2009-09-07, 23:30
Medlem
Evil_Bills avatar
Hej! ska till cypern om ett par veckor och undrar vad det är för lagar som gäller vad det gäller apoteken/ eller om det finns drugstores? finns det benzo och opiater att tillgå utan recept?

Även hur svårt är det att få recept utskrivet av läkare där nere?

tacksam för seriösa svar från folk som har varit där nere och har erfarenhet.
Citera
2009-09-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Bill
Hej! ska till cypern om ett par veckor och undrar vad det är för lagar som gäller vad det gäller apoteken/ eller om det finns drugstores? finns det benzo och opiater att tillgå utan recept?

Även hur svårt är det att få recept utskrivet av läkare där nere?

tacksam för seriösa svar från folk som har varit där nere och har erfarenhet.
Finns absolut ingenting att få tag i (åtminstone inte i den grekiska delen av Cypern). Grekland är extremt hårda på läkemedel, t o m hårdare än Sverige. Vanliga läkare i byarna får inte ens skriva ut kodein, tramadol eller liknande, utan då måste du uppsöka ett sjukhus. Och jag tror inte att det är lätt att få ut där heller - det kostar nog mer än det smakar så att säga. Grekland är ju knappast ett u-land så det hjälper inte med mutor heller, som det kanske gör i Asien t ex.

De starkaste värktabletter du kan få tag i receptfritt är paracetamol med koffein, ja, och diklofenak då... och benso receptfritt är inte ens att tänka på.

Har f ö tillbringat mkt tid i Grekland (och Cypern) så jag vet vad jag pratar om. Vill du kunna köpa droger receptfritt så åk till Sydamerika eller Sydostasien (typ Kambodja eller nåt, Thailand har väl blivit lite svårare på senare år även om det fortfarande går att få ut vissa benso på en del apotek + tramadol).

Mvh
/marilyn
Citera
2009-09-08, 12:52
Medlem
Himmler!s avatar
Det är väl till och med extremt svårt att få tag på droger på gatan. I Grekland så är det alkohol som gäller och ingenting annat.
Citera
2009-09-08, 15:27
Medlem
Jungles avatar
I Grekland så måste det ju finnas gott om droger, känner en därifrån och vad jag hört så kostar t.ex heroinet kostar ca 200 kr / g i Aten.
Citera
2009-09-08, 18:05
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag trodde det var skitlätt att få ut benso i Cypern. Jag beställde en gång Xanor på nätet och det skickades i kartong/blister/allt ifrån Cypern.
Citera
2009-09-08, 19:25
Medlem
Psykotons avatar
Fråga på apoteket efter en "bra" läkare, de vet alltid om nåns brorsa/syrra som vill tjäna nån extra krona. Brukar inte dröja innan läkaren kommit ner, eller att du blir eskorterad till läkarens mottagning, och efter att ha betalt nån hundring för recepten är det bara att handla. Opiater är svårt i grekland, men det finns bra benso, riktigt bra bantningspiller (Linea, amfepramonhydroklorid), och hormoner.

var enklare när dom inte var med i EU...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in