2009-09-07, 05:49
Medlem
Dionyoss avatar
Hejsan. Nu undrar jag om det finns något program som automatiskt ändrar filnamnet? Dvs om jag har hundratals bilder som heter DCS0001, DCS0002 osv i en mapp. Sedan har jag hundratals bilder i en annan mapp som har likadana namn (DCS0001 DCS0002), och när jag skall föra över dessa till den förstnämnda mappen så kommer det upp "Vill du ersätta den befintliga filen DCS0001 med följande fil DCS0001" fast det är 2 olika bilder, dock bara samma namn.

Så finns det något program som ändrar filnamnet automatiskt ifall det redan finns en fil med samma namn?

Hoppas ni förstår vad jag menar.
Citera
2009-09-07, 05:53
Medlem
alackofcolors avatar
Om jag inte är ute o cyklar så kommer det upp en ruta där det står att man kan ersätta alla utan att den ska fråga vid varje enskild fil?
Citera
2009-09-07, 06:05
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alackofcolor
Om jag inte är ute o cyklar så kommer det upp en ruta där det står att man kan ersätta alla utan att den ska fråga vid varje enskild fil?

DCS0001 Julfesten
DVS0001 Dop

Jo men då finns väl risken att jag ersätter julfestbilden med Dopbilden? Dvs att jag skriver över den ena bara för att dem har samma namn. Eftersom att jag ersätter den (pga samma namn) så försvinner julfestbilden?

För jag håller på och rensar lite i datorn och vill bara kunna dra över alla bilder till en och samma mapp.
Senast redigerad av Dionyos 2009-09-07 kl. 06:09.
Citera
2009-09-07, 06:45
Medlem
alackofcolors avatar
Sant iofs. Du borde sorterat ut det från början
Citera
2009-09-07, 07:16
Medlem
epost72s avatar
Total Commander

Citat:
Ursprungligen postat av Dionyos
Hejsan. Nu undrar jag om det finns något program som automatiskt ändrar filnamnet? Dvs om jag har hundratals bilder som heter DCS0001, DCS0002 osv i en mapp. Sedan har jag hundratals bilder i en annan mapp som har likadana namn (DCS0001 DCS0002), och när jag skall föra över dessa till den förstnämnda mappen så kommer det upp "Vill du ersätta den befintliga filen DCS0001 med följande fil DCS0001" fast det är 2 olika bilder, dock bara samma namn.

Så finns det något program som ändrar filnamnet automatiskt ifall det redan finns en fil med samma namn?

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Total Commander Kan lägga till en siffra eller en bokstav.
Citera
2009-09-08, 16:10
Medlem
vertakings avatar
File Renamer

http://www.sherrodcomputers.com/prod...ilerenamer.cfm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem