2009-10-08, 12:00
Medlem
epost72s avatar
Aktuella brott

Eftersom det sällan handlar om just denna veckans brott, så vore det mer läge att forumdelen kallades "Aktuella brott"

Förslag: Döp om underforumet "Veckans brott"
Forumet "Brott & Straff" delas upp i två olika forum
Citera
2009-10-08, 12:13
Medlem
Alternativt ''Veckans begångna brott'' ?
Citera
2009-10-08, 12:51
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Kuk
Jo jag undrar varför heter det veckans brott när det är många som postar där.
När man tänker "Veckans brott" så hörs det ju att man syftar på ETT brott inte 20 st i veckan.

Japp hoppas ni förstår vad jag menar
Ha en bra kväll!

Vad spelar det för roll hur många som postar i forumet?
Citera
2009-10-08, 12:55
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Kuk
Jo jag undrar varför heter det veckans brott när det är många som postar där.
När man tänker "Veckans brott" så hörs det ju att man syftar på ETT brott inte 20 st i veckan.

Japp hoppas ni förstår vad jag menar
Ha en bra kväll!

Jag hoppas du förstår att din svenska inte är den allra bästa, iaf inte i skrift.

Ska vi kanske döpa om den till "veckans brottar" eller "veckans brotts" eller varför inte "Veckans brottisar"? Förslagen är många
Citera
2009-10-08, 12:57
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikJ
Jag hoppas du förstår att din svenska inte är den allra bästa, iaf inte i skrift.

Ska vi kanske döpa om den till "veckans brottar" eller "veckans brotts" eller varför inte "Veckans brottisar"? Förslagen är många

Det TS regaerade på var ordet veckans, då det även är brott begångna för flera veckor sen som diskuteras där.
Citera
2009-10-08, 13:04
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenrott
Alternativt ''Veckans begångna brott'' ?

Eller "brott som begåtts nyss eller för ett tag sen"
Citera
2009-10-08, 13:12
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
"Veckans brott" är en anspelning på det gamla magasinet med samma namn:
http://img504.imageshack.us/img504/551/veckansbrotttc4.jpg

Det ska alltså inte alls tolkas bokstavligt.

Av ren nyfikenhet undrar jag hur du fick in ordet "bokstavligt" i den meningen. Blir tolkningen mindre bokstavlig för att man åsyftar flera brott? Själv ser jag bara två olika tolkningar varav båda är lika bokstavliga: "Veckans (enda/mest uppseendeväckande) brott" och "Veckans (samtliga/begångna) brott". Eller anser du att den plurala tolkningen blir mindre "bokstavlig"?

Bokstavligt blir det väl t.ex. snarare i en händelse där en person skriker åt en annan att "dra något gammalt över sig", och där den utsatta personen gör som han blir tillsagd, d.v.s. tar den uppmanande personen på orden.

Edit: Någon nämner humor. Jag anser istället att tråden kunde platsa i språkforat.
Citera
2009-10-08, 14:01
Medlem
ErikJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockandrolla
Det TS regaerade på var ordet veckans, då det även är brott begångna för flera veckor sen som diskuteras där.

Isf vet jag inte riktigt vad du har läst för rader. Han skriver ju att han syftar till att det heter "veckans brott" vilket enligt honom är fel då det syftar till ETT brott men han menar att det är flera brott som begås i veckan och därför låter "veckans brott" fel.

Och i hans värld föreslår jag då "Veckans brotts" som ett alternativ eller kanske "Veckans brottningar" som någon annan mycket duktig användare la som namnförslag. Sen har vi bubblarna "veckans brotts" eller en riktig högoddsare, vi döper om forumet till enbart "Brottis". Kort och koncist
Citera
2009-10-08, 16:09
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Av ren nyfikenhet undrar jag hur du fick in ordet "bokstavligt" i den meningen.

Tolkar man "Veckans brott" bokstavligt ska ju alla trådar som avhandlar brott som inte begåtts under den senaste veckan flyttas till något annat forum. Jmf "Dagens lunch" som är den lunch som serveras idag.
Citera
2009-10-08, 17:17
Medlem
chribsson2s avatar
Det finns flera problem med den rubriken.
Ett exempel är trådar som inte ens behandlar brott. Det finns t.ex en tråd om en läkare som blev anmäld för våldtäkt av en 16-åring. Utredningen lades ner men inte tråden.

Att trådar existerar under utredning och rättegång, eller där man fastslagit att brott har skett men gärningsman saknas är väl helt i sin ordning.

Men när utredningen har lagts ner, så är det väl mer skvaller än brottstråd.
Citera
2009-10-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Det finns flera problem med den rubriken.
Ett exempel är trådar som inte ens behandlar brott. Det finns t.ex en tråd om en läkare som blev anmäld för våldtäkt av en 16-åring. Utredningen lades ner men inte tråden.

Att trådar existerar under utredning och rättegång, eller där man fastslagit att brott har skett men gärningsman saknas är väl helt i sin ordning.

Men när utredningen har lagts ner, så är det väl mer skvaller än brottstråd.

Vet inte vilken tråd du menar nu men skicka en RP på den så låser säkert någon moderator den.
Citera
2009-10-08, 17:25
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vet inte vilken tråd du menar nu men skicka en RP på den så låser säkert någon moderator den.
Jag har RP:at och fått besked om att den skall stå kvar.
Länk till tråden (notera den missvisande rubriken):
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1010524

Här är ett exempel på inlägg som skall bevisa denne läkares skuld
https://www.flashback.org/showpost.php?p=18935092&postcount=18

Citat:
Måste säga att han är en oerhört kompetent neurolog, men där stannar det. Han har en helt vidrig personlighet, sitter i korridorerna och skrattar högljutt och på sitt äckliga sätt åt sexskämt, har dessutom världens största ego.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in