2009-09-05, 02:17
Medlem
Hazn_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy.Jones
Välkommen!

Man tackar man tackar
Citera
2009-09-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock88
Tja jag har en blandras hund med ovanstående raser han e 50%pitbull 25%amstaffoch 25%dogo argentino.
nu kommer frågorna hur tror ni han är i lynnet ?? va tycker ni om blandraser ?Va tycker ni om unga som köper enå kallad K A M P H U N D??

(är strängt imot hundkamp)

Jadu. Du funderade inte på detta innan du skaffade hunden? Skulle gissa på att hunden kommer att ha lite av vakt, jakt och ganska mycket kamp i sig. Dessutom kommer den förmodligen vara ganska lätt att trigga/stressa. Med andra ord gäller det att veta vad man håller på med och INTE stressa hunden eller uppfostra den med hårdhandskarna. Var lugn och konsekvent när hunden är med. Lycka till.
Citera
2009-09-07, 09:57
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onebody
Enligt många hundetologer i Sverige är de mest svårhanterliga och "farliga" raserna just när man blandat intensiteten samt lättheten att exalteras i en kamphundsras med framåtandan i raser som har egenskaper som vakt eller jakt.
Precis det som de som avlar fram sådana här blandningar är ute efter, det är knappast en slump att just de raserna blandats.
Citera
2010-12-07, 06:40
Medlem
Ansiktsvargs avatar
bump!

Har en likadan blandras, väldigt snäll och ej aggressiv mot andra hundar. Dock är han lite valpig och misstänker typ adhd. 2.3 år..

problemet är att han kan vara osäker spec när min tjej går själv me han o göra utfall mot andra människor ungefär som han känner att han måste skydda henne. Är reserverad alltid mot nya folk spec killar, men blir fort vänlig om han ser att vi välkomnar folk.

Går i tankarna att bli fostervärd åt en vuxen renrasig cane corso, tror ni de vore en trygghet, förebild och bra med en vuxen hund för min hund? Tänker själv att han skulle bli lite självsäkrare vuxnare o trygg i sig själv då.

Vore en CC hane elr hona bäst?
Citera
2010-12-07, 07:21
Medlem
Ansiktsvargs avatar
en sträng jack russel hona har jag även tänkt på.. den han träffat tidigare kan sätta respekt i min hund med en blick Även varit mamma den hunden.. va tror ni fb? Han behöver ett bra sällskap..
Citera
2010-12-07, 11:05
Medlem
Zanizailas avatar
Man kan ju hoppas att du då vet att det heter fodervärd och inte fostervärd, och tik och inte hona när det gäller hundar.
*Förbereder mig mot svordomar om att jag är en ordpolis*

För jag anser att ytterst få som inte ens kan de korrekta termerna är seriösa och kunniga.
Citera
2010-12-07, 11:09
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ansiktsvarg
bump!

Har en likadan blandras, väldigt snäll och ej aggressiv mot andra hundar. Dock är han lite valpig och misstänker typ adhd. 2.3 år..

problemet är att han kan vara osäker spec när min tjej går själv me han o göra utfall mot andra människor ungefär som han känner att han måste skydda henne. Är reserverad alltid mot nya folk spec killar, men blir fort vänlig om han ser att vi välkomnar folk.

Går i tankarna att bli fostervärd åt en vuxen renrasig cane corso, tror ni de vore en trygghet, förebild och bra med en vuxen hund för min hund? Tänker själv att han skulle bli lite självsäkrare vuxnare o trygg i sig själv då.

Vore en CC hane elr hona bäst?

Skaffa inte en till hund om du redan har en hund med problem. Mest troligt är att den nya hunden lär sig din gamla hunds ovanor. Träna seriöst med hunden istället för att tro att en ny hund skulle lösa några problem.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in