2009-09-06, 16:26
Medlem
Hur är säkerheten här på detta forum när man laddar upp bilder och sånt.
går det att spåra min ip om nån vill det när ja laddar upp bilder och så
Citera
2009-09-06, 16:29
Medlem
stilltons avatar
det går inte att ladda upp bilder på flashack forum. förutom avatar-bilden då...
Citera
2009-09-06, 16:30
Medlem
supermassives avatar
Det beror väl på var du laddar upp bilderna?
Citera
2009-09-06, 16:30
Medlem
micaeles avatar
Säkerheten är så hög den kan bli, eftersom du inte får ladda upp bilder på FB's servrar.
Citera
2009-09-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Säkerheten är så hög den kan bli, eftersom du inte får ladda upp bilder på FB's servrar.

OK tänkte mer på när man skriver och lägger upp en länk me en bild tlx.. formulera mig fel haha. går de att spåra min ip vad är de för säkerhet på sidan nånsom vet
Citera
2009-09-06, 16:40
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhej
OK tänkte mer på när man skriver och lägger upp en länk me en bild tlx.. formulera mig fel haha. går de att spåra min ip vad är de för säkerhet på sidan nånsom vet
Nej, det går inte att spåra din IP eller ta reda på vem du är. Flashback lämnar, enligt egen utsago, aldrig ut information angående medlemmar och har heller aldrig gjort det.
Citera
2009-09-06, 16:40
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhej

Det beror på vart du lägger upp bilden och hur bra säkerhet det är på den sidan, inte på FB.
Citera
2009-09-06, 16:51
Medlem
Gondars avatar
Men om dom "tar bort" medlemmen och sedan ger ut uppgifter?
Citera
2009-09-07, 00:13
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nej, det går inte att spåra din IP eller ta reda på vem du är. Flashback lämnar, enligt egen utsago, aldrig ut information angående medlemmar och har heller aldrig gjort det.
Helt korrekt. För den som (återigen) undrar så figurerar aldrig IP-adresser i Outlaw heller.

Om man kan se IP-adresser på de sidor där man lägger upp bilder har jag ingen aning om eftersom mitt kunnande på den fronten är helt uruselt, men det har å andra sidan inte med Flashback att göra.
Citera
2009-09-07, 00:14
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Men om dom "tar bort" medlemmen och sedan ger ut uppgifter?
Que?
Citera
2009-09-07, 00:21
Medlem
Zwerchstands avatar
Hæn menar kanske att 1.06 inte gäller icke-medlemmar, men på Fb raderas ju inte konton, så …
Citera
2009-09-07, 02:28
Medlem
Zwerchstands avatar
[Ursäkta min senfärdighet.] … och till det kan läggas amnestis innebörd. Vad som gäller användare som bannlyses under amnestiåret och därmed får både skepp & broar brända är värt en annan vända.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in