2009-09-06, 13:27
Medlem
Hej

Jag har ett problem angende mail program. jag har tidigare krt POP-server och hade p s vis samtliga mail p datorn nedladdade frn servern. Kr www.one.com om det har ngon betydelse.

Nu vill jag verg till IMAP och av ngon anledning s har hela mitt mailprogram krashat (i snow leopard) s jag har ftt installera om det. Nu har jag lagt in ett IMAP konto men jag har alla mina gamla 6000 mail skerhetskopierade i en mapp. Ngon som har tips p hur jag ska lsa detta p enklast stt?

jag tnkte frst om man skulle terskapa mitt pop account , kra in alla mail p pop accountet och sedan ladda upp dom p servern igen men av ngon anledning s fr jag inte in mailen igen trots att jag har skerhetskopierat dom till en mapp. ven om det skulle fungera s tar det r och dar att ladda upp alla dom mailen.

tacksam fr hjlp eller tips!!
Citera
2009-09-06, 13:28
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonsson89
Hej

Jag har ett problem angende mail program. jag har tidigare krt POP-server och hade p s vis samtliga mail p datorn nedladdade frn servern. Kr www.one.com om det har ngon betydelse.

Nu vill jag verg till IMAP och av ngon anledning s har hela mitt mailprogram krashat (i snow leopard) s jag har ftt installera om det. Nu har jag lagt in ett IMAP konto men jag har alla mina gamla 6000 mail skerhetskopierade i en mapp. Ngon som har tips p hur jag ska lsa detta p enklast stt?

jag tnkte frst om man skulle terskapa mitt pop account , kra in alla mail p pop accountet och sedan ladda upp dom p servern igen men av ngon anledning s fr jag inte in mailen igen trots att jag har skerhetskopierat dom till en mapp. ven om det skulle fungera s tar det r och dar att ladda upp alla dom mailen.

tacksam fr hjlp eller tips!!

Mail > Import Mailboxes > "Apple Mail" s ska du f vlja mappen med mailen i, antar att du tog backup p ~/Library/Mail?
Citera
2009-09-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Mail > Import Mailboxes > "Apple Mail" s ska du f vlja mappen med mailen i, antar att du tog backup p ~/Library/Mail?

har provat det
det str "no valid mbox files were found" : - (
Citera
2009-09-06, 14:29
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
har provat det
det str "no valid mbox files were found" : - (

Mste reda ut hur du gjorde backup p dina mail.

Beskriv hur du gjorde s ska vi nog kunna hitta en lsning..
Citera
2009-09-06, 14:30
Medlem
Andreasvbs avatar
Kr du Entourage?
Citera
2009-09-06, 14:41
Medlem
Jag kopierade hela min mail-mapp frn library och la den p skrivbordet.

Nej jag kr inte Entourage!

Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Mste reda ut hur du gjorde backup p dina mail.

Beskriv hur du gjorde s ska vi nog kunna hitta en lsning..
Citera
2009-09-06, 14:51
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Jag kopierade hela min mail-mapp frn library och la den p skrivbordet.

Nej jag kr inte Entourage!
Ok, d skall det bara vara att gra som smurfeh skrev.

Nr du vljer importera gr du in i Mail-mappen och trycker "Vlj" d skall du f en lista med alla mailboxar som du vill importera.
Citera
2009-09-06, 14:55
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Ok, d skall det bara vara att gra som smurfeh skrev.

Nr du vljer importera gr du in i Mail-mappen och trycker "Vlj" d skall du f en lista med alla mailboxar som du vill importera.

Har rckt fr mig att bara markera sjlva mappen med allt innehll i vill jag minnas.

TS: Om du tar valet Files in mbox format och letar upp t.ex inbox.mbox, br ligga i en mapp som har ungefr samma namn som ditt konto, ska finnas dr i.. Vad hnder d?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in