige som exempel.

Invandring på lagom nivå primärt från Europa är däremot något fullt naturligt och positivt. Massinvandring på hundratusentals individer från andra sidan jorden med folk som inte har något gemensamt med våran kultur lr med det svenska folket är något helt galet.

Behöver inte åka längre än till Östtyskland lr Frankrike för att inse att folk ser annorlunda ut och beter sig annorlunda åt än här, dock är det inga problem att folk från de trakterna kommer hit då vi har väldigt mycket gemensamt som européer, men vi ska inte ta in hundratusentals tyskar eller fransmän heller för den delen utan det ska ligga på en nivå som gör invandring knappt märkbar på kort sikt.
Citera
2009-09-22, 10:10
Medlem
genseriks avatar
Jag är inte rasist däremot har jag en vision av Sverige som svenskt, inte multikulturellt dvs alla som kommer till Sverige ska leva efter svenska lagar och regler.

Ett mångkulturellt eller multikulturellt samhälle antyder att vissa grupper eller subkulturer lever efter egna lagar och regler. Vi ser hur exempelvis muslimer i främst England och Tyskland men också i Sverige driver frågan om sharialagstiftning dvs särlagstiftning något för mig helt oacceptabelt då det skulle innebära att boende i ett land har olika lagar och rättigheter.

En annan aspekt är rättigheter då sharia minskar kvinnors rättigheter exempelvis i äktenskapet, vid skilsmässa, arvsrätt mm.

Rättssäkerheten vid sharia måste också ifrågasättas, ska man låta outbildade imamer döma?

Islam flyttar dagligen fram sina positioner utan att någon i etablissemanget ifrågasätter. Skulle någon utanför etablissemanget ifrågasätta eller säga stopp spelas rasistkortet direkt och locket läggs på.

För mig är den enda lösningen att man omedelbart stoppar muslimsk invandring, stänger alla moskéer och därefter börjar omfattande repatriering av muslimer. Eftersom islam är både religion och politik (odemokratiskt så till den grad att den kan liknas vid fascism) bör den bekämpas på samma sätt.
Citera
2009-09-22, 10:38
Bannlyst
Jag är inte rasist. Men jag vill leva med svenskar, att svenska pratas, med svensk mentalitet och svensk kultur.

Jag vill INTE försörja personer som kommer hit och falskeligen utge sig för att vara flyktingar, inte försörja deras anhöriga.
Citera
2009-09-22, 11:28
Medlem
L0darens avatar
Det har inte varit krig i Iran på 21 år.

Den överlägset största andelen invandrare vi har tagit mot de senaste 3 åren är inte flyktingar, utan folk som flytt undan fattigdom och förtryck. Om dessa människor flyr för att skapa sig en bättre tillvaro så måste krav ställas på dem.
Detta har inte gjorts utan istället har alla blivit behandlade som traumatiska krigsoffer eftersom svenska myndigheter vill vara snälla.

Denna paternalistiska syn har förslappat dessa människor och de har själva utnyttjat systemet. Det är en bidragande faktor till hur det ser ut idag. Finns andra betydande faktorer också såsom enorm kulturkrock, brist på respekt för de mänskliga rättigheter vi åtnjuter här samt en oförståelse för hur ett liberalt land fungerar(muhammedteckningarna någon?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in