2009-09-09, 12:43
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negersnopp
Och det är meningen att man ska bli upprörd över det? I Afrika finns kvinnor som blir våldtagna av grupper på 30 män efter varandra. Och de får ingen sjukvård, och blir utstötta av sin familj. Deras barn blir tvångsrekryterade som soldater, deras makar skjutna. Och de är oskyldiga. Vilket vi inte vet om den här kvinnan är.

Bländande logik. Ingen mening att bli upprörd över någonting alls i så fall. Det finns alltid saker som är värre.

Skulle du resonera likadant om du själv blev utsatt för samma behandling?

'Äh, jag blev misshandlad vid några tillfällen, blev strypt, fick ett mopedstöd intryckt i käften och släpades i håret efter mopeden. Jag bröt några ben i ansiktet, men vad fan, det kan jag gott ta. Jag hade förmodligen gjort något som gjorde att jag förtjänade det. Det finns ju de som har det värre.'
Citera
2009-09-09, 12:47
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Och det är meningen att man ska bli upprörd över det? I Afrika finns kvinnor som blir våldtagna av grupper på 30 män efter varandra. Och de får ingen sjukvård, och blir utstötta av sin familj. Deras barn blir tvångsrekryterade som soldater, deras makar skjutna. Och de är oskyldiga. Vilket vi inte vet om den här kvinnan är.

negersnoppen nu pratar vi inte om gängvåldtäkt i afrika...

vad ska denna tjej ha gjort för att förtjänat denna behandling?
Citera
2009-09-09, 12:52
Medlem
negersnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
negersnoppen nu pratar vi inte om gängvåldtäkt i afrika...

vad ska denna tjej ha gjort för att förtjänat denna behandling?

Dödat barn? Förgiftat hans mamma? Ingen vet, och just därför så ska man inte döma någon. Inte förns man har all info.
Citera
2009-09-09, 12:59
Bannlyst
Citat:
Dödat barn? Förgiftat hans mamma? Ingen vet, och just därför så ska man inte döma någon. Inte förns man har all info.

...eller skrivit korkade inlägg på internetforum, kanske?
Citera
2009-09-09, 13:28
Medlem
Maarroaks avatar
Citat:

Negersnopp, oavsett ifall hon nu "förgiftat sin mamma" som var ett exempel på hur hon skulle fått förtjäna denna groteska bisarra aggressiva behandling så spelar det ingen roll.

DETTA ÄR SVERIGE. Man dödar ingen eller slår, misshandlar dem inte, jag menar vafan, här kan en grabb hugga kungen i huvet med en yxa och sedan skylla på att han blev dåligt behandlad som grabb så får han 3 år på psyket.

Negersnopp, du kan inte jämföra detta med ett afrikanskt land där deras moraliska kompass pekar långt åt helvete fel. Sverige har det lite mer civiliserat "även att man inte ser det ibland" ..
Citera
2009-09-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
Det som är tragiskt är att det är någon tjej som skriver till han efter utgången från fängelse... Varför bryten man inte med sådana kriminella as?

Men det kan väl inte vara mamman till barnet som är den drabbade va?
för om hon var 16 nu och barnet har en ålder på över ett... grymt ungt...

värsta är att han verkar att vara en urtyp för en kvinnomisshandlare... finns väldigt stora chansen att denna tråd kommer fram igen om några år... men då är det mord på tapeten...

Då det inte finns några fritidsgårdar och inte heller några polisbilar att kasta sten på... vad göra? Jo hänga i äldre snubbars skotergarage...

Kan vi skylla på polisbristen i Norrland?
Håller med om så vore fallet, men det skulle ju också kunna röra sig om en annan fängelsevistelse så vida inte det kommit uppgifter om att han är tidigare ostraffad?
Citera
2009-09-09, 14:24
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugasi
Håller med om så vore fallet, men det skulle ju också kunna röra sig om en annan fängelsevistelse så vida inte det kommit uppgifter om att han är tidigare ostraffad?

Han har ju tydligen slaget någon tjej innan och jag antar/hoppas han har suttit inne för det...

Men personligen så tycker jag inte att det finns allt för många olika brott en person kan utföra utan det blir konsekvenser på det sociala planet...

Tycker det är synd om de efter avtjänat straff kan komma ut och fortfarande spela Allanballan och det är som ingenting har hänt...
Låt det bli konsekvenser låt den tidigare dömde ta lärdom och bevisa att denne är någon som tillföra något till denna värld...

Citat:

Ja men skriv det då... istället för att blanda in afrikaner i deras mörkaste stund...

Dock var dina anledningar rätt bleka... Finns inget som tyder på att offret skulle vara en tidigare galning... Det framgår rätt tidigt i tråden att GM har misshandlat flickan från 2007 fram till nutid...
Citera
2009-09-09, 14:27
Medlem
Liiite för gammal va?

29- åring med en moped? Borde det inte ringa varningsklockor redan där att allt inte står riktigt rätt till?

Citera
2009-09-09, 15:27
Medlem
negersnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.zeb
Ja men skriv det då... istället för att blanda in afrikaner i deras mörkaste stund...

Dock var dina anledningar rätt bleka... Finns inget som tyder på att offret skulle vara en tidigare galning... Det framgår rätt tidigt i tråden att GM har misshandlat flickan från 2007 fram till nutid...

Det finns inget som framgår av artikeln nej, men köper du medias världsbild rakt av?
Citera
2009-09-09, 16:14
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Det finns inget som framgår av artikeln nej, men köper du medias världsbild rakt av?

Klart att man i stor del måste lita på media... Kan ju inte gå omkring och misstro allt... Eller du kanske misstror läkare, poliser, John Polman och fan vet allt... Bara för att...

Att du drar fram "kan man lita på media kortet" i detta fall är väl rätt lamt... detta är ett open and shut case... Tyvärr finns det fler så denna idiot...

Men jag tror att du är en som hela tiden ska vara motvalls... du går nog igång på det... det är inte första gången som du kommer med inlägg som är helt motstridiga från gängse uppfattning...

Så det är fel att ge dig syre... Så för min del, kan negersnoppen hoppa in i kalsongen igen...
Citera
2009-09-09, 18:49
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Om det inte är så att Gällivare även finns i Afrika, samt att en 29-årig innevånare i den afrikanska byn Gällivare misshandlat sin flickvän med en moppe så lämnar vi den diskussionen därhän.

OT raderat

// Mod
Citera
2009-09-15, 07:53
Medlem
Lite klent straff yrkar åklagaren på

JM borde ju spärras in under åratal

http://www.kuriren.nu/lokala/galliva...ce=G%E4llivare

http://www.nsd.se/nyheter/gallivare/...icleId=4873295
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera