2009-09-05, 22:05
Medlem
D1kk3Ns avatar
DDO blir alltså gratis nu på Onsdag
http://www.ddo.com/

Jag spelade detta för något år sedan och jag måste säga att stridssystemet måste vara det skönaste någonsin i ett MMO, någon som vet hur spelet är nu? Eller hur ni tror det kommer bli
Citera
2010-01-15, 22:17
Medlem
Marlboromans avatar
Någon som lirar detta? Jag har precis börjat med det och gillar det än så länge men är bara i startzonen!
Citera
2010-03-06, 11:33
Medlem
myrmeldjyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marlboroman
Någon som lirar detta? Jag har precis börjat med det och gillar det än så länge men är bara i startzonen!

Jag spelar lite smått. Riktigt skönt spel. Och som TS, combatsystemet är oslagbart!
Citera
2010-03-06, 12:05
Medlem
Jag har också lirat lite. Är level 3 och rank 13 på en Fighter. Rätt kul om man lirar i team =)
Citera
2010-03-06, 14:19
Medlem
Tyckte också att detta va ett grymt spel!
Coolt combatsystemet, enda problemet är att jag har 150-200 latency
Vad har ni andra för latency i spelet?
Citera
2010-03-06, 16:16
Medlem
vad är grejen med combatsystemet?
Citera
2010-03-23, 12:11
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joplin
vad är grejen med combatsystemet?

I DDO så kan du hamna i situationer där du och en fighter står och håller en chokepoint så som en dörr eller korridor. Han blockar och du, som rogue, flippar över gruppen och backstabbar. En mage kan lägga upp en wall of fire strategiskt i samma syfte. Du kan använda trip, bluff, block, defensive fighting...ja allt som finns i D&D i princip. I DDO känns ens olika förmågor mycket viktigare än i andra mmo, speciellt WoW, där hela stridssystemet känns mest som number crunching. Känslan i striderna är mer som i Dragon age origins kan man säga. I wow så bunnyhoppar folk bara runt och skickar iväg sina "siffror" emot andra "siffror".

Min main i DDO är en halfling rogue, och det är jävligt tillfredsställande att först trippa en fiende så han hamnar på rygg, ge honom en omgång för att därefter bluffa honom "hey, bakom ryggen grabben!" så han snurrar runt och undrar wtf medans man dunkar in nya backstabs. Dessa förmågor som alla klasser har fungerar bättre eller sämre beroende på hur man fördelar sina poäng vid levlande. Man kan tex satsa mer på trip än bluff osv. De andra klasserna har andra trix för sig. Som spellcaster har du tex möjlighet att använda diplomacy för att nerfa aggro. Jag har aldrig haft så kul som caster som jag har i ddo. Jag står bakom frontgruppen och bombar iväg magic missiles, charms, webs, fireballs osv.

DDO har i princip en full adaption av Dungeons and Dragons regelset.

Jag rekommenderar alla som har trötnat på sitt MMO att testa DDO. Man kan spela bra länge utan att känna att man måste köpa loss content. Jag skall bli betalande Vip nu men har spelat fritt i två veckor och haft skitkul. Rasen Drow som man kan köpa för stålars har jag redan låst upp genom att samla "favor". Mestadels köper man speciella områden och dungeons för pengar. Man kan också bli vip som sagt och köpa loss hela rasket på en gång.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-03-23 kl. 12:16.
Citera
2010-03-23, 15:56
Medlem
Sviinets avatar
Laddade ner och spelade som hastigast. Av det lilla jag hann köra är det här nånting jag definitivt tänker fortsätta med, mycket mysig D&D-känsla!

Spelar på servern Khyber.
Senast redigerad av Sviinet 2010-03-23 kl. 16:04.
Citera
2010-03-23, 17:12
Medlem
Körde mycket förut, kommer ihåg en öken expansion där man sprang runt i pyramider o sånt. sen minns jag att det var en snubbe så servern som hittade ett vapen som auto dödade på 15-20. Det var ganska galet.
Citera
2010-03-23, 17:49
Medlem
Kallisångs avatar
Till dom som inte testat kan jag verkligen rekommendera att ta ner spelet gratis. 10 ggr. bättre än wow
Citera
2010-03-23, 18:08
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Ett par nybörjartips:

1. Köp hirelings så fort du får råd med det, vilket sker redan i startområdet. Det underlättar mycket att ha med sig en cleric som kan heala en tex, eller lite extra dps om man är healer själv.
2. Du kan skapa en jävla massa action slot bars och flytta runt dem som du vill på skärmen. De går även att ställa på högkant för placering ute i kanterna.
3. Sätt dina påsar för gems och collectibles på auto gather.
4. Använd spelets inbyggda voice com och dra upp send volymen på max.

Jag spelar på Khyber servern och kallar mig Giggleweed och Xunafey. Messa om det är något. General chats /advice kanal är dock himla bra och folk svarar i regel på direkten och är mycket hjälpsamma.

Så här ser mitt UI som caster ut. Jag har hotkeyat "remove interface" så jag har det bara framme när jag strider, snackar eller aktiverar mina pryttlar.

http://img156.imageshack.us/img156/199/screenshot00004hx.jpg
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-03-23 kl. 18:20.
Citera
2010-04-27, 15:08
Medlem
Tarmiss avatar
Är alla servers nere? Kan inte logga in på någon av dom och kommer inte in på deras sida Är det någon uppdatering på gång?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in