Har sedan ca 5 år tillbaka haft extremt nedsatt hörsel på vänster öra, pga en elakartad hörsel inflammation. Detta skapar väldigt mycket problem i vardagen, mycket svårt att uppfatta vad folk säger om dom sitter på fel sida osv.
Nu till frågan, kan man få ut några försäkringspengar för detta?
använder du hörselapparat?
Vet en gammal polare till mig som hade problem med hörseln på ena örat. och han får använda någon apparat för att höra bättre. Tror han fick en fet summa pengar för de.
använder du hörselapparat?
Vet en gammal polare till mig som hade problem med hörseln på ena örat. och han får använda någon apparat för att höra bättre. Tror han fick en fet summa pengar för de.
Försäkringspengar? Då måste du väl först och främst ha någon försäkring som täcker invaliditet p g a sjukdom, har du det? Eller rättare sagt; hade du det när du fick din hörselskada?
Försäkringskassan har i o f s något som heter handikappersättning, men jag tvivlar på att du har rätt till detta eftersom du knappast har några större merkostnader för din hörselskada.
Behöver du hörapparat så ska du kontakta din husläkare eller liknande. Denne kan remittera dig till närmaste hörcentral.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!