Fick ett problem med min datorn igår kväll , tänkte nu höra med er på flashback om ni vet vad jag ska göra.
Det började med att jag satte igång min dator som vanligt , gick sen iväg en liten sväng o när jag kommer tillbax så vill windows xp göra vissa uppdateringar och började att uppdatera utav sig själv. Fick sen 2 alternativ.
"Vill du starta om datorn nu"
"starta om datorn senare"
Jag valde starta om datorn nu , när datorn startades upp igen så går den igång o windows laddas o skrivbordet o allt kommer upp som vanligt. men sen efter ca 30 sec så bara startar den om automatiskt.
Sitter nu i "fel säkert läge" o då startar den inte om.
Har testat att göra en virus sökning men mit virusprogram hittar inga virus (avg-free)
Hur kan jag bära mig åt för att lösa detta problem? .Vad tror ni att det kan vara för fel virus? Går detta att lösa utan att formatera om datorn.
Svårt att svara på. Förmodligen uppdaterades din dator med en "HotFix". Du skulle kanske kunna testa att avinstallera den så att systemet återgår till det ursprungliga läget. Gissningsvis finns fixen, längst ner i listan när du öppnar kontrollpanelen och klickar på "Lägg till/Ta bort program".