Citat:
Ursprungligen postat av Gossarna
Okej, tack LadyTea! Där står det att högsta årsinkomst får vara 77000 kronor. Som sagt så jobbar jag huvudsakligen på provision och har därför väldigt svårt att räkna ut min årsinkomst ens på ett ungefär. Självklart funkar inte mitt adobe reader så jag kan inte läsa fördjupad information. Någon som vet något mer om hur man gör när man jobbar på provision, får väldigt gärna komma med förslag på andra bidrag också!

Med provisionslön skulle jag nog satsa på att spara pengar när det är bra månader så att du har en buffert till dåliga månader.
Problemet med socialbidrag är ju att de går tre månader bakåt och har du då haft tre fina månader där du har tokslösat så får du ingen hjälp av dem den månaden du väl söker.
Nu i början när det är svårt att komma igång så tycker jag absolut att du ska gå till socialen om du "behöver leva på nötter och bark". Några andra bidrag finns tyvärr inte för mat/boende.
Har du lust att börja studera vid sidan av ditt arbete så kan du ju täcka upp med studiebidrag men det betyder ju också att du slösar på din framtid om du en dag skulle vilja plugga på riktigt.