Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Ehh? Jag har 4GB minne. Att packa upp rar-filer käkar inte ram, det suger en hel del cpu.
Jag trodde att om man packar upp så läser winrar upp så mycket den kan i minnet för att sedan skriva ner allt för att sedan återupprepa, för mig låter något annat väldigt ineffektivt. Istället för att man skall behöva läsa upp saker i den minimala cachen snurra några varv för att skriva ner skiten, och sedan återupprepa. Men jag är kanske bara kass.
För att testa: ta tid på hur lång tid det tar att packa upp en fil till samma disk, ta även ut alla minnesstickor förutom en. Sätt därefter in dem igen, stäng av swapen och packa upp till en annan disk(skall väl inte spela någon roll om det bara är processorn som arbetar). Likheten finns väl i att försöka tanka i 100Mbit när man har en IDE-66 i burken.
Jag försöker ingalunda vara sarkastisk, jag trodde bara jag hade någorlunda koll, men grejen med datorer verkar ha sprungit ifrån mig.
Jag har aldrig (10-15 år) varit med om annat än att datorn knappt blivit obrukbar när man packar upp större grejer i Windows. Något måste jag göra fel.