Flashback bygger pepparkakshus!
2009-09-04, 16:06
Medlem
KingRats avatar
Jag vill göra det omöjligt att formatera om en dator, och även att återställa lösenord med skivor och sånt, hur gör jag?

använder vista 32 bit.
Citera
2009-09-04, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Slå sönder hårddisken.
Nja, snarare slå sönder cdläsaren och alla usbportar?
Citera
2009-09-04, 16:40
Medlem
KingRats avatar
finns det inget program som fixar det, eller något mer smidigt sett iaf :P om jag tar sönder cd-läsaren är det ju bara att koppla dit en annan, samma sak med usb portar.
Senast redigerad av KingRat 2009-09-04 kl. 16:49.
Citera
2009-09-04, 16:43
Medlem
Är det bara jag som vill veta anledningen till att du vill ha det så?
Citera
2009-09-04, 16:48
Medlem
KingRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agatonkommer
Är det bara jag som vill veta anledningen till att du vill ha det så?
mycket möjligt
Citera
2009-09-04, 16:55
Medlem
Kaustis avatar
Om det går så måste du längre ner i datorn än bara mjukvara. Mjukvaran i windows laddas inte förrän datorn är startad. Formaterar du datorn direkt från en skiva hinner ditt skydd aldrig aktiveras och blir ditt skydd helt onödigt.

Jag tror faktiskt inte det finns någon riktigt smidig lösning på det du vill ha. Det du kan göra är att se till att ha backup på dina filer istället En extern hårddisk eller liknande, sen är problemet löst.
Citera
2009-09-04, 18:24
Medlem
KingRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti

Jag tror faktiskt inte det finns någon riktigt smidig lösning på det du vill ha. Det du kan göra är att se till att ha backup på dina filer istället En extern hårddisk eller liknande, sen är problemet löst.

nej, för då kan man fortfarande komma åt filerna på själva datorn.
Citera
2009-09-04, 18:56
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingRat
nej, för då kan man fortfarande komma åt filerna på själva datorn.

Du får såklart lov att koppla ur hårddisken och gömma den när du kopierat över det du vill spara. Det finns ingen lösning som är 100% säker mot det du vill skydda dig mot.
Citera
2009-09-04, 20:55
Medlem
KingRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Du får såklart lov att koppla ur hårddisken och gömma den när du kopierat över det du vill spara. Det finns ingen lösning som är 100% säker mot det du vill skydda dig mot.

okay...
tack för hjälpen iaf
Citera
2009-09-04, 21:06
Medlem
lönnmördares avatar
Du kan väll gå in i Bios och göra så att den bara bootar från hårddisk och inte cd-rom.

När du gjort det sätter du in ett lösenord, så att varje gång du startar datorn måste du slå in lösenordet för att datorn så gå längre än bios / boot-upen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in