2009-09-05, 15:59
Bannlyst
macen vill inte hitta min externa hårddisk.
ladda ner ett program för att kunna båda läsa och skriva filerna i macen fast nu går den inte öppna alls i varken macen eller pcn.
när man öppnar den i pcn kommer den upp och är markerad med rött å så fort ja klickar på den så startas datorn om och de står rensa externhårddisk m.m.. Hårddisken e en Lacie 1 Tb vet ni va jag ska göra för att den ska funka igen utan att behöva formatera om den helt?
Citera
2009-09-05, 16:12
Medlem
systems avatar
Öppna Skivverktyg och titta om du kan hitta disken. Om inte så är det kanske för att LaCie gör saker som ofta går sönder.
Citera
2009-09-05, 20:39
Medlem
flipper1446s avatar
Jaaa du... Prova att ta bort programmet som du installerade, vad nu det var...? Och ta då bort det enligt tillverkarens beskrivningar.
Citera
2009-09-06, 13:54
Medlem
dests avatar
Köpte också en 1tb lacie förut. Mitt problem är att den inte verkar stänga av sig när datorn är avständ utan står och surrar konstant. Någon som vet en lösning på detta?

Livslängden måste ju förkortas extremt mycket..
Citera
2009-09-06, 14:05
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dest
Köpte också en 1tb lacie förut. Mitt problem är att den inte verkar stänga av sig när datorn är avständ utan står och surrar konstant. Någon som vet en lösning på detta?

Livslängden måste ju förkortas extremt mycket..
Den stöder nog inte det då.
Råder lite olika meningar om en HDD bör vara igång hela tiden eller om man skall stänga av den då och då.
Vissa menar att den tar stryk när man måste spinna upp den hela tiden och andra att den slits om den är igång.

Oavsett kommer den ta slut förr eller senare.
Du kan kolla lite på MTBF på hårddisken för att kolla medellivslängden.
Citera
2009-09-06, 23:12
Bannlyst
ok fast testat å den kommer upp i windomsdatorn fast stänger bara av datorn så fort man klickar på ikonen :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in