• 2
  • 3
2009-09-08, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenutanminne
Vill på intet sätt få den här tråden att bli OT med nån slags Win-diskussion... men måste ändå fråga av nyfikenhet vad det är man kan ha för krav på ett OS, som inte uppfylls i XP?
Är det nyare filsystem man är ute efter då eller?

det var en bra fråga, detta ska bli intressant
Citera
2009-09-08, 17:27
Medlem
Har ALDRIG haft något problem med xp, har testat win7 men det var inte min stil.
Citera
2009-09-08, 17:43
Medlem
-ELF-s avatar
72% låter som en rimlig siffra.
Det är många företag som väntar med att byta då det bara kostar onödigt mycket att byta operativsystem. Det finns även många äldre som är vana vid XP och inte vågar byta. Det kan även vara så att det behövs en bättre dator om de byter operativ. Sen finns det ju även dem som väntar tills Windows 7 släpps i butikerna.

Jag sitter med Vista nu. Det är ju så mycket man inte får i XP då många utvecklare går över till Vista istället för XP.
Jag har vant mig vid Vista nu och tänker köpa Windows 7 sen. Det ska ju som sagt vara bättre än Vista och så slipper jag allt strul om jag köper det.
Citera
2009-09-08, 17:54
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Vad roligt.

Windows XP är det sista Windows som jag kommer att köra privat/frivilligt.
Citera
2009-09-08, 17:55
Medlem
Har en gammal fujitsu siemens dator och måste säga att w7 funkar mycket bättre än xp. Vista vill jag inte ens testa men är glad att jag uppgraderade till w7.

Kräver lite mer minne men allt flyter på bättre ändå eftersom w7 har cacheminne.
Sen kan man ju köra readyboost om man har ett flashminne så det är ju också bra.

Tyckte xp gnällde hela tiden när man tog bort filer att dom användes fast dom inte gjorde det. Detta problem har man inte i w7. + att det är enklare att flytta filer, säkrare, bättre & snabbare sökfunktion osv.
Citera
2009-09-08, 18:24
Medlem
Linkerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mannenutanminne
Vill på intet sätt få den här tråden att bli OT med nån slags Win-diskussion... men måste ändå fråga av nyfikenhet vad det är man kan ha för krav på ett OS, som inte uppfylls i XP?
Är det nyare filsystem man är ute efter då eller?
Jag delar uppfattningen med Apple om att användaren inte ska behöva ta hand om systemet. Defragmentering, registret, pissfiler som lämnas kvar efter avinstallation etc. Systemet ska sköta detta själv vilket xp inte gör på något sätt ALLS. XP är uråldrigt, och inte fan blev det bättre i Vista och Windows 7. Microsoft sitter kvar i 90-talet helt enkelt, vägrar utvecklas på de fronter som behövs.

Tycker själv att Microsoft bör lägga ner Windows och bara utveckla möss; det gör dom riktigt bra! (tangentborden är extremt feta och använder "tjockisknappar", detta måste fixa).

Att personen som jag citerade säger, "..har alltid kört det." gör ju inte direkt honom till en bra kandidat att uttala sig angående vilket OS som är bäst, människan verkar vara rädd för att prova något nytt.

Ska vi kriga så får vi ta det i någon annan tråd, men nu har ni min vinkel på saken.
Citera
2009-09-09, 18:16
Medlem
nu har jag prövat windows 7 och ja kan säga att de var bättre än vad jag tidigare trott. Men jag tror jag håller mig till win XP, tycker fortfarande de är det bästa OS någonsin
Citera
2009-09-09, 20:12
Medlem
TuXIs avatar
Körde vista ett år ungefär. installerade om till XP i hopp om att det skulle gå bättre, men det var inte så bra som jag kom ihåg det.
Blir nog 7an snart.

enligt en poll som Sct hade nyss, ser det ut såhär(många är ju nördar där, som ändå har en del koll...)

Windows 7
Still on XP and will stay that way 23%
Still on Vista and will upgrade to W7 19%
Using RC till the final is out (cracked) 17%
Still on XP and will upgrade to Vista/W7 14%
Using RC till the final is out (bought) 8%
Still on a Mac and will stay that way 7%
Still on Vista and will stay that way 6%
Still on Linux and will stay that way 6%
Throw the Mac away and get a pc with W7 1%
Format Linux and get W7 0%

Votes: 8,052
Citera
2009-09-09, 22:39
Medlem
xcb567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __087
Tjena, läste en intressant artikel i IDG idag om att 72% fortfarande kör windows xp

http://www.idg.se/2.1085/1.244946/72...nde-windows-xp
Trevligt att man landar i top-tio iaf på 0,94%
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
enligt en poll som Sct hade nyss, ser det ut såhär(många är ju nördar där, som ändå har en del koll...)
Fick inte xp -> Linux vara med?!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in