Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-07, 16:12
Medlem
Hej
Jag måste börja med att säga att jag inte visste vart jag skulle placera tråden, antingen i detta forumet eller i hårdvaruforumet. Eftersom jag har installerat Windows 7 i samband med ett moderkortsbyte så vet jag inte vad som orsakar det.

Problemet är att jag tappar internet efter ett litet tag, så får jag begränsad åtkomst till internet. Andra datorer på nätverket funkar fortfarande prima.
Enda lösningen verkar vara att inaktivera och aktivera nätverkskortet igen via Enhetshanteraren. Mitt moderkort har 2 nätverksportar och båda ger samma problem, har även inaktiverat en av portarna för att testa.. men utan resultat.
Mitt moderkort är ett NVIDIA nForce 780i SLI "FTW" och nätverkskorten har namnen:
NVIDIA nForce Networking Controller
NVIDIA nForce Networking Controller #2 - Denna är för närvarande inaktiverad av mig.
Drivers till nätverkskorten är:
2009-04-30
Version: 73.0.6.0
Här är en säkert obetydlig screenshot...
http://www.ladda-upp.com/bilder/23858/s-C3-A5-h-C3-A4r

Jag använder Windows 7 Ultimate E 64Bit (6. 1, Build 7600)

Snälla hjälp mig!
Tack på förhand
//Daniel
Senast redigerad av daniel643 2009-09-07 kl. 16:21.
Citera
2009-09-07, 16:23
Medlem
Kan inget om detta men får tanken, 1. använda äldre version av nätverkskort. 2. kolla med nvidia om nätverkskort kompatibelt med windows7.
Citera
2009-09-11, 11:56
Medlem
Edit Edit! Har provat lite och kommit fram till att problemet orsakas av Vuze... mitt nätverkskort verkar inte gilla torrents. Finns det några lösningar till det här? :S
Citera
2009-09-11, 12:05
Medlem
fettabrydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel643
Edit Edit! Har provat lite och kommit fram till att problemet orsakas av Vuze... mitt nätverkskort verkar inte gilla torrents. Finns det några lösningar till det här? :S
vad kopplar du kabeln till, en router? kan vara så att den diskar dig pga för många anslutningar via vuze.. vet att jag hade problem med det när jag körde utorrent och hade ett gammalt modem/router, och då fick jag sänka antalet aktiva anslutningar i utorrent... kolla om det finns något liknande i vuze
Citera
2009-09-11, 13:50
Medlem
Okej, ska prova. Tycker bara det är konstigt att jag måste gå ner i anslutningar och sånt, trots att jag köper ett bättre kort :P med förväntning att det ska bli BÄTTRE

Kabeln kopplas till ett kombinerat modem/router, det har inte haft några problem förut, andra har fortfarande internet när det lägger av för mig.
Citera
2009-09-11, 18:47
Medlem
Innan jag startar en egen tråd ställer jag mig en liknande fråga i denna, som är ganska relaterad till daniels problem.

Dock kör jag trådlöst, men så fort jag startar en torrent, eller ens börjar tanka/skicka mellan min dator och en annan enhet i nätverket så tappar jag anslutningen direkt till det trådlösa

Jag vet, jag har hört och läst tusentals säga: din router är fördålig och kan inte hantera detta. Dock vet jag att jag med andra datorer löper linan ut med ett hundratal anslutningar i utorrent, trådlöst. Någon som känner igen det här?

Observera att även jag kör W7. Har det med det och göra?
Citera
2009-09-13, 14:22
Medlem
Mitt problem kvarstår, är det windows 7 som krånglar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in