2009-09-08, 18:49
Medlem
Har sedan ca 5 år tillbaka haft extremt nedsatt hörsel på vänster öra, pga en elakartad hörsel inflammation. Detta skapar väldigt mycket problem i vardagen, mycket svårt att uppfatta vad folk säger om dom sitter på fel sida osv.

Nu till frågan, kan man få ut några försäkringspengar för detta?

Mvh
Citera
2009-09-14, 22:17
Medlem
Ingen som kan hjälpa?!
Citera
2009-09-14, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av livecore
Ingen som kan hjälpa?!

använder du hörselapparat?
Vet en gammal polare till mig som hade problem med hörseln på ena örat. och han får använda någon apparat för att höra bättre. Tror han fick en fet summa pengar för de.
Citera
2009-09-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exxoritas
använder du hörselapparat?
Vet en gammal polare till mig som hade problem med hörseln på ena örat. och han får använda någon apparat för att höra bättre. Tror han fick en fet summa pengar för de.

Nej det gör jag inte
Citera
2009-09-21, 09:08
Medlem
Hur går man till väga?
Vilka ska man prata med och vad ska man säga osv?

Mvh
Citera
2009-09-21, 20:45
Medlem
Messerschmitts avatar
Försäkringspengar? Då måste du väl först och främst ha någon försäkring som täcker invaliditet p g a sjukdom, har du det? Eller rättare sagt; hade du det när du fick din hörselskada?

Försäkringskassan har i o f s något som heter handikappersättning, men jag tvivlar på att du har rätt till detta eftersom du knappast har några större merkostnader för din hörselskada.

Behöver du hörapparat så ska du kontakta din husläkare eller liknande. Denne kan remittera dig till närmaste hörcentral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in