2009-09-04, 06:05
Medlem
Om man slnger allt frm papperskorgen finns det ngon mjlighet att filerna ligger kvar p datorn och i s fall hur tar jag bort dem?
Citera
2009-09-04, 07:06
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nike68
Om man slnger allt frm papperskorgen finns det ngon mjlighet att filerna ligger kvar p datorn och i s fall hur tar jag bort dem?

Ja, de finns lite hr och dr, men var de finns beror vl p vad det r fr filer. r inte s bra p det dr.
Citera
2009-09-04, 10:12
Medlem
Filer tas ej bort.

De bara markeras att de fr skrivas ver.
S med ett recovery program s kan man terstlla filerna.
Om man anvnder tex Eraser s skriver man ver filerna flertalet gnger och de gr sedan ej att terstlla.

Eraser Home Page. http://eraser.heidi.ie/
Citera
2009-09-04, 11:39
Medlem
Tack!!
Citera
2009-09-04, 11:47
Medlem
Ok har laddat ner programmet men hur kan man hitta filer man tagit bort d om man inte kommer ihg namnen p dem?
Citera
2009-09-04, 11:56
Moderator
Protons avatar
MEningen var vl att du skulle anvnda programmet fr att ta bort knslig data, inte fr att anvnda EFTER det at du tagit bort din data. Verkar det inte g inifrn programmet fr du vl googla p nt annat program. Securely delete files eller nt snt borde vl ge dej tillrckligt med trfffar?
Citera
2009-09-04, 12:03
Medlem
Ok vad jag vill r att ta bort filer som jag slngt frn papperskorgen permanent men med eraser programmet mste man ju veta vad filerna heter och efter jag slngt dem har jag ingen aning om det. Drfr mste jag ju veta var dem ligger. men bst vore det ju om det fanns ett program som tog bort alla kastade filer frn papperskorgen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in