Citat:
Ursprungligen postat av mannenutanminne
Vill på intet sätt få den här tråden att bli OT med nån slags Win-diskussion... men måste ändå fråga av nyfikenhet vad det är man kan ha för krav på ett OS, som inte uppfylls i XP?
Är det nyare filsystem man är ute efter då eller?
Jag delar uppfattningen med Apple om att användaren inte ska behöva ta hand om systemet. Defragmentering, registret, pissfiler som lämnas kvar efter avinstallation etc. Systemet ska sköta detta själv vilket xp inte gör på något sätt ALLS. XP är uråldrigt, och inte fan blev det bättre i Vista och Windows 7. Microsoft sitter kvar i 90-talet helt enkelt, vägrar utvecklas på de fronter som behövs.
Tycker själv att Microsoft bör lägga ner Windows och bara utveckla möss; det gör dom riktigt bra! (tangentborden är extremt feta och använder "tjockisknappar", detta måste fixa).
Att personen som jag citerade säger, "..har alltid kört det." gör ju inte direkt honom till en bra kandidat att uttala sig angående vilket OS som är bäst, människan verkar vara rädd för att prova något nytt.
Ska vi kriga så får vi ta det i någon annan tråd, men nu har ni min vinkel på saken.