2009-09-04, 10:00
Medlem
Probelimes avatar
Finns det någon speciell tid där aktiepriset går ned eller upp för allmänt kända och stabila företag som Scania, HM, Nokia, ericsson os.v.
Citera
2009-09-04, 10:09
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
Finns det någon speciell tid där aktiepriset går ned eller upp för allmänt kända och stabila företag som Scania, HM, Nokia, ericsson os.v.
Nej, den aktuella kursen bestäms av många olika orsaker men aldrig av hur visarna står på en klocka.
Citera
2009-09-04, 10:13
Medlem
Magnums avatar
Vi följer USA väldigt mycket så när de släpper sin statistik så kan det bli kraftiga rörelser.
Vanliga tidpunkter är 14.30, 16.00 m.fl. (svensk tid)
Citera
2009-09-04, 17:45
Medlem
jag tycker att man ser en dipp vid lunchtid 10,30-11.30

och sen tar det fartnär usa öppnar
Citera
2015-02-02, 20:11
Medlem
MellowMyMinds avatar
Är det smart att beställa köp på natten, alltså innan marknaden öppnat?
Citera
2015-02-02, 20:20
Medlem
glemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MellowMyMind
Är det smart att beställa köp på natten, alltså innan marknaden öppnat?

Lägga en order efter börsen stängt?
Nja, det är ingen fördel. Du vet inte vad som sker vid öppning. Aktien kan öppna ner och då går ditt köp igenom och risken är att du ligger back direkt efter det.
Den kan också öppna upp och då går inte ditt köp igenom.
Citera
2015-02-02, 20:59
Medlem
Wildsomes avatar
Jag har märkt att det är väldigt dumt att köpa innan klockan tio på morgonen. Då ligger aktierna oftast som högst eftersom köpare samlats under natten och försöker trycka sig in genom flaskhals vid börsens öppning (= orimligt höga priser under den första timmen).

Jag brukar göra mina första köp vid 11, då brukar aktierna ha rekylerat ner lite för att sedan (förhoppningsvis) fortsätta uppåt under eftermiddagen.
Citera
2015-02-02, 21:34
Medlem
Kan finnas men hålet borde täppas igen då marknaden börjar utnyttja det. Du får knappast någon edge...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in